ההתאחדות: אזהרה מפני הודעות דוא"ל שמתחזות ל-GDS של הסוכנים
להתאחדות סוכני הנסיעות הגיע אזהרה שפרסמה יאט"א, לאחר שהגיעו דיווחים מסוכני נסיעות על התחזות. הנוכלים רוצים בצורה כזו לקבל קוד כניסה וסיסמאות.
Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות הוציאה אזהרה לסוכנים, כי לידי ההתאחדות הגיעה אזהרה שפרסמה יאט"א מפני הונאת פישינג ברשת. עפ"י ההודעה, הגיעו דיווחים מסוכני נסיעות שקיבלו הודעות דוא"ל שמתחזות להודעות מה GDS.
מסתבר כי, הנוכלים ששולחים הודעות אלה, מנסים לגרום לכם לחשוף מידע רגיש שלכם ושל המשרד, ובעיקר מכוונים לקבל מכם קוד כניסה, סיסמאות, PIN ומידע רגיש נוסף, שבעזרתו יוכלו להכנס ל GDS ולכרטס בשמכם.
יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות מציין כי: "מדובר בהונאה מתוחכמת, כי הנוכלים משתמשים בלוגו מוכר של ה GDS כך שהודעת הדוא"ל שמגיעה אליכם נראית אמיתית. לתשומת לבכם – שום GDS לעולם לא יבקש מכם לחשוף את קוד הכניסה או הסיסמה שלכם, או יבקש מכם אישור כלשהו דרך הודעת דוא"ל מהסוג הזה".
כדי להתמודד עם עניין זה, פתאל ממליץ כי:
- אף פעם לא מקליקים על לינק! כניסה ל- GDS – רק דרך הכניסה הרגילה שלכם. הקפידו על כך, והעבירו הנחיה על כך לכל אחד מן העובדים במשרד.
- מומלץ לברר עם כל אחד מהעובדים במשרד, כולל פרילנסרים, אם קבלו הודעה שבקשה מהם להתחבר מיידית לחשבונם ב GDS. אם התשובה חיובית, החליפו מיד סיסמה לאותו עובד, צרו קשר עם ה GDS והתייעצו איתם לגבי צעדים נוספים, אם נדרשים.
- בצעו בקרה מיידית על חשבונות כניסה שאינם בשימוש , ובטלו אותם. אם איתרתם שם משתמש לא מוכר, החליפו מיד את סיסמת המנהל!
- מומלץ לסקור את ההזמנות והכירטוסים ב GDS בתחילת כל יום ולבדוק "פיקים" של מכירות, כירטוסים בסיכון גבוה, הזמנות וכירטוסים ליעדים שאינם רגילים במפת המכירות שלכם, בעיקר במחלקות עסקים וראשונה.
- אם גיליתם משהו שמעורר בכם חשש לזיוף הזמנות, כירטוסים או כניסה למאגר הסוכנות:
- בטלו את הכרטיסים דרך ה GDS ועדכנו אותם על כל הפעולות החשודות.
- עדכנו את כל חברות התעופה שלהן בוצעו ההזמנות והכירטוסים החשודים.
- בטלו את ההזמנות ב PNR.
- פנו אל ה BSP לדיווח ומעקב.
מומלץ ליידע את כל העובדים בעניין זה, ובזאת להגביר את סיכוייכם להימנע מפגיעה.
מסתבר כי, הנוכלים ששולחים הודעות אלה, מנסים לגרום לכם לחשוף מידע רגיש שלכם ושל המשרד, ובעיקר מכוונים לקבל מכם קוד כניסה, סיסמאות, PIN ומידע רגיש נוסף, שבעזרתו יוכלו להכנס ל GDS ולכרטס בשמכם.
יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות מציין כי: "מדובר בהונאה מתוחכמת, כי הנוכלים משתמשים בלוגו מוכר של ה GDS כך שהודעת הדוא"ל שמגיעה אליכם נראית אמיתית. לתשומת לבכם – שום GDS לעולם לא יבקש מכם לחשוף את קוד הכניסה או הסיסמה שלכם, או יבקש מכם אישור כלשהו דרך הודעת דוא"ל מהסוג הזה".
כדי להתמודד עם עניין זה, פתאל ממליץ כי:
- אף פעם לא מקליקים על לינק! כניסה ל- GDS – רק דרך הכניסה הרגילה שלכם. הקפידו על כך, והעבירו הנחיה על כך לכל אחד מן העובדים במשרד.
- מומלץ לברר עם כל אחד מהעובדים במשרד, כולל פרילנסרים, אם קבלו הודעה שבקשה מהם להתחבר מיידית לחשבונם ב GDS. אם התשובה חיובית, החליפו מיד סיסמה לאותו עובד, צרו קשר עם ה GDS והתייעצו איתם לגבי צעדים נוספים, אם נדרשים.
- בצעו בקרה מיידית על חשבונות כניסה שאינם בשימוש , ובטלו אותם. אם איתרתם שם משתמש לא מוכר, החליפו מיד את סיסמת המנהל!
- מומלץ לסקור את ההזמנות והכירטוסים ב GDS בתחילת כל יום ולבדוק "פיקים" של מכירות, כירטוסים בסיכון גבוה, הזמנות וכירטוסים ליעדים שאינם רגילים במפת המכירות שלכם, בעיקר במחלקות עסקים וראשונה.
- אם גיליתם משהו שמעורר בכם חשש לזיוף הזמנות, כירטוסים או כניסה למאגר הסוכנות:
- בטלו את הכרטיסים דרך ה GDS ועדכנו אותם על כל הפעולות החשודות.
- עדכנו את כל חברות התעופה שלהן בוצעו ההזמנות והכירטוסים החשודים.
- בטלו את ההזמנות ב PNR.
- פנו אל ה BSP לדיווח ומעקב.
מומלץ ליידע את כל העובדים בעניין זה, ובזאת להגביר את סיכוייכם להימנע מפגיעה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}