אא

שרת התיירות מבקשת להקצות תקציב נוסף לשיווק התיירות בעולם

שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא במכתב לראש הממשלה: "נוכח המשבר העולמי יש להקצות משאבים נוספים לשיווק ישראל בעולם ולעידוד וסיוע ליזמים, זאת בכדי לשמר את תרומת תעשיית התיירות לצמיחת המשק". השרה מבקשת להביא את הנושא לדיון בממשלה.

Shutterstock Shutterstock
שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא, פנתה היום לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בבקשה לקיים בממשלה דיון מיוחד בנושא פרק התיירות בתוכנית הכלכלית.

פניית השרה באה בעקבות חשיבותה של תעשיית התיירות להכנסות המדינה ולמצב התעסוקה, בייחוד בישובי הפריפריה, והחשש כי בעקבות המשבר העולמי תקטן רמת הביקושים לצריכת מוצרי התיירות. מצב זה עלול לגרום לפגיעה בביקורי התיירים בישראל וכתוצאה, לירידה בהכנסות מתיירות, ירידה בקצב גיוס עובדים, הקפאות שכר ואף פיטורים.

השרה ציינה במכתבה כי התיירות הנכנסת תרמה למשק המדינה, בשנה הנוכחית, קרוב ל-15 מיליארד שקלים, כאשר התרומה הכוללת של התיירות לתמ"ג תסתכם השנה בכ-40 מיליארד שקלים. 85 אלף עובדים מועסקים בתעשיית התיירות באופן ישיר וכ-160 אלף מועסקים כתוצאה מפעילות תיירים – אלה מהווים כ-6% מכלל המועסקים במשק.

"במסגרת גיבוש התוכנית הכלכלית של הממשלה להתמודדות עם המשבר הפיננסי, יש להקצות משאבים לתעשיית התיירות, בין היתר, על מנת שיהיה בכוחנו לשמור על יתרון יחסי מול מדינות האזור. הערכות נכונה של מדינת ישראל היום, תמנע את הפגיעה בתיירות ותרומתה למשק המדינה בחודשים הקרובים", ציינה השרה אברהם-בלילא.

השרה ציינה כי יש צורך להעמיד לרשות משרד התיירות תקציב נוסף לשיווק, לפיתוח תשתיות תיירותיות ולסיוע ליזמים, כל זאת באופן מיידי וללא קשר לתקציב משרד התיירות לשנת הכספים 2009.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: