אא

ההתאחדות נגד חברות כרטיסי האשראי

התאחדות סוכני הנסיעות שלחה מכתבים לחברות כרטיסי האשראי: לאומי קארד, ישראכרט, ויזה, תחת הכותרת "התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים" בגין ביטול חיובים בהיקף של מיליוני שקלים על רכישת כרטיסי טיסה של חברות התעופה מאלב וספנאייר באמצעות כרטיסי אשראי.

Shutterstock Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות, באמצעות עו"ד רן קדם, ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, שלחה אתמול מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים לחברות כרטיסי האשראי: לאומי קארד, ישראכרט וויזה.
במכתב כותב בין השאר עו"ד קדם לחברות כרטיסי האשראי כי להתאחדות נודע ש"חברתכם ביטלה לאחרונה חיובים בהיקף של מיליוני שקלים, אשר בוצעו בגין רכישת כרטיסי טיסה של חברות התעופה מאלב וספנאייר, באמצעות כרטיסי אשראי, ואשר הוזמנו על ידי לקוחות חברתכם מאת סוכני הנסיעות, זאת בתואנה של היעדר תמורה כביכול".
בהתאחדות סוכני הנסיעות מאשימים את חברות האשראי כי: "ביטולי החיובים על ידי חברתכם, נעשו באופן גורף ושלא כדין, תוך גרימת נזקים כספיים אדירים לסוכני הנסיעות".
עו"ד קדם מוסיף וכותב כי: "אומנם חברות התעופה מאלב וספנאייר הודיעו על הפסקת פעילות מסחרית, אולם אין בהודעות חברות תעופה אלו או ביטול טיסותיהן כדי להכשיר את ביטולם של החיובים, על פי הדין, כלפי סוכני הנסיעות. כידוע לכם, הדין מאפשר לחברת כרטיסי אשראי להפסיק לחייב את הלקוח בתשלומים בגין עסקה, אשר נעשתה בינו לבין הספק באמצעות כרטיס אשראי, אך ורק כאשר מדובר בכישלון תמורה מלא של העסקה". עו"ד קדם מסביר כי: "אין מדובר בכישלון תמורה מלא של העסקה, שכן הנכס המסופק על ידי סוכן הנסיעות ללקוח איננו ביצוע הטיסה עצמה, המסופקת על ידי חברת התעופה כי אם עצם כרטיס הטיסה על שמו של הלקוח אצל חברת התעופה. קרי, העסקה המסופקת על ידי סוכן הנסיעות ללקוח הינה עצם מסירת כרטיס טיסה תקף במועד הנפקתו לידיו של הלקוח. הוא ותו לא. משכך, כשמסופק כרטיס הטיסה על ידי סוכן הנסיעות ללקוח, מתבצעת מסירת מלוא התמורה, וסוכן הנסיעות יוצא, הלכה למעשה, ידי חובתו במעמד זה כלפי הלקוח. שהרי סוכן הנסיעות אינו מהווה תעודת ביטוח כלפי הלקוח ביחסיו החוזיים עם חברת התעופה, ובין היתר סוכן הנסיעות אינו נושא באחריות כלפי הלקוח בגין הפסקת פעילותה של חברת התעופה כפי שאינו נושא באחריות כלפי הלקוח בגין מעשה רשלנות של חברת התעופה עצמה". סוכני הנסיעות מאשימים את חברות כרטיסי האשראי כי בפעולתם של ביטול החיובים אשר נעשו כלפי סוכני הנסיעות הם פעלו: "בחוסר סמכות ותוך התרשלות רבתית, באופן המזכה את סוכני הנסיעות להיפרע מחברתכם את מלוא נזקיהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: