הנשים המתניעות את השכרת הרכב של 'אופרן הולידיי אוטו'
מחצית מההנהלה הבכירה של החברה הן נשים: לילך ברנדס, סמנכ"ל תפעול, ליליאן ספיר, מנהלת השיווק, ויעל בביוף – מנהלת פיתוח עסקי
Shutterstock
על הצלחתה המרשימה של 'אופרן הולידיי אוטו' בענף השכרת הרכב לחו"ל אין צורך להכביר מילים. החברה, הפועלת בארץ זה 22 שנה, מזוהה יותר מכל עם משפחת דנאי, שמעון, הנשיא והמייסד, ואופיר, המנכ"ל וממשיך הדרך, אך מאחורי הקלעים, לא מעט מן ההצלחה ניתן לזקוף לזכותן של הנשים הנושאות בעול ומניעות את גלגלי החברה, תרתי משמע. במפגש עם לילך, ליליאן ויעל, אי אפשר שלא לחוש בחדוות העשייה של שלושתן, המשדרות על גל אחד ומשלימות זו את זו. לילך ברנדס, סמנכ"ל התפעול, בת 37, נשואה + 3, 18 שנה באופרן. ליליאן ספיר, מנהלת השיווק, בת 36, נשואה + 2 והשלישי בדרך, 16 שנה באופרן. יעל בביוף, מנהלת פיתוח עסקי, בת 36, רווקה, 13 שנה באופרן. "כולנו בנות משפחה ותיקות באופרן", הן מציינות, "ולמרות הגידול של החברה בשנים האחרונות אנחנו עדיין חשות אווירה משפחתית אינטימית". שלושתן, יותר מ-50 שנות ניסיון ביחד, חברות בהנהלה הבכירה של אופרן, מחצית מכלל חברי ההנהלה, ומשתדלות להציג את "הפן היותר אנושי של החברה", כשיחד עם זאת הן בהחלט שותפות מרכזיות בתפעולה ובקידומה העסקי של החברה. לילך, ליליאן ויעל צמחו והתקדמו בחברה, והתחילו כדיילות מכירה במרכז ההזמנות. "כל מי שמתקדם באופרן, מגיע ממרכז ההזמנות, וכך הוא נושא עימו יותר ידע ויותר היכרות מעמיקה של הפעילות השוטפת", מציינת יעל, וליליאן מוסיפה כי: "לא אחת בעונת הקיץ הבוערת אנחנו נכנסות למרכז, מקבלות הזמנות ומרגישות את השטח". "יש לנו קשר קרוב מאד עם הסוכנים והסיטונאים, ואנחנו קשובים וכל הזמן בודקים את עצמנו, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר ולהשתפר", מציינת לילך, ויעל מציינת את הקשר עם הספקים מחו"ל "המגיעים להתרשם וללמוד מהטכנולוגיה וממערכות המחשוב שלנו" ואילו ליליאן מדגישה את נושא יחסי האנוש, "כל הענף בא ללמוד מאיתנו, לא רק טכנולוגיה, אלא גם יחסי עבודה ויחסי אנוש". יעל אחראית במסגרת תפקידה על כל הרכש, קשר עם הספקים, היכרות שוטפת ומעודכנת של השוק הבינלאומי והשינויים המתרחשים בו. נוסף על כך היא אחראית על התחום הטכנולוגי, מערכות המחשוב. "בשנה האחרונה", היא מציינת, "החלפנו את כל המערכות, אפיינו והגדרנו אותן מחדש עפ"י הצרכים הן של הספקים והן של הלקוחות שלנו", והיא מספרת כי "החידושים נובעים מדברים שעלו מן השטח. אנחנו גמישים, מגיבים מהר לשינויים ומניעים מהר תהליכים". ליליאן 'מתרגמת' את הפעילות לשפה שיווקית, ובמסגרת תפקידה אחראית על שרות הלקוחות. "כל מי שמתקדם בחברה, עובר דרך שרות הלקוחות, שהוא כלי שיווקי ראשון במעלה", היא מציינת ומשתבחת ב"אוזן הקשבת שלנו ללקוחותינו בכל נושא" וב"דיאלוג המתמיד שאנחנו מקיימים עימם". כמו כן, ליליאן אחראית לנושא השיווק והפרסום, "והיום בזכות המערכות שלנו", היא מדגישה, "יש הרבה יותר אפשרויות. אם זה דיוורים, מודעות, פליירים, טלפונים", והיא גם מספרת ש"קמפיינים שיווקיים ופרסומיים שלנו הועתקו לרחבי אירופה". לילך אחראית על כוח האדם בחברה, החל מגיוס עובדים, ראיונות, הכשרה ומסלולי פיתוח. היא אומרת בגאווה: "אופרן היא חברה שלעובדים איכפת ממנה, וההשקעה בעובדים מתבטאת בתוצאות". נוסף על כך, לילך מטפלת בכל נושא החומרה, ציוד מחשוב ותקשורת, ואחראית גם לניהול שוטף של כל מערך ההזמנות. כשנפרדתי מ'נשות אופרן', לא יכולתי להימנע מלאשרר את המוסכמה, שהשתרשה בקרבנו זה מכבר: אשה מסוגלת לעשות כמה דברים במקביל, מה שאנחנו הגברים איננו מסוגלים, ואילו הן, כולן כאחת, הצהירו: "ומלבד זאת, במשפחת אופרן המשימה העיקרית שלנו היא כל הזמן לחשוב".
לילך ברנדס-סמנכ"ל תפעול, ליליאן ספיר-מנהלת שיווק ויעל בביוף-מנהלת פיתוח עסקי
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}