אא

אושרה הרחבה של מפת אזורי עדיפות לתיירות

ועדת הכספים אישרה היום צו לעידוד השקעות הון בתחום התיירות, המרחיב משמעותית את מפת אזורי העדיפות מבחינה תיירותית ויאפשר להגדיל משמעותית את מספר חדרי האירוח על-מנת לעמוד ביעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2015.

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב : "2010 היתה שנת שיא בתיירות עם 3.5 מיליון תיירים, מה שנמשך גם ב- 2011 חרף המשבר הכלכלי. הנוסחה במשרד התיירות: כל 100 אלף תיירים נוספים שמגיעים לארץ מייצרים 4,000 מקומות עבודה חדשים בפריפריה ומכניסים 450 אלף דולר לקופת המדינה, מייצרים מאות עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה ותדמית חיובית לישראל, כי כל תייר מרוצה הופך לשגריר מרצון טוב של המדינה. היעד שלנו הוא – 5 מיליון תיירים ב- 2015". מיסז'ניקוב ציין שמחד, "הגדלנו את הביקושים לתיירות בישראל אך מאידך, קיים מחסור של 18,000 חדרי אירוח וכיוון שההיצע קטן והביקושים גדולים המחירים עולים".
מיסז'ניקוב ציין, ש"הצו נועד להרחיב את מפת העדיפות הלאומית מבחינה תיירותית, השונה ממפות עדיפות לצרכי מס והטבות אחרות ועל-כן, האזורים שבו אינם בהכרח אזורי פריפריה" עוד קרא "להקלת הרגולציה והביורוקרטיה בתחומי התיירות על-מנת להאיץ בניית בתי מלון" והוסיף ש"המטרה להוזיל דרמטית את חבילות הנופש בישראל בכ- 25% קודם כל להשאיר את הישראלים כאן וכן להגביר את תיירות הפנים. המפה לא שלמה ויש להרחיבה עוד. יש להוסיף גם את תל-אביב רבתי והרצליה, למרות שזה לא פופולארי".
שרת התיירות לשעבר, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא : "משרד התיירות הוא אכן המשרד הכי כלכלי. יש לקדם הקלה משמעותית בביורוקרטיה בתחום התיירות והקמת תחנה אחת שתעבוד מול כל היזמים שהיא זו שתפעל בכל המישורים של הביורוקרטיה. יש לקדם גם את השיווק של ישראל בסין, דבר שהתחיל בתקופתי ויש להרחיבו. יש רבים שרכשו קרקעות לבניית בתי מלון אך ממתינים להשבחת הקרקע וכן תופעת הפילים הלבנים, מבנים שהוקמו להיות בתי מלון אך לא התקדמו. יש חוסר אכיפה של המדינה מול אותם יזמים – אדם שרכש קרקע למטרת הקמת בתי מלון ולא השמיש אותה תוך פרק זמן מסוים, יש לקבוע בחוק מה עושים עם זה".
יועץ משפטי למשרד, עובד קדמי, אמר שנשקלת האפשרות להגדיל את הארנונה לאותם מבנים לא מנוצלים.
ח"כ ציון פיניאן : "תיירות הפנים בישראל בבעיה. לא משתלם לנפוש בארץ. לעיתים, פחית קולה בבית מלון בישראל יכולה לנסוק למחיר של 17 ₪. אז איך רוצים לעודד תיירות פנים?". פנים קרא להכליל את רכס הכרמל במפת אזורי העדיפות לתיירות ובנוסף, גם את איו"ש.
ח"כ אורי אריאל : "יש לכלול את ירושלים בתוך המפה עקב חשיבותה וכמובן את איו"ש. זה לא סביר שיהודה ושומרון לא ייכלל בה. הממשלה יכולה לעשות זאת בצו מנהלי אך לפי מה שקורה עם גשר המוגרבים, כנראה שהממשלה לא תעשה זאת. דרך נוספת באמצעות חוק. דרך נוספת, שאלוף הפיקוד, כריבון בשטח, יוציא צו. חוק המוזיאונים נחקק כי אלוף הפיקוד ושר הביטחון לא פעלו בעניין".
ח"כ זבולון אורלב : "עמק זבולון בפנים, גם אזור חיפה אך באזור הכרמל יש סלקציה. מדוע הכרמל איננו במפה אלא רק אזורים עד 1 ק"מ מזרחה מהחוף?".
גפני: "יש קונצנזוס בוועדה למצוא מענה תקציבי ותכנוני לשיקום רכס הכרמל. מדובר באזור שיוכל לעורר עניין רב בקרב התיירים ובעיקר לסייע לשיקום האזור בעקבות השריפה. גפני שיבח את השר על הצלחותיו והישגי משרדו בתחום התיירות".
הצו אושר פה אחד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: