אא

יוסי פתאל: "פנייתו של נשיא התאחדות בתי המלון לשר התחבורה באופן שנעשתה תמוהה בעיננו"

בעקבות הקריאה של עמי פדרמן לשרי התחבורה והתיירות לא לעצור את מדיניות השמים הפתוחים, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות מגיב ואומר: "נדמה שהבעיה של מדינת ישראל היום אינה מחסור בטיסות לארץ אלא מחסור חמור בחדרי בתי מלון".

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות החליטו היום לצאת בתגובה חריפה נגד דבריו של נשיא התאחדות בתי המלון, עמי פדרמן, במכתב ששלח פדרמן לשר התחבורה, ישראל כץ ולשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, וקרא להם לא לעצור את מדיניות השמיים הפתוחים מול האיחוד האירופאי.

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, אמר כי: "פנייתו של נשיא התאחדות בתי המלון לשר התחבורה באופן שנעשתה תמוהה בעניננו".

פתאל מוסיף ואומר כי: "המחסור החמור בחדרי בתי מלון בשילוב רמת מחירים מהגבוהות בעולם אינה מתיישבת עם קריאה להפקרת השמים במודל המוצע על ידי משרד התחבורה מול האיחוד האירופי. לא בטוח שיש מי שקרא עד תום וגם הבין את ההסכם על כל שישים עמודיו. הוספת ביקושים בלתי מרוסנת בשוק בו היצע בתי המלון קשיח הינה מתכון בטוח להרס שמה התיירותי של ישראל, שכבר עתה סובלת מתדמית של אחת מהמדינות היקרות בהם התמורה אינה הולמת את רמת המחירים בעיני התיירים.

יאמר מיד השמים לישראל כבר פתוחים ורק במקרים בודדים אם בכלל חברות המבקשות לטוס לישראל אינן מקבלות אישור כזה. תוספת מספר הטיסות לישראל וממנה בשנים האחרונות בלבד הינם הוכחה לכך".

פתאל ממשיך וכותב כי: "אין כיום מחסור בטיסות לישראל וכל טענה מסוג כזה הינה דמגוגית ואינה מתיישבת עם העובדות. הריצה המטורפת לפתיחה בלתי מבוקרת של טיסות לישראל הינה ניסיון ליצור פתרון לבעיה שאינה קיימת כלל. נשיא התאחדות בתי המלון מייצג את בעלי בתי המלון בלבד ואינו מייצג את כלל עובדי תעשיית התיירות".

פתאל אף מוסיף במכתבו: "בפנייתו לשר התחבורה ציין מר פדרמן כי בתחום התעופה הישראלית עובדים 4,000 עובדים בלבד. ידוע לכל שרק בחברת אל על כ-5,000 עובדים וזאת ללא העובדים בחברות התעופה הישראליות האחרות ישראייר וארקיע. מיותר לציין שמעגל העובדים הקשורים לתעופה הישראלית גדול בהרבה יותר.

התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל תומכת נלהבת של מדיניות השמים הפתוחים לישראל והייתה מהראשונים שפעלו אצל הממשלה לשינוי המדיניות הקודמת, אולם יש להבטיח איזונים ובקרות שלא יהפכו את פתיחת השמים להפקרות שתפגע בכלל תעשיית התיירות כולל בתי המלון. לדוגמא האם יותנו אישורי הטיס לישראל גם ברציפות שירות בעיתות חירום?!

מדינת ישראל עתירה במשברים ביטחוניים ובכל המקרים בעבר נפגעו הטיסות של חברות התעופה הזרות לישראל במקביל להמשך אישורי טיסה לישראל על ידי חברות זרות כפי שכבר נעשה עתה יש לקבוע תנאי מקדים שיהיה מעשי ולא רק דקלרטיבי של הבטחת רציפות קיומה של תעופה ישראלית. אין ספק שפתיחה פרועה של השמים מול אירופה עלולה להותיר את מדינת ישראל ללא תעופה ישראלית ויש לתת לכך את הדעת מראש ולא לאחר מעשה".

פתאל ממשיך ומציין כי: "נדמה שהבעיה של מדינת ישראל היום אינה מחסור בטיסות לארץ אלא מחסור חמור בחדרי בתי מלון וכדאי שהממשלה תפתור בעיות קיימות ולא תעסוק בפתרונות לבעיות שאינן קיימות בפועל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: