אא

יוסי פתאל לשמואל צוראל: "ניסיונך לתלות את חוליי מחירי הלינה בבתי המלון בישראל בתמורה המשולמת לסוכני הנסיעות הינה הטעיה מהסוג הדמגוגי ביותר"

התנצחות בין מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות למנכ"ל התאחדות המלונות. בעקבות מכתב של צוראל, בו תקף את התאחדות סוכני הנסיעות ואת המנכ"ל, פתאל עונה לו ואומר בין השאר: "עבודת הסוכנים עם בתי המלון אינה מפעל התנדבותי, אלה עסק כלכלי עסקי לכל דבר ועניין".

Shutterstock Shutterstock
לאחר שמנכ"ל התאחדות המלונות שמואל צוראל שלח מכתב להתאחדות סוכני הנסיעות, למנכ"ל יוסי פתאל, בו הוא תקף אישית את פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות עונה לו היום וכותב בין השאר: "בחירתך לענות בהתקפה אישית על מסמך עמדה רשמי של התאחדות סוכני הנסיעות מעידה בעיקר על חולשתם של טיעוניך יותר מאשר על תקפותם".

צוראל במכתבו לפתאל כתב בין השאר: "הנתיב בו בחרת "השתלחות והכפשת מלונות ישראל" אינו חדש לצערי, גם בעבר לא החמצת כל במה אפשרית לעשות כך , אולם בתפקידך הציבורי, עלייך להביא בחשבון הנזק העלול להיגרם מנתיב פעולה נפסד זה, נזק לשולחיך וחברי ארגונך, שאינו נופל מהנזק למלונות".

פתאל במכתב התשובה כותב בין השאר: "מפאת חשיבות העניין ברמה הלאומית והכבוד אותו אני רוחש לענף התיירות אמנע מלהתייחס לסגנון מכתבך ואתייחס לעניין עצמו - יוקר מחירי האירוח בבתי המלון בישראל.
מחירי האירוח בבתי המלון בישראל מהווים חסם להתרחבות תעשיית התיירות בישראל וזוהי עובדה עליה מסכימים רבים ומובילים במשק הישראלי .
בוועידתכם בשנה שעברה אף ניתן לדבר ביטוי חד משמעי ושאינו מותיר מקום לספק הדמגוגי העולה ממכתבך, על ידי שר האוצר ונגיד בנק ישראל , כפי שיעיד הציטוט הבא מן העיתונות:

"שטייניץ: "הפוטנציאל התיירותי של ישראל לא ממומש" שר האוצר דיבר בוועידת התאחדות המלונות. קודם לכן נזף הנגיד על המחירים הגבוהים של חדרי המלון בישראל לעומת העולם מונעים את התרחבות תעשיית התיירות"

עוד נכתב באותה ידיעה : "בין החסמים להתרחבות ענף התיירות, על פי הנגיד, המחיר הגבוה יחסית של התיירות בישראל, מול מחירי יעדים אלטרנטיביים ברחבי העולם. על כך אמר למלונאים: "מחירי הלינות בבתי המלון בישראל עלו מאז 1990 ב-50% יותר ממדד המחירים לצרכן. זאת עלייה מהירה" .

אני מניח כי הדו"ח של בנק ישראל בנושא המלונות ויוקר מחיר הלינה בבתי המלון מוכר לך אך במכתבך אתה בוחר להתעלם ממנו".

פתאל ממשיך וכותב לצוראל: "על פי הנתונים שהצגנו בפני הוועדה והסקר שערך אתר hotels.com מקבוצת אקספידיה הבינלאומית, ירושלים תפסה את המקום העשירי בעולם ביוקר בתי המלון וישראל כמדינה נמצאת במקום השלישי בעולם ביוקר מחירי בתי המלון.

במכתבך המשתלח הטלת ספק בנתוני הסקר, ממצאיו ומקורותיו.

"אתר אינטרנט כלשהו", כך כתבת במכתבך.

בכדי לסבר את אוזניך ולהעשיר במעט את ידיעותיך בנושא, אביא לידיעתך, כי באותו "אתר אינטרנט כלשהו" העלום מבחינתך, מבקרים מדי יום 3.4 מיליון גולשי אינטרנט מרחבי העולם אשר צופים מדי יום ב-19 מיליון עמודי אינטרנט בנושא תיירות. מחזור המכירות של האתר עמד על 65 מיליארדי דולרים בשנת 2010 כאשר שורת הרווח של האתר באותה שנה הייתה 732 מיליוני דולרים.

ביום כתיבת מכתב זה מתפרסמת כתבה בעיתונות הצרפתית וגם לפיה ישראל נמצאת במקום השלישי בעולם ליוקר לינה לתיירים אחרי שוויץ ורוסיה. ארה"ב אגב נמצאת במקום ה – 15".

פתאל כותב עוד לצוראל כי: "ניסיונך לתלות את חוליי מחירי הלינה בבתי המלון בישראל בתמורה המשולמת לסוכני הנסיעות עבור שיווק בתי המלון הנה הטעיה מהסוג הדמגוגי ביותר. הרי בתי המלון עושים כל שלאל ידם לשווק את מרכולתם ישירות ללקוחות בארץ ובחו"ל ואינם "שומרים על מרווח עבור הסוכן". בכל מקום בו משלם בית מלון תמורה לסוכן נסיעות עבור הבאת לקוחות למלון הוא עושה זאת מהסיבה שהדבר כדאי לו מאוד מבחינה כלכלית.

האם אתה טוען שבתי המלון בשאר העולם אינם משלמים תמורה לסוכני נסיעות עבור עבודתם והעסקאות שהם מיצרים לבתי המלון ?!

במה שונים בתי המלון בישראל במרכיב עלות השיווק וההפצה מבתי מלון בחו"ל ?!

סוכני הנסיעות והתמורה לעבודתם אינם מפעל תרומה פילנטרופי של בתי המלון אלא עסקה כלכלית כדאית מאוד לשני הצדדים. גובה התמורה לסוכן נקבע בין רשת בית מלון לסוכן המסוים עפ"י שיקול דעתם הבלעדי של הצדדים".

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות כותב עוד בציניות כי:"במכתבך טענת כי לו לא היו בתי המלון משלמים לסוכנים תמורה עבור עבודתם, "שומרים מרווחים" בשפתך, לא היו הסוכנים מוכרים את בתי המלון.

אני מקווה שהדברים הבאים לא יפלו על אוזניך בתדהמה רבה מידי, אך גם עבודת הסוכנים עם בתי המלון אינה מפעל התנדבותי אלה עסק כלכלי עסקי לכל דבר ועניין.

מהצד האחר כאשר מעוניינים בתי המלון לצמצם את התמורה המשולמת לסוכנים, באורך פלאי מספר הרשתות המצומצם השולט ברוב השוק מורידים את גובה התמורה במועדים סמוכים או זהים. די באם אתן כדוגמא את הורדת העמלות לסוכני תיירות הפנים בשנה שעברה על ידי רשתות בתי המלון הגדולות שהתרחשה בסמיכות מעוררת תמיהה וסימני שאלה.

הצעתך כי התאחדות סוכני הנסיעות "תגביל" או תקבע את גובה הכדאיות הכלכלית והתמורה לתשלום לסוכן הינה הצעה לעברה על החוק שאני מקווה שנכתבה על ידך בטעות ולא ברצינות".

פתאל אף מציע לצוראל כי: "לעניין טענותיכם המסורתיות באשר ליוקר עלות התפעול בארץ אני מציע כי בהזדמנות ראשונה תעשה את ההשוואה המתבקשת לערים הנמצאות מתחת לישראל בדירוג יוקר בתי המלון.

בכל הערים המרכזיות בעולם מחירי התיפעול אינם נופלים מישראל ופעמים אף להיפך ובכל זאת ערים אלו אינן מטפסות לראש הדירוג כפי שעושה ישראל.

בעניין הריכוזיות בתחום המלונאות אני סבור שאין טעם להתווכח על העובדות. שלוש רשתות מרכזיות מחזיקות ברוב החדרים ובתי המלון. בחלוקה לפי אזורים המצב אף חמור יותר.

לבסוף, נדמה כי את כל מסכת טענות השווא במכתבך ניתן לסכם בפתגם התלמודי "כל הפוסל במומו פוסל". ארגון שמדיח באחת יו"ר מכהן בטענות שווא ועמידה דווקנית בלשון התקנון ואשר לא מהסס לאחר מספר חודשים לכנס את חברת הבת שלו, הלשכה לתיאום, בכדי לתקן תקנון כך שיתאים ליו"ר מכהן, ראוי ומכובד ככל שיהיה, טוב היה אם לא היה מטיף בענייני ייצוגיות.

התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל הינה הגוף הגדול ביותר המקיף והמשמעותי בין סוכני הנסיעות בכל תחומי העשייה , פנים יוצאת ונכנסת, כל התחומים יחדיו וכל אחד בנפרד. מרביתם המוחלטת של סוכני הנסיעות בכל תחום , כולל חברי נשיאות בלשכת התיאום, חברים מבחירה בהתאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל ואידך - זיל גמור".

פתאל מציין עוד כי: "מיותר להוסיף ולהכביר מילים באשר לתפקידם של מחירי בתי המלון בישראל, בהאטת התפתחות תעשיית התיירות כולה, לישראל ובתוכה. זו עובדה מוגמרת שבעטייה גם קמה הועדה המיוחדת על ידי שר התיירות מר סטס מיסז'ניקוב.

אף אחד לא טען כי האחריות הנה של המלונאים בלבד אולם לא ניתן להימנע גם מדיון ענייני באחריותם של בתי המלון בישראל למצב.

אנו מקווים כי הדיון הענייני בוועדה יביא להתקדמות והתפתחות ענף התיירות כפי שאמור להיות ומקווה שיתרחש ומאחל לכם שתשכילו להתנהל באופן הציבורי המתבקש והראוי בדיאלוג עם עמיתים לענף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: