החברות הישראליות לא תוכלנה לטוס לסקנדינביה
עקב מגבלות ביטחון, בעוד חברת SAS מחדשת את טיסותיה הסדירות לישראל. עוד זווית מחשבה להסכם השמים הפתוחים.
Shutterstock
נראה כי במסגרת הסכם 'השמיים הפתוחים' שמזכר ההבנות שלו נחתם לאחרונה, לא נתנה מספיק מחשבה לשוני הרב בין מדינות אירופה השונות בכל הקשור לביטחון הישראלי.
בסקנדינביה, שרוב המדינות בה חברות באיחוד האירופאי, קיימות מגבלות קשות על האבטחה הישראלית המלווה כל טיסה של חברת תעופה ישראלית. אלו מגבלות שאינן קיימות בארצות אחרות באיחוד האירופאי .
מגבלות אלו, מנעו במשך זמן רב מחברות ישראליות לטוס לשדות תעופה בסקנדינביה. כעת, נוצר מצב של חוסר שוויוניות כאשר חברת התעופה SAS תוכל לטוס באופן סדיר ארצה ואילו חברות התעופה הישראליות יאלצו להימנע מלטוס לסקנדינביה עקב מגבלות מצד הביטחון.
משרד התחבורה אינו רואה עצמו אחראי לנושא הביטחון ותולה את האחריות לנושא זה בצדק על משרד ראש הממשלה. אלו מצדם, רואים אך ורק את נושא הביטחון ולא את נושא ההסכמים לפתיחת השמיים לנגד עיניהם. נשאלת השאלה, מי לוקח אחראיות כוללת על כל מכלול הנקודות בהסכם ?
בסקנדינביה, שרוב המדינות בה חברות באיחוד האירופאי, קיימות מגבלות קשות על האבטחה הישראלית המלווה כל טיסה של חברת תעופה ישראלית. אלו מגבלות שאינן קיימות בארצות אחרות באיחוד האירופאי .
מגבלות אלו, מנעו במשך זמן רב מחברות ישראליות לטוס לשדות תעופה בסקנדינביה. כעת, נוצר מצב של חוסר שוויוניות כאשר חברת התעופה SAS תוכל לטוס באופן סדיר ארצה ואילו חברות התעופה הישראליות יאלצו להימנע מלטוס לסקנדינביה עקב מגבלות מצד הביטחון.
משרד התחבורה אינו רואה עצמו אחראי לנושא הביטחון ותולה את האחריות לנושא זה בצדק על משרד ראש הממשלה. אלו מצדם, רואים אך ורק את נושא הביטחון ולא את נושא ההסכמים לפתיחת השמיים לנגד עיניהם. נשאלת השאלה, מי לוקח אחראיות כוללת על כל מכלול הנקודות בהסכם ?
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}