אא

השר כץ הגיש לממשלה הצעת החלטה: שדה התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הגיש היום הצעת החלטה לממשלה הקובעת כי שדה התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים שבנגב. בכך אימץ השר כץ המלצות צוות היגוי בינמשרדי שמונה על ידו.

Shutterstock Shutterstock
הממשלה הטילה על שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר הביטחון להגיש לה בתוך שלושה חודשים את המלצות לקידום זמינות של שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג.
שר התחבורה ציין כי הצורך לקדם זמינות של אתרים נוספים להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג הולך וגובר, לנוכח הגידול המתמשך בהיקפי התנועה האווירית הבינלאומית ובמספר הטסים לישראל וממנה.
שר התחבורה ציין כי הקמת שדה תעופה בנבטים יביא לתנופה פיתוח גדולה בנגב, יגדיל את היצע העבודה ומעגל התעסוקה וימשוך לאזור אוכלוסיה איכותית שתביא לפריחה כלכלית וחברתית.
השר כץ הוסיף כי בשנים האחרונות התקבלו החלטות רבות לקדם זמינות של שדות תעופה בישראל, אך בשל התנגדויות של גופים שונים וחילוקי דעות בין התעופה אזרחית והתעופה הצבאית, לא קודם התכנון הסטאטוטורי של אף אחת מהחלופות השונות.
שר התחבורה ציין בפנייתו לממשלה כי נוכח היעדר הסכמה של נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר על מיקומו של שדה התעופה המשלים לנתב"ג ובהתאם לקביעת הממשלה לפיה הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג הוא צורך לאומי, הוא מבקש להביא את הנושא להכרעת הממשלה.
שר התחבורה מסר כי הצוות הבינמשרדי בחן מספר חלופות למיקום שדה התעופה המשלים ובהם מגידו ושדה תעופה בים, הכולל הקמת מסלול המראות ונחיתות על אי בים בין תל אביב לנתניה.
על פי המלצות צוות ההיגוי, הכנת התוכניות להקמת השדה המשלים תתבצע באמצעות צוות תכנון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. לצורך כך, יגויסו צוותי תכנון חיצוניים להכנת התוכניות המפורטות להקמת השדה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: