אא

כנס הפייטנים הספרדי העולמי הראשון בישראל

הכנס שיתקיים בים המלח, עורר עניין רב בקרב הקהילות היהודיות הצפון אפריקאיות. כ - 120 חדרים הוזמנו מחו"ל. מארגני הכנס : "הפייטנים שמוזמנים להופעות בחו"ל הם אלו שגם מושכים תיירים לפה".

Shutterstock Shutterstock
בתאריכים 16-18 בפברואר יתקיים 'כנס הפייטנים הספרדי העולמי' הראשון מסוגו בישראל בים המלח.

הכנס עורר עניין רב בקרב הקהילות היהודיות הצפון אפריקאיות. כ - 120 חדרים הוזמנו מחו"ל, 40 חדרים מצרפת, 38 חדרים ממונטריאול וטורנטו-קנדה, 15 חדרים מקזבלנקה-מרוקו, וחדרים ממקסיקו, יהונסבורג וניגריה. מארגני הכנס : "הפייטנים שמוזמנים להופעות בחו"ל הם אלו שגם מושכים תיירים לפה".

מופע הפתיחה של הכנס יהיה קונצרט בהשתתפות הפייטן והחזן - חיים לוק, מגדולי הפייטנים בעולם, זוכה פרס שרת התרבות השנה, לוק יבצע את יצירות המופת לפיוטים הקלאסיים הקדומים והמודרניים של הפיוט הצפון אפריקאי לצידם של אמיל זריהן, ליאור אלמליח ופייטנים נוספים בליווי 14 נגנים נבחרים ממספר תזמורות אנדלוסיות בישראל. בחצות של ערב הפתיחה יקיימו המארגנים חפלה מרוקאית שאותה יובילו מויז'ו קארוצ'י וסימון לוי ממרוקו.

הכנס יציג סדרה של מופעי פיוט מגוונים בדגש על הפיוט הספרדי-מרוקאי ו"שירת הבקשות" מסורת רבת שנים מופלאה וקסומה, וייתן במה למופע ייחודי שבו ישתתפו פייטנים צעירים שמסומנים כ'דור הבא' של הפייטנים בישראל והופעה של מקהלת הילדים 'פרחי ישראל'.

את הכנס מפיקה חברת ""Y&O המתמחה בהפקות אירועי פיוט בארץ ובעולם. החברה מעסיקה את ליאור אלמליח כיועץ אמנותי, בתפקיד המנכ"ל משמש דוד אמזלג.

הכנס יתקיים במלון "רימונים רויאל" בים המלח, חברת "קשרי תעופה" מנהלת את מרכז ההזמנות. מארגני הכנס צופים כי כ - 1200 איש ישתתפו בכנס על בסיס של לינה, ארוחות מלאות וכניסה לכל המופעים בעלות של 2850 ₪ לזוג.


ליאור אלמליח, מנהל אמנותי. צילום: יגאל עמר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: