אא

"רכבת שתגיע לאילת בשעתיים תשנה את פני המדינה"

אמר ראש הממשלה היום בכינוס צוות השרים המיוחד לפיתוח העיר אילת

Shutterstock Shutterstock
ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס היום את צוות השרים המיוחד לפיתוח העיר אילת.
בישיבה נדונה תוכנית הפיתוח העתידית של העיר, המתמקדת בתחום התחבורה, התיירות, החינוך והתרבות. בין הפרויקטים שהוצגו: שדרוג והרחבת כביש הערבה, הקמת קו הרכבת לאילת ונמל התעלה, והקמת שדה התעופה 'רמון' בתמנע. עוד נדונה האפשרות להגדלת היצע חדרי המלון בעיר והקמת מיזמי תיירות, ונשמעה סקירה לפיה במהלך שנת 2011 הוכפל מספר הטיסות השבועיות לאילת מאירופה, ונשבר השיא בכניסת התיירים בטיסות אלו .

ראש הממשלה הנחה את הגורמים המקצועיים לקצר את משך בדיקת ההיתכנות של הפרויקטים השונים שהוצגו, לבחון השקעות זרות, ולקיים דיון המשך עם השלמת איסוף הנתונים.

ראש הממשלה הדגיש החלטות שכבר התקבלו בנושא פיתוח העיר, בעקבות הדיון הקודם של הצוות מלפני חצי שנה. בין ההחלטות: מתן הטבת מס בשיעור של 10% ומתן מענקי איזון, הכללת העיר באזור עדיפות תיירות לאומית והשלמתה של בניית גדר הגבול עם מצרים שתצמצם את ההסתננות הבלתי חוקית לישראל. נתניהו הוסיף כי הממשלה תמשיך לסייע בפיתוחה של העיר וביקש לקדם את התוכנית להקמת קו הרכבת ואת משך זמן נסיעתה: "רכבת שתגיע לאילת תוך שעתיים, תשנה את פני המדינה. אילת היא עיר בעלת פוטנציאל אסטרטגי, כלכלי ותיירותי ענק. נמשיך לפעול בשילוב כוחות אדיר במטרה לממש את הפוטנציאל הזה".

בישיבה השתתפו: שר החינוך גדעון סער, שר האוצר יובל שטייניץ, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, שר התחבורה ישראל כץ, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שר הפנים אלי ישי, שרת התרבות והספורט לימור לבנת, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל ונציגי משרדי הממשלה השונים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: