אא

לאונרדו בוטיק: מלונות עסקיים מעוצבים, באזורים עסקיים ומסעדת שף

רשת מלונות פתאל רואה באופק חמישה מלונות בקונספט וחונכת בימים אלו את מלון לאונרדו בוטיק בפארק המדע ברחובות. המלון החדש, הממוקם במיקום אסטרטגי על כביש רחובות - נס ציונה, בסמוך לתחנת הרכבת, עתיד לשרת את קהילת ההי-טק והמדע של מכון ויצמן ואת אנשי העסקים שמגיעים לפארק המדע ולאיזור.

Shutterstock Shutterstock

בתקופה שבה התאחדות המלונות בישראל מפרסמת שלא כדאי להקים בארץ מלונות, רשת פתאל חונכת ברחובות את המלון החדש, השני בקונספט לאונרדו בוטיק, אשר כולל 116 חדרים.

הקמת המלון החדש 'לאונרדו בוטיק' בפארק המדע ברחובות החלה למעשה בחודש מאי השנה. הרשת לקחה שלד קיים, שתוכנן להיות מבנה משרדים והסבה אותו למלון עסקים, בהשקעה של 20 מיליון דולר. "אנחנו בונים קונספט מאד ייחודי של מלונות מאוד מעוצבים, שיושבים לאו דווקא בפריים פריים לוקיישן, אלא צמודים לאיזור עסקי. הקונספט שלנו מבוסס על כך שאינו עתיר הוצאות. אין לנו פה בריכת שחיה ומתקני ספורט, המלון בנוי על שטח יחסית קטן, רובו חדרים, אנחנו בונים תמיד מסעדת שף, שבמלונות בוטיק היא חשובה מאוד ואנחנו בונים על מערך הוצאות לא גדול, כדי שבמקרה של תפוסה חלשה יאפשר לצמצם בהוצאות ולהפעיל את המלון בצורה מוצלחת. אנחנו יודעים שכאן גם ברמת פעילות פחות גבוהה ניתן לחיות בצורה כלכלית טובה. הקונספציה, מלונות עסקיים, שיושבים באזורים עסקיים מאוד, מעוצבים ומסעדת השף", אמר דוד פתאל, הבעלים של רשת פתאל.

בחדרים נעשתה מהפכה עיצובית, לדברי האדריכל, משה קסטיאל. במרבית החדרים צרפו את המסדרון לתוך חלל החדר והנמיכו את הארון, כדי לתת תחושה מרווחת יותר. בכל החדרים יש פינת עבודה נוחה, ואינטרנט אלחוטי, שזמין בחלק מהחדרים בחיוב ובחלק ללא חיוב, תלוי בקטגוריה של החדר. בחלק גדול מהחדרים יש עמדת עגינה לאייפוד.



חדר אירוח, חסכון במיקום על חשבון המסדרון



השטחים הציבוריים קטנים מאוד, בקומת הכניסה יש לובי קטן ומסעדת שף איכותית, הפתוחה לקהל הרחב. טרקלין העסקים, שנמצא בקומה העשירית וכלול במחיר לכל החדרים, משמש כלובי פתוח חופשי לכל האורחים, עם כיבוד ופינוקים כל היום. בנוסף, ניתן למצוא בקומה זו חדרי אירוח, חדרי ישיבות וחדר כושר. אורחים שיגיעו לתקופות ארוכות יוכלו להעשיר את סופי השבוע במגוון מלונות הרשת.

המלון לא נשען רק על מכון ויצמן, שעתיד לתרום כ-7% מהתפוסה ועתיד לשרת איזור נרחב, הכולל גם את אירפורט סיטי, וראשון לציון ובזכות הקרבה לכביש 6 גם את איזור התעשיה בקריית גת.

מהנסיון של רמת החייל למדו ברשת שגם בסופי שבוע יש תפוסה לא רעה של 80%, בזכות סופי שבוע רומנטיים ללא ילדים ומיצוב של מלון איכותי, רומנטי, שקט ולא מאוד יקר. ברשת משוכנעים שבמכירה נכונה של סופי השבוע גם במלון הזה תהיה תפוסה טובה בסופי שבוע.

נקודת האיזון, שמורכבת מתפוסה ומחיר, במלון כזה עומדת על 50-55% לעומת מלונות נופש, שעומדת על 70%.

"הרצון שלנו זה לשחזר את הרעיון של מלונות הבוטיק בעוד מקומות עסקיים בארץ ואנחנו מחפשים באיזור נתב"ג, איירפורט סיטי ובאיזור צומת רעננה – כפר סבא. אנחנו רואים בחזון חמישה מלונות של לאונרדו בוטיק, שיהיו במתכונת דומה, הן במתכונת העיצובית והן במתכונת העסקית".

דוד פתאל מצדד בטענות התאחדות המלונות שלא כדאי להקים מלונות בישראל
"יש פה בעיה כלכלית קשה מאוד של הקמת בתי מלון ואנחנו כרשת פתאל התחלנו בניהול בתי מלון. לאחר מכן בעיקר רכשנו מלונות קיימים. גם הרכישה של אזורים תיירות, היתה מלונות קיימים. רכשנו אותם בחצי מעלות הבניה שלהם ללא קרקע. אם הייתי צריך לעשות מלון באילת עם הבריכות, הספא וחדרי האוכל הגדולים לא היה סיכוי שאני אקים ולראיה אף מלון לא התרומם באילת ובים המלח בשנים האחרונות. העלויות פה מטורפות. יש לנו מלונות באירופה. שם אין משגיחי כשרות, אין שומרים בכל כניסה ועוד שומרים חמושים. במדינת ישראל גם אם חדר הכושר עומד ריק רוב שעות היום או שנכנס אליו אדם אחד אנחנו צריכים מדריך כושר. אין את זה באף מקום בעולם. בכל מקום אתה מקבל את כרטיס המפתח ונכנס לחדר הכושר. זה סתם מייקר לנו ב-20-30 אלף בחודש את עלויות התפעול. עלויות הארנונה, שפה בארץ הם 3-4% מהמחזור, באירופה הם 0.5%, החשמל והאנרגיה הם 7% מהמחזור ובאירופה הם בקושי 2%. מדברים על זה שמחירי המלונות בישראל גבוהים אבל מדוחות של חברות רואים שאחרי 10 שנים הם מציגים תשואה של 2-3%, שזה פחות ממחיר הכסף וזה מראה שהכלכליות היא בעייתית. כל עוד לא ישתנה משהו אני לא צופה שמישהו נורמלי יקים פה בתי מלון".

לדבר פתאל לקראת 2012 משתדלים לקצץ בשומנים ולהתמודד ללא פיטורים. "אנחנו ערוכים ואני לא צופה משבר ארוך במדינת ישראל. ברוב הערים יש גם נופש של תיירות פנים ואני מעריך שלא יפגע הרבה. במקומות עסקיים יתכן שהפגיעה תהיה יותר גדולה, ת"א ירושלים טבריה. בבאלאנס נכון ושמירה נכונה של התקציבים נוכל לעבור את השנה".

המצב בכלכלי באירופה, לדברי פתאל, לא משפיע על הרשת "בשלב זה אנחנו לא מרגישים בעיה, להפך. באירופה אנחנו מרגישים כל הזמן שיפור של התוצאות. המלונות שלנו נמצאים במקומות אסטרטגיים, שקשיחות הביקוש גבוהה ולכן בשלב זה אנחנו רגועים".

גם מבחינת המכירה הישירה לדוד פתאל אין טענות "מרכז ההזמנות שלנו עובד חזק מאוד. במכירות באמצעות האינטרנט יש עליה גדולה מאוד. במלון הזה, למשל, אנחנו מקבלים כל יום 3-4 הזמנות באמצעות האינטרנט, גם מחו"ל דרך אתר 'לאונרדו' וגם בארץ דרך אתר 'פתאל' ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: