אא

שקדי: "המהלך שמקדמת הממשלה כרגע לפתיחת השמים עשוי להיות בכייה לדורות"

מנכ"ל אל על אמר את הדברים בפתיחת הכנס השנתי של סוכני הנסיעות, שנפתח הערב [ג'] ותקף את הממשלה על מהלך השמים הפתוחים.

Shutterstock Shutterstock
בפתיחת הכנס השנתי של סוכני הנסיעות, מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, תקף את הממשלה על מהלך השמים הפתוחים, ואמר: "אני אומר את דבריי כישראלי ולא כמנכ"ל אל על. המהלך שמקדמת הממשלה כרגע לפתיחת השמים עשוי להיות בכייה לדורות, ראש הממשלה, השרים ומוסדות הרגולציה הרלוונטים צריכים לפעול מתוך שיקולים לאומיים ובזהירות אדירה".

קובי קרני, יו"ר ההתאחדות, קרא לרגולציה בישראל להתערב ולבחון מחדש את הדרך שבה מתנהלים שיתופי הפעולה בענף התעופה בישראל וטען כי יש לאסור על חברות התעופה לשבת ביחד ולדון על סוכני הנסיעות בהיבטים הכלכליים.
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב אמר כי: "כל רמטכ"ל, גם יוצא חייל האוויר, גם שקדי לא יתווכח איתי, מי שמנצח במלחמה הוא חיל רגלים. ציבור הסוכנים הוא חיל הרגלים. אתם מוצאים את התיירים, יוצרים קשרים, חותמים הסכמים מרימים גלים של תיירות נכנסת, תיירות פנים. קיבלנו החלטה במשרד, להעצים מבחינה שיווקית את הסוכנים בשנת 2012. שנת 2011 התחילה עם אביב ערבי שהפך לחורף מוסלמי עם צרות ממזרח ומשבר כלכלי שהיה ב-2008, הגיע ב-2011. תוסיפו לכך התחזקות השקל מול דולר ויורו, זה פוגע ברווחיות, מחירים, עלויות. הצלחנו למרות הכל לשמור על רמת מספרי התיירים ב- 2010 עם 3.5 מיליון תיירים. למרות השנה הקשה הפרמטרים הכלכליים קפצו".
יוקר חבילת הנופש בארץ לאזרחי מדינת ישראל ולתיירים היא תקרת הזכוכית שמונעת לפרוץ אותה. רוב העלויות קשורות לרגולזצית יתר ואם נוריד חלק ממנה דיינו. אם נוכל להוזיל את חבילת התיירות ב-20% נוכל להשאיר את הישראלים לנפוש בארץ".

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי אמר: "התקופה הזו בעיני, אחת מהמאתגרות וקשות. המצב כלכלה, באירופה, בישראל, מצב מזרח התיכון, מצב התעופה ברחבי העולם רואים תהליכים מסוכנים ומורכבים שעוברים על ענף התעופה, המצב במזרח התיכון על כל המשמעויות מאד רגיש ונפיץ. להתמודד עם עולם חיצוני מאד קשה ומורכב, אתגר להתמודד עם עולם תעופה שהולך ומשתנה כל הזמן, וסוגיה שאני לא יודע מה יהיה בסופה ולא ארחיב עליה, הסוגיה במזרח התיכון על כל המרכיבים גדולה מכולנו וכל עולם התעופה".

על הטיסות לאילת אמר מנכ"ל אל על בכעס גדול: ״אני מאמין גדול באילת, ובתהליך עם תחילת הטיסות לאילת. אבל יש בי תסכול גדול מהתהליך. המהלך של כניסתנו לאילת הרחיב את האנשים המגיעים לאילת, היה WIN WIN לחברות תעופה האחרות. אחת הסוגיות שרצינו היא לא להגיע לאילת לא רק כישראלים אלא להביא תיירים. האמנו שנוכל להגיע משלוש טיסות לשש טיסות ביום. חשבנו שמדינת ישראל תטפל ששדה תעופה בן גוריון יהיה שדה של מעבר, משדה נכר, לאילת. לחשוב מה תייר צריך לעבור מרגע שהגיע מטיסה בינלאומית, בטכניקה שקיימת אנחנו מסנדלים את עצמנו".

שקדי גם בניגוד לשר התיירות שוב הציף רף של מספר התיירים שיגיעו בעתיד לישראל:" אני חולק על השר שמכוון ל-5 מיליון תיירים, היעד שלי הוא 25 מיליון עם יעד ביניים של 10 מיליון תיירים. חייבים לכוון רחוק וגבוה. לסוכנים, אני רוצה לומר כמו כל פעם, רואה בכם שותפי אמת לדרך, להבנה, לקשר תמיד אמשיך לנהוג בכם בהגינות והוגנות".

לגבי השמים הפתוחים אמר שקדי עם מסר ברור: "סוגיה של שמים פתוחים הכי בעתים מסוכנת. אנשים לא מודעים למה עתיד להתרחש. אני אומר כישראלי ולא כמנכ"ל אל על, האינטרס של כולנו שתהיה תעופה ישראלית חזקה. במהלך כזה יכול להיות בכייה לדורות. ראש הממשלה וכל מי שעוסק בכך חייב להסתכל בזהירות רבה כאשר אחריות רבה מונחת על כתפיהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: