אא

יו"ר ועדת הכלכלה: "עמלה של מעל 10% בהחלפת מטבעות בנתב"ג זו לא המרה זו שחיטה"

היו"ר אמר את הדברים בישיבת מעקב, שקיימה הוועדה בעקבות מכרז רש"ת, שביטל את עמלת המקסימום; סמנכ"ל רשת: "או שהחברה הספרדית תמצא את הפתרון או שנלך להליך משפטי".

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום דיון מעקב אחר התחרות בענף החלפת המטבעות בנמל התעופה בן גוריון.

הישיבה התקיימה בעקבות דיון בנושא, שהתקיים לפני כחצי שנה, ערב הכרזת הזוכה במכרז, שבו רש"ת ביטלה את סעיף העמלה המקסימלית להחלפת כסף בנתב"ג. היו"ר שאמה-הכהן ציין שהישיבה התקיימה היום בעקבות תלונות ששיעורי העמלות קפצו במידה ניכרת.

סמנכ"ל המסחר ברשות שדות התעופה , יורם שפירא, אמר כי האינטרס של הרשות הוא שהציבור יקבל את העסקה הטובה ביותר אך הודה כי קיימים פערים לא סבירים בעמלות, מאז נכנסה לפעילות החברה הספרדית גלובל אקסצ'יינג'. "בחודשיים-שלושה האחרונים אנחנו פועלים בכמה מישורים, כדי שהציבור יצא נשכר מהתחרות ולא נפסד", אמר שפירא. לדבריו, הבעיה העיקרית היא לנכנסים לארץ, שם עומדים ההפרשים על כ-10% "שזה מבחינתנו לא סביר". שפירא הוסיף כי הרשות הציבה שלטים ב-4 שפות ליד כל הדלפקים, שמבקשים מהציבור לבדוק את שערי ההמרה ואם יהיה צורך הרשות תנקוט בצעדים נוספים.

שפירא הבהיר כי "במידה ולא נצליח להגיע לשערי עמלות סבירים נפעל בצד המשפטי. בחודשים הקרובים, אם לא יהיה שינוי, הרשות תשקול את צעדיה עד כדי הפסקת חוזה". הוא הודה כי ישנה בעיה ואמר: "או שהחברה הספרדית תמצא את הפתרון או שנלך להליך משפטי".

היועץ המשפטי של החברה הספרדית, עו"ד שי דיל, אמר כי החברה הורידה מחירים ועשתה שינויים והיא עדיין בוחנת את השוק. עם זאת הוא הוסיף כי פעילות החברה היא הפסדית. לדבריו, העמלות בשדות תעופה מובילים בעולם עומדות על כ-30% ויותר, בעוד העמלה בגלובל אקסצ'יינג' עומדת על כ-11%.

יו"ר חברת צ'יינג' פלייס, הזכיינית הקודמת בנתב"ג, אבי גרינר סיפר על חייל שטס לחופשה בתאילנד והחליף בנתב"ג 2,000 דולר לכסף תאילנדי. לדבריו, כשהחייל הגיע לתאילנד הוא גילה שהוא שילם עמלה של כמעט 1,000 דולר. "במטבעות האקזוטיים יש השתוללות טוטאלית", אמר גרינר. היו"ר שאמה-הכהן הזכיר כי זה החשש שעלה בישיבה הקודמת.

לנוכח הדברים אמר היו"ר שאמה-הכהן כי "לקחת מחייל שנוסע לתאילנד 50% עמלה זו לא המרה זה שחיטה". בהתייחס לטענות לגבי העמלות בשדות תעופה בעולם אמר היו"ר כי זה לא מצדיק שגם בישראל המצב יהיה כזה. "עמלה של מעל 10% זה מצב שאסור שיימשך ואני שמח לשמוע שהרשות נמצאת עם האצבע על הדופק והצהירה שהסנקציה של ביטול ההסכם נמצאת על השולחן. הוועדה מקווה שעוד לפני הפסח יימצאו האיזונים הדרושים, מאחר שחבל שהציבור הישראלי והתיירים שמגיעים לארץ יפסידו כסף", סיכם היו"ר שאמה-הכהן. כמו כן אמר היו"ר כי הוועדה תקיים ישיבת מעקב נוספת בנושא לאחר חג הפסח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: