אא

הפנסיונים ואירוח ה - B&B חוזרים לאירופה בגדול

המצב הכלכלי המחריף באירופה וקשיי התקצוב מחייבים גם את מלכת בריטניה להשכיר שטחים וחדרי אירוח בארמונותיה במהלך האולימפיאדה.

Shutterstock Shutterstock
במאמר שעלה לאחרונה באתרי ידיעות שונים ברשת האינטרנט נכתב על התופעה המתגברת ברחבי אירופה- אירוח בבתים פרטיים או כפי שרובנו מכירים B&B.

המצב הכלכלי הקשה באירופה מצריך חשיבה יצירתית הן של הלקוחות והן של המשכירים. לקוחות רבים שהיו רגילים לצאת לחופשות משפחתיות בבתי מלון מצאו עצמם במצב כלכלי דחוק שמקשה עליהם לנפוש בבתי מלון.

לוותר לגמרי על חופשה, נחשב במדינות מערב אירופאיות רבות לצעד נואש. אצל רבים מתפרש ביטול חופשה כצעד אחרון לפני פניה לקבלת עזרה סוציאלית.

כיצד אם כן, ניתן עדיין לנפוש ולא להוציא הרבה כסף? החלופה המסתמנת היא באמצעי אכסון אלטרנטיביים לבתי המלון והראשון שבהם ה - B& B קיצור ל- Bed & Breakfast.

בעלי בתים רבים באירופה נקלעו לסחרור כספי קשה בעיקר עקב חוסר יכולת להחזיר משכנתאות על בתי נופש או דירות להשקעה שרכשו תוך לקיחת משכנתאות זולות.

אלו מחפשים דרך ל'השלמת הכנסה' והפתרון המושלם מבחינתם הוא השכרת חדרים .

דוגמה לגידול המרשים ניתן למצוא במחקר אירופאי. במשך חמש השנים האחרונות שהיא פחות או יותר התקופה בה החל הטרנד של B&B באירופה אתר האינטרנט: www.bedand breakfast.eu חצה לאחרונה את קו 50,000 החדרים המוצעים על בסיס קבוע באירופה.

ניתן להניח שעם העמקת משבר האשראי במדינות תיירות נופש גדולות באירופה: ספרד, איטליה וכמובן יון, כמות החדרים להשכרה תלך ותגדל.

תחום אירוח ה - B&B באירופה במתכונתו הנוכחית צעיר יחסית. על פי המחקר, רק כ - 15% מהחדרים החלו להיות מושכרים לפני שנת 2000. חלק עיקרי החלו לפעול מאז שנת 2006. מידי חודש מצטרפים לאתר מסחרי בשם: www.bedand breakfast.eu כ - 2,400 אמצעי אכסון חדשים ברחבי אירופה או כ-28,800 אמצעי אכסון בשנה. חלק מאמצעי אכסון אלו כבר קיימים מזה זמן אך לא שווקו במסגרת מרכזית ברשת וחלקם הם אמצעי אכסון חדשים לגמרי.

זהו רק אתר אחד מני רבים אך כזה המאגד עשרות אלפי חדרים.

מה אם כן ההבדלים במחיר בין חדר מלון לבין B&B? בחדר מלון רגיל ברמת 3 כוכבים ללינה וארוחת בוקר בעיר אירופאית או בעיירת נופש ישלם זוג אורחים כ-100 אירו ואילו ב-B&B המחיר הממוצע יעמוד על כ-74 אירו. אז נכון שזהו לא הפתרון האידאלי לאיש/ת עסקים המגיעים לביקור בן לילה אחד מקסימום שני לילות לעיר עסקים, אך לזוגות או משפחות בהרבה מקרים השהייה ב-B&B עדיפה על לינה במלון. דיי אם נחשב כמה עולה התוספת ללילה חנייה צמודה לרכב במלון בעיר כמו פריז, אמסטרדם או רומא. בחלק ניכר מה-B&B החניה היא בחינם ובצמוד לבית.

החוויה של לינה אצל תושבים מקומיים בביתם הופכת לחלק מהחוויה של הכרה של עיר. אני זוכר שלפני כעשרים שנה נסענו ברכב מפרנקפורט לפראג כחודש לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי. לא היה באותה עת בתי מלון בעיר ובחרנו לגור אצל משפחה מקומית בבית. דווקא טיול זה זכור לנו מצוין. זה בהחלט הייתה חוויה מיוחדת.

לסיכום, האינטרנט מאפשר כיום הפצה ישירה של אמצעי אכסון אלטרנטיביים למלונות דוגמת B&B או דירות נופש דוגמת 'אינטרהום' .

גם בישראל בעיקר בערים הגדולות תל-אביב, ירושלים וערי הנופש הרצליה, נתניה, אשדוד, אשקלון וכמובן אילת גילו התיירים את דירות הנופש. בקיץ 2011 חלק לא קטן מהתיירים החוזרים מצרפת ומבריטניה כמו גם אמריקאים רבים העדיפו לשכור דירות נופש באזורי ביקוש על פני שהייה במלונות היוקרתיים ותופעה זו הדירה שינה מצד המלונאים.
תחום ה-B&B בישראל זוכה בעשור האחרון לעדנה גדולה בעיקר בגלל כמות ה'צימרים' המשמעותית שנבנתה בעיקר עבור תחום תיירות הפנים.

לאחרונה השיק משרד התיירות אתר בינלאומי לדירוג ה'צימרים' שסביר מאוד שימשוך גם תיירים מחו"ל לעשות שימוש באמצעי אכסון נוח וזמין זה.

יותר ויותר משפחות וזוגות מגלים את האפשרות של אירוח יחסית לא יקר, חוויתי ואיכותי על פני שהיה בבתי מלון.

בשורה התחתונה: שווה לבדוק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: