אא

הממשלה תאשר היום את הצעת ראש הממשלה ושר התיירות

המענק לבניית בתי מלון בטבריה יוגדל ל-28%. הממשלה גם תאשר היום את התוכנית לפיתוח העיר טבריה במסגרתה יושקעו כ-145 מיליון ₪ בעיר, מתוכם יקצה משרד התיירות כ-40 מיליון ₪.

Shutterstock Shutterstock
הממשלה צפויה לאשר היום אחה"צ את הצעת ראש הממשלה ושר התיירות ל. על פי ההצעה, יוגדל המענק הניתן ליזמים להקמת בתי מלון בעיר ל28% וכן יושקעו כ-145 מיליון שקלים בעיר ב-5 השנים הבאות. משרד התיירות יקצה כ-40 מיליון שקלים.

בקרוב תציין טבריה 2000 שנה להיווסדה. לקראת מועד זה ובמטרה למנף את הפוטנציאל התיירותי בעיר, יציעו היום בשעה 16:00 ראש הממשלה ומנכ"ל משרד התיירות תוכנית ממשלתית מיוחדת להעצמה ולפיתוח התיירות בעיר.

על פי התוכנית, הבשורה המשמעותית ביותר לענף התיירות בעיר טבריה, היא הגדלת גובה המענק הניתן ליזמים בבניית בתי מלון ל28% בהשוואה ל20% הניתנים היום. עוד הוחלט כי 145 מיליון שקלים יושקעו בעיר טבריה ב5 השנים הקרובות. בנוסף כוללת ההצעה, פיתוחי תשתיות נרחבים, שיפוצי תאורה, שדרוג רחובות ראשיים בעיר וכן פיתוח מתחמים תיירותיים בעלי ערך היסטורי.

במשרד התיירות מאמינים כי בטבריה קיים פוטנציאל תיירותי גבוה אולם הוא איננו ממומש כיום, בשל תשתיות תיירותיות לקויות והיצע מצומצם של בתי מלון איכותיים. ואכן, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי בהשוואה לערי התיירות העיקריות האחרות, טבריה היא העיר היחידה שרשמה שיעור שלילי של גידול במספר חדרי המלון בעשור האחרון . בנוסף, צפויים משרד התיירות ומשרד האוצר לבחון באמצעות ועדה משותפת את סוגיית הגדלת המענקים להגדלת בתי מלון גם בערים נוספות בישראל .

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "העיר טבריה, בירת הצפון, היא אחת הערים המתויירות ביותר בישראל וכמחצית מהתיירים בישראל מבקרים בה במהלך שהותם בארץ. עם זאת, היצע החדרים המלונאי בעיר לא הדביק את קצב הביקושים ותשתיותיה הציבוריות לא פותחו במידה הנדרשת. מימוש ההצעה שתוגש היום לממשלה תעצב מחדש את העיר טבריה ותהווה מנוף לפיתוח התיירותי, הכלכלי, התעסוקתי והחזותי של האזור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: