אא

"המעשה של אל על היה ניסיון זול למחטף"

בהתאחדות סוכני הנסיעות נדהמו לטענתם מנסיון של חברת אל על להטיל אחריות על סוכני הנסיעות במהלך הדיון שהתקיים היום בועדת הכלכלה של הכנסת שאישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. יוסי פתאל: "המעשה של אל על היה ניסיון זול למחטף". אל על בתגובה:"אין תגובה".

Shutterstock Shutterstock

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, שהגיש ח"כ אחמד טיבי.

הצעת החוק נועדה להסדיר ולקבוע כללים ואמות מידה למתן פיצוי וסיוע לנוסעים שטיסתם התעכבה או בוטלה. החוק ייכנס לתוקף ב-16 לאוגוסט והאחריות תחול על חברות התעופה.

ח"כ שאמה הכהן: "מהקיץ הקרוב חברות התעופה יעשו הכל כדי שהנופשים ייהנו בחופשתם ולא יהיו תקועים בשדות התעופה".

לפי ההצעה לנוסעים יוצעו הטבות שונות בהתאם לזמן העיכוב או ביטול הטיסה. בין ההטבות שיקבלו הנוסעים: שירותי סיוע של מזון ומשקאות, אירוח בבית מלון אם נדרשת שהייה של לילה כולל שירותי הסעה, שיחות טלפון, השבת תמורה עבור טיסה שבוטלה ופיצוי כספי שייקבע בהתאם ליעד הטיסה.

כמו כן נקבעו הוראות שנועדו להתמודד עם התופעה של רישום יתר לטיסות וסירוב של מפעיל טיסה או מארגן לעלות נוסע לטיסה. בנוסף נקבע כי גם נוסע שטיסתו הוקדמה ביותר מחמש שעות יוכל לבחור אם לטוס בטיסה שהוקדמה או לקבל החזר עבור כרטיס הטיסה או כרטיס טיסה חלופי. בעיכוב של 5-8 שעות יוכל הנוסע להחליט אם הוא ממתין לטיסה ואז הוא יהיה זכאי גם לקבל לינה אם מדובר בלילה. הנוסע גם יכול להחליט במקרה כזה שהוא לא ממתין ואז יהיה זכאי לקבל את הכסף ששילם עבור הטיסה בחזרה.

אולם ,הדרמה התרחשה בדיון בין סוכני הנסיעות לחברת אל על .


 


יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, סיפר : "בדיון שנערך נדהמו סוכני הנסיעות, שייצגתי אותם, מההצעה שהעלתה אל על, כי האחריות המשפטית להשבת כספים ללקוחות במקרה של ביטולי טיסות תהיה גם על סוכני הנסיעות, במקרים שלקוחות רכשו כרטיסים דרך סוכנים".

פתאל תקף בוועדה את חברת אל על והוועדה קיבלה את עמדת ההתאחדות, לפיה האחריות על המובילים בלבד ולא על סוכני הנסיעות .


"מבחינתנו הדרך בה עברה הצעת החוק היא הישג גדול לסוכנים, כי בתחילת הדרך האחריות הייתה על סוכן הנסיעות, שמנסח החוק, ח"כ אחמד טיבי, קבע שהלקוח יפנה אל מי שהוא שילם לו את הכסף. זה היה ארבע שנים בדיונים".

על מה שקרה עם אל על, אמר פתאל: "המעשה של אל על היה מעשה שהוא מנוגד לכל כללי הגינות בסיסיים שקיימים אפילו בין זרים ומבחינתנו, התאחדות סוכני הנסיעות הוא מאכזב מאד. זה היה ניסיון זול למחטף והסרת אחריות על חשבון סוכן הנסיעות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: