אא

"קרבות אוויר" בכנס הסוכנים באילת

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, נשא הבוקר דברים בכנס הסוכנים באילת. דבריו של שקדי העלו את חמתו של נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות, שמשתתף אף הוא בכנס והחל בסקירה ממוקדת של שקדי, בנושא השמים הפתוחים ומשמעותו של הסכם זה

Shutterstock Shutterstock
אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על, נשא הבוקר דברים בכנס סוכני הנסיעות באילת. דבריו של שקדי העלו את חמתו של נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות שמשתתף אף הוא בכנס והחל בסקירה ממוקדת של שקדי , בנושא השמים הפתוחים ומשמעותו של הסכם זה.

שקדי: "אני עומד על הבמה הזאת היום קודם כל כישראלי המוטרד וחרד למהלכים שמדינת ישראל הולכת אליהם. הדבר מקובל בעולם ולגיטימי. בישראל זוהי קריעת יום סוף. המלחמה תהייה כמו דוד וגוליית ואנחנו ננצח. אני חייב לומר מילה על בריתות, בכל ליבי וכוחי, אעשה הכל כדי להיכנס ולהצטרף לברית תעופה. בברית תעופה חייבים לרוב מוחלט. מספיק שיש מתנגד אחד והמהלך ייפול. מבחינה כלכלית ומסחרית כדי להצטרף מעל פני השטח זה מאוד רציני. בפועל זה פועל אחרת וזה לא קשור לאל על או כל חברת תעופה ישראלית אחרת. זה ביזנס של נשיא המדינה וראה"מ, כלומר החלטה מדינית. לקחנו אדם רציני, שהיה מנכ"ל מקצועי, שבדק את הרגולציה במדינת ישראל והוא קבע חד משמעית, המהלך לא יצלח, כי אנחנו עובדים על רגולציה מסוג אחד ובעולם מסוג אחר וע"פ חוק אנו לא מסוגלים לעבוד כך.

הממשלה רשאית להעביר את המדינה לאן שהיא רוצה, אך אני לא מוכן שיאמרו לי שיהיה בסדר לפני החתימה. אנו חייבים להיות זהירים. חתימה על שמים פתוחים ללא הסכם חתום הוא אסון ובמדינה שיש שדה תעופה אחד, מסלול נחיתה אחד, זה דבר הזוי. ובאותו נושא האם אל על תוכל לטוס לשדות התעופה למשל בהית'רו, כפי שבריטיש איירוויס תוכל לעשות בישראל, התשובה היא לא, כי מי שמחליט זה שר התחבורה, שהוא החותמת של מדינת ישראל. אנו מבקשים את אותם תנאים כמו החברות הזרות".

דבריו של שקדי נקטעים ע"י נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות: "תדבר בשם עצמך ולא בשם ממשלת ישראל. כל מה שאתה אומר לא נכון".

שקדי עונה לו: "אם יש לך מה לומר, תעלה לבמה ותענה לכל הטענות. אני לא מוכן להיות בסרט שההחלטה תתקבל לפני החתימה. אני חייב לומר שאני שלם עם כל דבריי".

לאחר סיום דבריו של שקדי עלה שוב לבמה נועז בר ניר, להשיב לדברים של שקדי : " השמים כיום הם חסם, בתי המלון חסם ואנחנו צריכים לדאוג לתעופה הישראלית. בראייה כוללת התמונה היא גדולה יותר, למרות שכל דבריו של שקדי הם נכונים. המצב שתיאר שקדי, הוא נכון, אך שקדי עם כל הכבוד לא יכול לקבוע את כללי המשחק, כי זה יהיה כמו המו"מ עם הפלסטינאים".


אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על. צילום: ארן דולב


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: