אא

ההתאחדות ליאט"א: "אנו תקווה כי ההודעות שלכם הוצעו בשגגה"

עורכי הדין של התאחדות סוכני הנסיעות שלחו מכתב תקיף לקובי זוסמן מנכ"ל יאט"א בישראל, בעקבות הודעת יאט"א לסוכנים לגבי הדיווח וההתחשבנות לגבי מאלב. במכתב מציין עו"ד רן קדם, כי יאט"א מתעלמת מהוראות הממונה על הגבלים עסקיים, הפרה זאת היא עבירה פלילית.

Shutterstock Shutterstock
עורכי הדין של התאחדות סוכני הנסיעות, בראשות, עו"ד רן קדם ממשרד הרצוג פוקס נאמן, שלחו מכתב תקיף וחד משמעי לקובי זוסמן מנכ"ל יאט"א בישראל, בעקבות הפסקת פעילות חברות מאלב וספנאייר.

זאת בעקבות מכתבה של יאט"א השבוע לסוכני הנסיעות במסגרתו ניתנו הוראות לסוכנים בנוגע למערכת הסליקה, המסדירה את הליכי הדיווח, ההתחשבנות והתשלום בין סוכני הנסיעות מורשי יאט"א ובין חברות התעופה.
עו"ד קדם טוען בין השאר במכתבו כי: "האיגרות מתעלמות מהתנאים שהשית הממונה על הגבלים עסקיים על מערכת ה-BSP, במסגרת החלטתו מיום 14 בנובמבר, והן מנסות לכוון את סוכני הנסיעות למסלול חלופי לזה שקבוע בתנאי הממונה, בין היתר, תוך אילוצם להמשיך ולהפקיד כספים במסגרת מערכת ה-BSP עבור חברת התעופה מאלב ולאחר מכן לתבוע החזר, זאת במקום להודיע על 'סכום שבמחלוקת' כלפי שתי חברות התעופה האמורות. הכל במסגרת לוח זמנים שגם מפר בפני עצמו את תנאי הממונה".

עו"ד קדם מביע במכתב כי: "מרשתנו תקווה כי ההודעות הוצעו בשגגה וכי אין בהן משום כוונה ו/או הוראה לסטות מהנחיותיו המפורשות של הממונה ו/או כוונה לפגוע בזכותם של סוכני הנסיעות להודחיע על "סכום שבמחלוקת" זכות אשר ניתנה להם בדין במסגרת החלטת הממונה".

עו"ד קדם גם שולח אזהרה: "למותר לציין במעמד זה, כי הפרת תנאי הממונה היא עבירה פלילית שעונשה עד שלוש שנות מאסר או חמש שנות מאסר אם נעשתה בנסיבות מחמירות, וכן קנס כספי כבד. הלכה למעשה, רשות ההגבלים העסקיים מגישה כתבי אישום נגד חברות ונגד מנהליהן בגין הפרות תנאים שנקבעו בהחלטות הממונה, לרבות לאחרונה ממש, בכתב אישום נגד חברת ארד בע"מ ומנהלים בה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: