אא

סוכן הנסיעות יצטרך למסור לנוסע מי נציג חברת התעופה בטיסה הלוך ובטיסה חזור

וועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום בשינויים החדשים לחוק רישוי שירותי התעופה. לפי המוצע, יצטרך להיות נציג בכל שדה תעופה בדרך מישראל אל היעד ובחזרה, כולל חניות ביניים, כאשר מדובר בכרטיס טיסה הלוך ושוב מישראל, שנרכש מאותו מפעיל טיסה.

Shutterstock Shutterstock
וועדת הכלכלה של הכנסת תדון היום בשינויים החדשים לחוקי שירותי התעופה. בהתאחדות סוכני הנסיעות עוקבים אחר הצעת החוק ובתיקונים השונים שבוצעו במהלך השנים.

בין השאר הוועדה תדון היום בסעיף המחייב את בעל היתר ההפעלה לטיסה למנות אדם מטעמו, לצורך מתן סיוע לנוסעים בשדה התעופה שלוש שעות לפני הטיסה ועד חצי שעה לאחר ההמראה, ומחייב את נותן שירותי סוכנות הנסיעות המוכר כרטיס טיסה, למסור לנוסע פרטים בדבר הימצאו בשדה התעופה של האדם שמונה ע"י בעל ההיתר ובדבר דרכי התקשרות איתו.

הטיוטה המוצעת לדיון היום, נוגעת לסעיף זה המחייב נציג בכל שדה תעופה בדרך מישראל אל היעד ובחזרה, כולל חניות ביניים, כאשר מדובר בכרטיס טיסה הלוך ושוב מישראל, שנרכש מאותו מפעיל טיסה.

יוסי פתאל מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות מציין כי: "מבדיקה שערכנו עם נותני שירותי סוכנות נסיעות בענף, עולה כי יש באפשרותו של סוכן נסיעות ליידע את הנוסע כי יוכל להיעזר בשדה התעופה בנציג חברת התעופה, בדלפק הצ'ק-אין. יידוע זה מצד סוכן הנסיעות לנוסע, אפשרי גם בעת הזמנת טיסות הלוך ושוב הכוללות חניית ביניים, אשר מתבצעות באותה חברת תעופה. אלא שבעידן זה בענף התעופה, שמתאפיין בשירותי פעולה מורכבים של חברות תעופה במסגרת בריתות התעופה העולמיות, קורה באופן תדיר שטיסה נרכשת מחברת תעופה מסוימת, ומופעלת למעשה בידי שתיים ואף שלוש חברות תעופה אחרות במהלך ציר הטיסה".

פתאל מציין עוד כי: "במצב דברים זה, יכולה להיווצר סיטואציה שבה הסוכן יצטרך להציג בפני הנוסע שתיים ואף שלוש אופציות לנציג אפשרי בשדות התעופה שבהם יעבור במסעו, מכיוון שבדרך כלל בטיסות משולבות מסוג זה, לא ידוע מראש לסוכן הנסיעות, מי תהיה החברה שתסייע לנוסעים בכל סגמנט של הטיסה. מתבקש, איפוא, כי במקביל לדרישה מסוכן הנסיעות המוצעת, תוטל חובה מקדמית על כל חברת תעופה, למסור לסוכן הנסיעות כבר בשלב רכישת הכרטיס, את זהותה של חברת התעופה שתסייע לנוסע בכל סגמנט של הטיסה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: