אא

נשיא המדינה יוביל את המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון 2012

כך ראשי הוועד האולימפי בישראל הודיעו אתמול. נשיא המדינה, אמר כי זהו כבוד גדול עבורו לייצג את ישראל ולהוביל את הספורט הישראלי באולימפיאדת לונדון. הנשיא כתב בספר האורחים של החוויה האולימפית: "אני מתפלל שתוסיפו להצית לבבות צעירים בישראל ומכל אולימפיאדה תביאו ישראל יותר מצטיינת ומשתפרת".

Shutterstock Shutterstock

נשיא המדינה שמעון פרס, היה אתמול אורח הועד האולימפי בישראל וערך סיור מיוחד במוזיאון החוויה האולימפית. הנשיא נפגש עם ראשי הוועד האולימפי ועם חברי סגל לונדון בינהם לי קורזיץ, אליס שלזינגר אריק זאבי ,שחר צוברי וכלת פרס ישראל  לספורט, אסתר רוט שחמורוב. בתום מסיבת העיתונאים שערך הנשיא, הוא צפה באימון מיוחד של הנבחרת האולימפית של ישראל בהתעמלות אמנותית ובמתעמלת נטע ריבקין - כולן קבעו את הקריטריון למשחקי לונדון .

במסגרת מסיבת העתונאים יו"ר הועד האולימפי בישראל, צבי ורשביאק, הודה לנשיא המדינה על שנענה בחיוב להזמנת הוועד האולימפי והוסיף כי: "נוכחותך כראש המדינה לצידם של מלכים ונשיאים מכל רחבי העולם, נותנת לספורטאים הישראלים רוח גבית חזקה ותחושה כי הם מייצגים מדינה ועם. בשם הוועד האולימפי וכל ספורטאי ישראל אנו מודים לך על כי אתה ראשון נשיאי ישראל המגיע למשחקים האולימפים ומציב את הספורט במקום הראוי לו בציבוריות הישראלית".
הג'ודאי אריק זאבי אמר לנשיא: "כאשר ראיתי אותך מנופף למשלחת הישראלית מיציע הכבוד במצעד המשלחות, באתונה ובביג'ינג ליבי התמלא גאווה. בעצם נוכחותך אתה מעניק תמיכה אדירה לנו הספורטאים ואנו רואים בך שותף לקידום הספורט ההישגי בישראל".

במעמד זה העניקה הגולשת לי קורזיץ לנשיא המדינה את החולצה הרשמית של משלחת ישראל ללונדון ומדליית זהב של הוועד האולימפי. חבר הוועד האולימפי הבינלאומי אלכס גלעדי אמר לנשיא בחיוך: "הרווחת את מדליית הזהב ביושר על תרומתך לקידום הספורט בישראל".

מנכ"ל הוועד האולימפי אפרים זינגר אמר לנשיא: "אתה את הקריטריון ללונדון כבר קבעת .אני, כראש המשלחת יכול לומר לך שהימצאותך בכפר האולימפי, ועצם המיפגש שלך עם הספורטאים יוצרים התרגשות גדולה בקרב חברי המשלחת, הסופגים ממך אנרגיות חיוביות רבות, ואני שמח שתהיה אתנו במשחקים האולימפיים בלונדון פעם שלישית".


נשיא המדינה, שמעון פרס אמר כי זהו כבוד גדול עבורו לייצג את ישראל ולהוביל את הספורט הישראלי באולימפיאדת לונדון. הנשיא כתב בספר האורחים של החוויה האולימפית: "אני מתפלל שתוסיפו להצית לבבות צעירים בישראל ומכל אולימפיאדה תביאו ישראל יותר מצטיינת ומשתפרת".

הנשיא הוסיף כי יש להרחיב את תשתית הספורט ומעגל הספורטאים הפעילים בישראל. בשוויץ לדוגמא, רשומים למעלה מ700,000 ספורטאים ובישראל רק 70,000. מדינת ישראל חייבת וצריכה להשקיע יותר משאבים ולתמוך בקידום הספורט ולאפשר למצות את הפוטנציאל ההישגי הטמון בדור הצעיר.

הנשיא גם קרא לדור הצעיר לעסוק בספורט ולמצוא את האיזון המתאים בין ישיבה ממושכת בחדרים חשוכים מול צגי המחשב לבין עיסוק בספורט.

בתום הביקור הביע הנשיא את תקוותו כי הספורטאים הישראלים יחזרו מאולימפיאדת לונדון עם "מטען עודף" של מדליות אולימפיות.

         
צילום תמונות: עמית שיסל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: