אא

דיזנהאוז הגישה תביעה ע"ס 10 מיליון ש"ח נגד שמואל מרום

התובעת טוענת כי מרום, המכהן כדירקטור בחברה, הפר את חובות האמונים והזהירות שלו כלפי החברה בכך שסיכל, ממניעים זרים ומתוך ניגוד עניינים חמור, תוך כדי ניסיון "לסחוט מהחברה טובת הנאה אישית", עסקה לרכישת חברת צבר תיירות בע"מ על ידי דיזנהאוז-יוניתורס ובכך הסב לחברה נזקים כבדים ובלתי הפיכים. עו"ד של מרום בתגובה : "איי די בי מנעה עד לאחרונה, דיון ענייני בתביעה בטענות שווא. כעת, משכשלה בניסיונה למנוע את בירור תביעתו העניינית של מרום, הוגשה תביעה מופרכת זו כצעד טקטי מגושם ושקוף".

Shutterstock Shutterstock

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ע"ס 10 מיליון ש"ח נגד שמואל מרום, דירקטור ובעל מניות בחברת דיזנהאוז.

בכתב התביעה אשר הוגש באמצעות עוה"ד עפר פירט ודני בלנקין, ממשרד פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני – עורכי דין, טוענת התובעת, חברת דיזנהאוז-יוניתורס, כי שמואל מרום, המכהן כדירקטור בחברה, הפר את חובות האמונים והזהירות שלו כלפי החברה בכך שסיכל, ממניעים זרים ומתוך ניגוד עניינים חמור, עסקה לרכישת חברת צבר תיירות בע"מ על ידי דיזנהאוז-יוניתורס ובכך הסב לחברה נזקים כבדים ובלתי הפיכים.

בכתב התביעה נטען, כי מעורבותו של מרום בחברת גוליבר תיירות בע"מ, המתחרה באופן ישיר בפעילותה של צבר, כמו גם רצונו של מרום לנגח את בעלת מניות הרוב בחברה, חברת כלל החזקות נסיעות ותיירות בע"מ, במסגרת מאבקי השליטה המתנהלים בינה לבין מרום, הם שהנחו את מרום בהחלטתו לסכל את העסקה לרכישת צבר – עסקה אשר כדאיותו עבור חברת דיזנהאוז-יוניתורס אינה מוטלת בספק.

"מרום בחר לשים את ענייניו האישיים ושאיפותיו הפרטיות לפני טובת החברה, תוך שהוא מפר ברגל גסה את חובות האמון והזהירות אותן הוא חב לחברה מתוקף תפקידו כדירקטור", מציין כתב התביעה, וכן, כי מרום דרש "כתנאי להסכמתו לרכישת צבר תממן החברה את הוצאותיו האישיות בניהול ההליכים בינו לבין בעלת מניות הרוב בחברה. היינו, מרום ניצל לרעה את זכות הוטו שלו על מנת לסחוט מהחברה טובת הנאה אישית עבורו, בתמורה להסכמתו לביצוע עסקה, אשר כדאיותה וחשיבותה עבור החברה אינן שנויות במחלוקת".

כפי שנטען בכתב התביעה, כאשר נבחנה האפשרות לרכישת חברת צבר, מרום הסכים לתנאים הכדאיים של מתווה העסקה, אך במקביל ניצל לרעה את זכות הוטו שברשותו על מנת לשפר עמדות בחברה, תוך שהוא מתנה את הסכמתו לרכישת צבר בביצוע שורה של מהלכים שאין בינם לבין העסקה דבר ואף דורש, כי בתמורה להסכמתו לעסקה החברה תעניק לו טובת הנאה אישית ותממן את הוצאות ניהול המאבק המשפטי שלו כנגד בעלת מניות הרוב בחברה.
בסמוך למועד גיבוש נוסח סופי של הסכם העקרונות, העלה מרום דרישה חדשה, לפיה בתמורה להסכמתו לרכישת חברת צבר, יקבל מרום זכות וטו בכל הנוגע לניהולה של חברת צבר – לזאת לא יכלה דיזנהאוז-יוניתורס להסכים.

לאחר שדרישתו של מרום להשתלטות דה פקטו על ניהולה של חברת צבר נדחתה, התנגד מרום לעסקה לרכישת צבר ובכך סיכל את ביצוע העסקה, תוך שהוא מסב לחברה בה הוא מכהן כדירקטור, נזקים כבדים ובלתי הפיכים.
סכום התביעה הועמד על 10 מיליון ₪, בהתאם להערכת הנזק שנגרם לדיזנהאוז-יוניתורס בעקבות אבדן ההזדמנות העסקית לרכישת חברת צבר.




עוה"ד אסף ברם, רועי סלוקי ועוז סאסי, ממשרד ברם ושות', המייצגים את שמואל מרום מסרו בתגובה


"מר מרום, מראשי ענף התיירות בישראל מזה עשרות שנים, הגיש לפני כשנה תביעה לבית המשפט לעניינים כלכליים בתל אביב, כנגד דינהויז יוניתורס ונגד העומדים בראשה – חיים גבריאלי, צבי יוכמן, יוסי פישר ודוד קמיניץ. איי די בי, בעלת השליטה בחברה, מנעה עד לאחרונה, דיון ענייני בתביעה בטענות שווא. כעת, משכשלה בניסיונה למנוע את בירור תביעתו העניינית של מרום, הוגשה תביעה מופרכת זו כצעד טקטי מגושם ושקוף. מר מרום מברך על הגשת התביעה כנגדו. כעת מונחת במה נוספת להביא בפני בית המשפט את בירור העובדות כהוויתן, ובין היתר תיחשף התנהלותה השערורייתית של  איי די בי, העומדים בראשה ושותפיהם מקרן סקיי."    



 



 


 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: