אא

היועצים המשפטיים של ההתאחדות: סוכן רשאי לבצע קיזוז כספים שמגיעים ל-BSP

תשובת היועצים המשפטיים בעניין זכות הסוכן לבצע קיזוז במערכת הבי.אס.פי: "בהמשך להפסקת פעילותן של חברות מאלב וספנאייר, אנו סבורים כי הנחיותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים, בעניין פטור מאישור בית הדין להסדר כובל של תוכנית הבי.אס.פי מאפשרות לסוכן הנסיעות להודיע כי הוא חלוק על חיוב במסגרת הבי.אס.פי ורשאי לקזז כספים".

Shutterstock Shutterstock
התפתחות דרמטית במאבק בין התאחדות סוכני הנסיעות לבין יאט"א לגבי כספים שאמורים להגיע למסלקה של הבי.אס.פי על רקע התמוטטות חברת התעופה מאלב.

אתמול פנתה יאט"א לסוכנים וטענה כי הגיעה להסכם עם מאלב, לפיו הסוכנים ישלמו את המגיע למאלב על שימוש בכרטיסי טיסה, ובמקביל יפנו ליאט"א לגבי החזר כספי בגין כרטיסי טיסה שלא נוצלו בשל קריסת החברה.

כזכור, יו"ר ההתאחדות קובי קרני יצא אתמול בהאשמות חמורות נגד יאט"א בגין מהלך זה והביע פליאה על כך שיאט"א מגיעה להסכם עם חברה בפשיטת רגל.

הבוקר שולחת התאחדות סוכני הנסיעות חוות דעת שקיבלה מיועציה המשפטיים, האם הסוכן רשאי לבצע קיזוז במערכת הבי.אס.פי. היועצים המשפטיים מבהירים שאכן הסוכן רשאי לנהוג כך. בהתאחדות מבהירים לסוכנים, כי בייעוץ זה הם לא אומרים לסוכן איך לנהוג, וכל אחד רשאי לפעול עפ"י שיקול דעתו.

היועצים המשפטיים של ההתאחדות כותבים בין השאר כי: "בהמשך להפסקת פעילותן של חברות התעופה מאלב וספנאייר, אנו סבורים כי הנחיותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים, במסגרת החלטתו מיום 14 בנובמבר, 2010, בעניין מתן פטור מאישור בית הדין להסדר כובל של תוכנית הבי.אס.פי, מאפשרות לסוכן הנסיעות להודיע כי הוא חולק על חיוב במסגרת תוכנית הבי.אס.פי ולגרוע את הסכום במחלוקת מהכספים המועברים ל-בי.אס.פי. ברגע שסוכן הנסיעות מודיע על סכום במחלוקת . סכום זה לא יחשב חוב במסגרת התוכנית, ויאט"א לא יכולה לפעול בדרך כלשהי בקשר עם הסכום השנוי במחלוקת".

עוד מציינים היועצים המשפטיים כי: "במסגרת הודעתה של חברת התעופה מאלב לציבור הלקוחות, באתר האינטרנט שלה, נכתב מפורשות כי על נוסע שרכש את כרטיס הטיסה של חברת התעופה מסוכן נסיעות, לפנות אל סוכן הנסיעות עד ליום 2.3.2012 בדרישה לקבלת החזר. קרי, להבנתנו חברת התעופה מאלב בעצמה מאשרת ביצוע החזרים על ידי סוכני הנסיעות. ויודגש, להבנתנו, בהתאם להחלטת הממונה, הסכומים שסוכן הנסיעות יכול לכלול בענייננו כסכומים שבמחלוקת הינם מיום 1.12.11 ולא לפני כן. אנו סבורים כי בכל מקרה מדובר במרבית הכרטיסים של חברות התעופה בהם עסקינן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: