אא

אתי לוי: "עם הצטרפות מנהלים מהרשתות הגדולות מרגישים רוח חדשה באיגוד"

אתי לוי, מנהלת רשת פרימה מלונות, יו"ר איגוד מנהלי בתי המלון, שואפת להפוך את האיגוד לאכסניה מקצועית וחברתית לכלל המנהלים בענף המלונאות, כולל המנהלים בפריפריה, ומצהירה: "קיבלתי עליי את תפקיד היו"ר מתוך כוונה לעשות שינוי".

Shutterstock Shutterstock
נושאים שונים הקשורים לענף המלונאות בארץ עולים תדיר על סדר היום הציבורי, אך נראה כי המלונאים עצמם, אלה הנושאים בעול ועושים את המלאכה, בדרך כלל נותרים בצל, ומלבד אי אלו עסקנים בכירים המנפנפים בסיסמאות על קשיי הענף ותחלואיו, מרבית מנהלי בתי המלון מתמודדים בכוחות עצמם עם הבעיות והמצוקות. ובדיוק לשם כך קיים איגוד מנהלי בתי המלון.

למען האמת, לא פעם תהיתי על 'אלמוניותו' היחסית של האיגוד, שאמור להוות במה מקצועית מרכזית של מנהלי בתי המלון, וכדי לשכך את תהיותיי נפגשתי עם אתי לוי, יו"ר האיגוד, שנדמה כי מאז נכנסה לתפקיד, נושבת באיגוד רוח חדשה ותוססת של פעילות ענפה.

אתי, למי שאינו יודע, ולמיטב הכרתי, יש רבים כאלה, מי הם החברים באיגוד ומה מטרותיו?
"איגוד מנהלי בתי המלון הוא איגוד מקצועי – חברתי של המנהלים בענף המלונאות. האיגוד הוקם ב-1972 ע"י מנכ"לים של מלונות בודדים, שאינם חברים ברשתות, לשם מפגשים חברתיים, התייעצות ושיתוף פעולה מקצועי. במשך השנים הצטרפו לאיגוד מנכ"לים רבים וכיום רשומים בו כ-175 מנכ"לים של בתי מלון, כ-50% מכלל המנכ"לים של המלונות בארץ".

מדוע רק 50%? מדוע לא כל המנכ"לים?
"לא כל המנכ"לים הצטרפו לאיגוד מסיבות שונות. חלק מהחברים התאכזבו ופרשו במשך הזמן, וחלק אחר, ככל הנראה, לא מרגיש שהאיגוד תורם לו. ומלבד זאת, ברשתות המלונאיות הגדולות, כמו ישרוטל, דן ופתאל, עושים הרבה להעשרת המנכ"לים בתוך הרשת, ולכן רוב המנהלים שלהם לא הצטרפו לאיגוד. עם זאת, אני שמחה לציין שלאחרונה השתנתה המגמה הזו, ועם הצטרפות מנהלים מהרשתות הגדולות מרגישים רוח חדשה באיגוד".

האיגוד אמור להעשיר את המנהלים ולשפר את רמת הניהול...
"בדיוק. זו המטרה העיקרית שלנו. אנחנו עורכים סמינרים, מביאים מרצים מהשורה הראשונה בענף המלונאות בעולם, מספקים למנכ"לים מידע מקיף על הנעשה בעולם בכל תחומי הענף, והכל במטרה לשפר ולשכלל את המיומנות וכישורי הניהול של המנכ"לים".

אילו סמינרים קיימתם לאחרונה?
"למשל, לפני שלושה חודשים הבאנו שתי מרצות מאנגליה, שעסקו בנושא של ניהול תשואה, הנושא החם ביותר בענף ולא כל כך מושרש בקרב המלונאים, והסמינר, שמתקיים זו השנה השנייה, זכה להצלחה גדולה. לאחרונה שני מרצים מלוזאן העבירו סמינר בישראפוד על החידושים בנושא של מזון ומשקאות, וזו העשרה יוצאת מן הכלל וחשובה לעתידו של הענף".

כיצד מתנהלת הפעילות השוטפת של האיגוד?
"חשוב לי לציין כי הנושא החברתי מעסיק את המנהלים של מלונות בודדים. הם מרגישים מנותקים ולא מחוברים עם עמיתיהם, והתחלנו בקיום מפגשים חברתיים, כולל פגישות עם מנכ"לים מובילים, ויש לכך ערך מוסף גדול. גם אם לא מתקיים שיתוף פעולה, ההיכרות עצמה יש לה חשיבות רבה. כמו כן, התחלנו לקיים מפגשים אזוריים, חמישה מפגשים בטבריה, ירושלים, ים המלח, אילת ותל אביב".

זאת אומרת שהעניינים מתחילים לזוז, להשתנות?
"קיבלתי עליי את תפקיד היו"ר מתוך כוונה לעשות שינוי, ואני דבקה בכך. קודם לכן האיגוד לא יצא לפריפריות, והמנהלים שם הרגישו מוזנחים ושלא מתחשבים בהם. אנחנו הרמנו את הכפפה ומגיעים אליהם, לשמוע על הבעיות שלהם, על הצרכים שלהם, לתמוך בהם, ולתת להם הרגשה שהם קרובים למרכז. כל המפגשים מתקיימים החודש לקראת השנה החדשה".

ומלבד קירוב הפריפריה, באילו תחומים נוספים אתם פועלים?
"הקמנו פורומים חדשים: פורום דור ההמשך, של מנהלים בדרגות הביניים, שילמדו וייכנסו לעניינים של ניהול כולל, וכן פורום של מנהלי שיווק ומכירות כדי להתייעץ ולהחליף מידע. כמו כן, הקמנו את קרן ינוש דמון, שהיה מנכ"ל האיגוד שנים רבות והאיגוד קרוי על שמו, והקרן מוציאה שני מנכ"לים לשבועיים של השתלמות במלונות מובילים באירופה. נוסף על כך, יש לנו קרן על שם לוטה איינברג, שנותנת תמיכה מלאה לסטודנט שלומד מלונאות. אגב לימודים, אנחנו במו"מ עם אחת האוניברסיטאות להשתלב בתוכנית מוזלת וקצרה לתואר ראשון או שני באמצעות האיגוד. כן, המטרה שלנו גם לעודד השכלה פורמלית של המנהלים בענף המלונאות".

כאיגוד מקצועי וחברתי, שמסייע למלונאים, אין לכם קשר או תמיכה מצד התאחדות המלונות?
"אלה שני גופים נפרדים ואין כל קשר. כל המימון של הפעילות שלנו מגיע מדמי החבר של החברים שלנו, משיתופי פעולה ומחסויות, שאנו מקבלים באירועים שלנו. הנה, בחודש מרץ הקרוב מתקיימת הוועידה השנתית שלנו, בה נציג את תוכנית הפעילות השנתית של האיגוד, ואני מאמינה שזו תהיה גם הזדמנות לגייס חברים נוספים לאיגוד".

כיו"ר איגוד מנהלי בתי המלון וכמנהלת של רשת מלונות פרימה, מה דעתך על הנושא 'הלוהט' של יוקר המלונות?
"לדעתי, במידה רבה, זה בלון תקשורתי. המדגמים של מחירי המלונות היקרים נעשים בשיחות טלפון ומשקפים את המחירים הרשמיים, הרחוקים מאד מהמחירים המציאותיים. ובכלל, אני לא מבינה מדוע מתייחסים רק למלונות 5 כוכבים. יש בארץ כל כך הרבה מלונות טובים ברמה של 3-4 כוכבים, מלונות בוטיק ומלונות קונספט, שבחוץ לארץ היו הופכים ללהיט, ובארץ משום מה ישראלים כמעט לא לוקחים אותם בחשבון, וחבל. אפשר לחשוב שכשהם נוסעים לחו"ל הם כל יום מתאכסנים במלונות חמישה כוכבים דה-לקס".

ומה לדעתך, הבעיה המרכזית של ענף המלונאות בארץ?
"הבעיה המרכית היא מחסור בעובדים. כבר היום אנחנו מתמודדים עם הבעיה, ואני מעריכה כי בעתיד היא תהיה בוערת הרבה יותר. קיים מחסור רציני מאד של עובדים מתמידים ואיכותיים בכל הרמות".

לסיכום, אתי, האם את מרוצה בתפקיד יו"ר האיגוד, שלקחת על עצמך?
"אני רק בתחילת הדרך. לקחתי על עצמי את התפקיד רק כדי לעשות שינוי משמעותי. חשבתי ואני עדיין חושבת שיש צורך הכרחי להזיז, לרענן ולקדם את פעילות האיגוד, למען ניהול מלונאי משופר בארץ. אני מקווה שאוכל לממש את כל הרעיונות והכוונות שלי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: