אא

יוסי פתאל לעמי פדרמן: "ברור שלא כל החכמה נמצאת בידי מי מבאי הענף גם אם הוא מלונאי בכיר"

מנכ"ל התאחדות הנסיעות במכתב תשובה לנשיא התאחדות המלונות: "לאחר שהקבלת בין סוכני הנסיעות לבין הזבוב הרוכב על גבו של סוס ומתלונן על אמצעי התחבורה הפרימיטיבי".

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות זועמים על עמי פדרמן, נשיא התאחדות בתי המלון, על כך שבשבוע שעבר בכנס התיירות הוא עשה הקבלה בין סוכני הנסיעות לבין הזבוב הרוכב על גבו של סוס".

פתאל כותב לפדרמן: "בכנס שר התיירות בשבוע שעבר בירושלים, כאשר התייחסת למערכת היחסים בין סוכני הנסיעות והמלונאים, הקבלת בין סוכני הנסיעות לבין הזבוב הרוכב על גבו של סוס ומתלונן על אמצעי התחבורה הפרימיטיבי .

נדמה, כי יש הסכמה גורפת על כך שאין זה ראוי לפסול דעה, ויותר מכך את עצם הזכות להביע דעה. בשמם של חברי התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל על אלפי עובדיהם אני מבקש להשיב לך".

פתאל מציין במכתבו כי: "אני משוכנע, כי לו לא הסתערתם על עצם הרעיון של התערבות ממשלתית בקביעת מחירי האירוח בבתי המלון בחמת זעם והייתם קשובים לפירוט הטיעונים הייתם מוצאים כי יש בינינו הסכמות רבות יותר מאשר מחלוקות:

1. שוק חופשי - הטיעונים על כללי השוק החופשי בקביעת מחירי האירוח בבתי המלון אינם מתקיימים בישראל מהסיבה הפשוטה שההיצע של חדרי בתי המלון הוא נתון קשיח, ומנגד הביקושים משתנים בהתאם לתנאי השוק. לצערם של כולם, כולל זה של המלונאים, היכולת להוסיף היצע חדרים בבתי המלון בישראל הנה כמעט תיאורטית, זאת, לאור החסמים הביורוקרטים הבלתי סבירים הקיימים בישראל. מצב זה הינו כשל שוק מתמשך הקורא להתערבות ממשלתית. כפי שנאמר על ידי רבים בכנס, השוק כולו צמא "לחבטה על השולחן" של ראש הממשלה. אין סיבה ממשית, למעט עצלנות בירוקרטית של הממשלה,שלא ליצור מסלול מהיר להקמת בתי מלון ולתוספת חדרים. כשהמדינה רוצה היא יכולה וזאת כבר הוכח בעבר. כאשר אנו קוראים להתערבות ממשלתית יוצאת דופן בנושא מחירי האירוח בבתי המלון אנו קוראים להתערבות גם בקביעת היצע החדרים בבתי המלון.

2.היצע מוגבל ומדיניות תעריפית - ההיצע המוגבל של חדרי בתי המלון בארץ, בגלל החסמים הרגולטורים, מייצר מצב בו מצד אחד מדיניות המחירים של בתי המלון מייקרת במיוחד את המוצר התיירותי הישראלי, ומהצד האחר בתי המלון נאלצים לתמחר תקופות קשות מאוד בעבר וגם תקופות לא פחות קשות שהעתיד עוד מזמן לכל מי שפועל בתחום המלונאות. השילוב של שני האלמנטים הללו מחייב גם הוא התערבות ממשלתית. הקריאה למתן רשת ביטחון בעיתות משבר, בה אנו תומכים, הינה קריאה ישירה לממשלה להתערב במחיר בתי המלון היום.

3.יוקר המחייה והעלויות בישראל - שאל בצדק מנכ"ל התאחדות המלונות "אז היכן הכסף?" . נדמה שבעניין מיסי המדינה השונים, כמו גם מיסי הארנונה המקומיים ויוקר המחיה בכלל, ענף המלונאות סובל משלשלאות כלכליות מכבידות המייקרות מאוד את המוצר המלונאי. הטבות ייעודיות, הפחתת מיסים ועוד הינה קריאה לממשלה להתערב במרכיבי עלות אלה ובפועל, קריאה להתערבות ממשלתית בעלות המוצר.

4. שקיפות - הגיעה העת, והוועדה שהקים שר התיירות הנה הזדמנות פז לכך, שנייר עבודה מקצועי ממשלתי יפרק את מחיר הלינה בבית מלון בישראל למרכיביו ויצביע על הכשלים באותם מרכיבים הגורמים למחיר הגבוה. ניירות מוצגים כמעט באופן מסורתי על ידי המלונאים, אולם נייר מקצועי אובייקטיבי, שישווה בין מרכיבי המחיר היקר בישראל למרכיבי המחיר בערים אחרות בעולם, יצביע באופן ברור ומוסכם על שורש הבעיה ויחסוך מכולנו את ההתנצחויות בנושא.

5.סטנדרטיזציה - הכאוס בדירוג, ויותר מכך, בכל מה שקשור למידע על מצבת החדרים, מייקר גם הוא את המוצר. אמנם כל בית מלון או רשת בתי מלון מרכזים את הנתונים באתרים נפרדים, אולם בישראל לא קיימת מערכת מידע אובייקטיבית ובזמן אמת על מצבת החדרים בכל הארץ. שכלול אופן הצגת המידע על מצבת החדרים בזמן אמת יתרום לביקושים גמישים יותר ולהנגשת המוצר התיירותי בישראל כפי שנהוג בעולם לגבי הצגת בתי מלון באמצעות מערכות ההפצה והאתרים המובילים. כפי שגם מסרנו בועדה הציבורית על הממשלה לקבוע סטנדרטים אם אם בלתי מחייבים שיסמנו לשוק את הנתיב לשילוב בין מערכות בסיסי הנתונים".

פתאל לקראת סיום פנייתו לפדרמן: "לסיכום, אמרת מעל במה ציבורית כי הסטת ביקושים בשיעור של עשרה אחוז מתחום התיירות היוצאת לתיירות פנים הינה "בעיה" שלא בטוח שהענף יוכל להתמודד איתה, היא לבדה סיבה מספקת להתערבות ממשלתית דחופה ומסיבית ביוקר מחירי האירוח בבתי המלון בארץ.
אנחנו מוצאים חשיבות וצורך בסינרגיה בתעשיית התיירות הישראלית על כל מרכיביה. ברור שלא כל החכמה נמצאת בידי מי מבאי הענף גם אם הוא מלונאי בכיר .
סוכני הנסיעות ישמחו לתרום את חלקם לא 'כזבובים על גבו של סוס' אלא כחברים שווי זכויות בפורם שייתן ביטוי הולם לכל התעשיה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: