תל אביב 24°c
ניו יורק 19°c
לונדון 9°c
פריז 12°c
ברלין 14°c
אתונה 19°c
לרנקה 21°c
אא

המאבק על מיליארד שקל אשר מיועד לפיתוח ים המלח

משרד התיירות רוצה למנות חברה בינלאומית, שתייעץ בפיתוח אזור ים המלח. התאחדות סוכני הנסיעות ואחרים, דורשים שמשרד התיירות יגבש וועדת מומחים בלתי תלויה, שבראשה תעמוד אישיות ציבורית.

Shutterstock Shutterstock
משרד התיירות רוצה למנות חברה בינלאומית, שתייעץ ותלווה את פיתוח אזור ים המלח, זאת לאור תקציב הפיתוח, שמסתכם במעל למיליארד שקל, בעוד וחלק מאנשי התיירות, דורשים שמשרד התיירות יגבש וועדת מומחים מקצועית בלתי תלויה, שבראשה תעמוד אישיות ציבורית, שתקבע את הפרוגראמה לפרויקט זה.

ביום חמישי, התקיימה במשרדי התאחדות המלונות, ביוזמתו של מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, פגישת פורום לפיתוח ים המלח. בפגישה נטלו חלק בין היתר: מיקי פדרמן יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, בן דודו, עמי פדרמן נשיא התאחדות המלונות, אודי זיכרמן מנכ"ל התאחדות המלונות בים המלח, נוקי שגב סגן יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, עמי אתגר, מנכ"ל מארגני תיירות נכנסת, ובכירים נוספים.

במהלך הישיבה, עמי פדרמן, הביע את חוסר שביעות רצונו מהאופן בו התבצע תהליך בחירת הארכיטקט לפרויקט, ואף ציין שאם היו נעזרים בחלק מהמומחיות של הגורמים המצויים בישיבה, ייתכן והתהליך של בחירת האדריכלים לפרויקט היה מתבצע אחרת וביתר שקיפות, ואף עשוי היה להביא לבחירת אדריכלים אחרים. לסיכום דבריו, הבהיר פדרמן שמכאן והלאה הוא מקווה שמשרד התיירות יעבוד בשקיפות ובשיתוף פעולה הדוק עם גורמי התיירות.

נוקי שגב, הציג את עמדת התאחדות סוכני הנסיעות, ובשורה התחתונה המסקנה היא: "מכיוון שמדובר בתקציב רב שנתי של יותר ממיליארד שקלים מכספי המדינה/משלם המיסים, יש לנו מחויבות ציבורית לעשות עבודה מקצועית. אי לכך, יש לגבש וועדת מומחים מקצועית בלתי תלויה בראשות אישיות ציבורית, שתקבע את הפרוגראמה לפרויקט זה".

זיכרמן התריע ואמר, שכבר כיום חסר כוח אדם למלונות ים המלח, ואם רוצים להוסיף עוד 2,750 חדרי מלון, "מאיפה יביאו את כוח האדם לכך".

זיכרמן הציע גם הוא וועדת מומחים בינלאומית, שתבחן את כל האספקטים ותביא את מסקנותיה, שיהוו בסיס לפרוגראמה התיירותית של פיתוח האזור. הוא חושב שיש לקחת את הזמן, ולתכנן נכון ובשיטתיות, וזאת על מנת שלא תהיה בכיה לדורות על בזבוז משאבים, ועל יצירת מוצר תיירותי פגום ולא מתאים. בנוסף, יש לדבריו לבחון את הרחבתו של שדה התעופה, המנחת הקיים במצדה, כך שיאפשר נגישות ישירה מחו"ל לים המלח או לחלופין לבחון את אפשרות קידום נבטים כשדה בינלאומי שישרת את האזור. עמי אתגר הציע שכל גוף יעביר במהלך חודש מאי את הרשימה של הנקודות אשר חבריו רואים לנכון שיש לשלב בתוכנית, ושיש לבחון את ההיבטים השיווקים בתוכנית, קרי כיצד לתכנן, מי הקהלים העתידיים אליהם המוצר הזה יפנה.

יוסי פישר, סגן יו"ר חטיבת התיירות הנכנסת בהתאחדות סוכני הנסיעות, הציג את התוכנית שהכינו הירדנים לפיתוח איזור התיירות של צפון ים המלח מצידו הירדני, והעביר אותה לגורמים המשתתפים.

שימי דניאל, המנכ"ל החברה לפיתוח ים המלח, הציג כיצד יתחלק התקציב, כאשר חלק ממנו יוקצה לשיווק קרקעות לבניית 2,750 חדרי מלון חדשים. הוא הבטיח שילקחו בחשבון כל הערות שיתקבלו מכל גורמי התיירות. לדבריו, תהליך בחירת האדריכלים נעשה בצורה שקופה ומקצועית, והתוצאה התקבלה מתוך מספר חלופות שהוגשו במסגרת מכרז בינלאומי שנערך. הוא ציין כי האדריכל ספדי נבחר, והוא יקח בחשבון את כל הנקודות שיועלו במסגרת הפרוגראמה שתוגש לצוות התכנון.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי: "משרד התיירות ערך מכרז לבחירת ארכיטקט עפ"י דין המכרזים, ונבחר אחד מתוך 12 מתמודדים שאין עוררין למקצועיות שלו. שר התיירות פטר את המלונאים וכל מי שקשור לכך, מהשתתפות בתשלום קציר המלח. אתם גם לא עזרתם, וגם רוצים לנהל את הכספים. משרד התיירות הקים וועדה בראשות מנכ"ל המשרד, נועז בר ניר, ועושה הכל בשקיפות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: