אא

שר התיירות הטורקי : "אפקט 'האביב הערבי' פגע בתיירות לטורקיה "

המהומות בסוריה והעיצומים הכלכליים על האירנים פגעו בתיירות לטורקיה בדגש על אזור אנטליה שרשמה ברבעון הראשון ירידה של 10% במספר התיירים

Shutterstock Shutterstock

במשך תקופה  ארוכה הטורקים דיווחו שהחרם של התיירים הישראלים אינו פוגע בהם במאומה. מסתבר כי ההיפך הוא הנכון .


לדברי הטורקים, את מקומם של הישראלים תפסו תיירים מסוריה ומאיראן ואלו עדיפים על פני הישראלים .  
כעת נאלצים הטורקים להודות שיצטרכו למצוא מחליפים לתיירים הסוריים והאירנים . הסיבה: "האביב הערבי " והמתיחות ביחסים בין טורקיה לאירן ולסוריה הביאו לעצירה כמעט מוחלטת בתיירות ממדינות אלו .
שר התיירות הטורקי , ארטוקרול גונאי , אמר  כי אפקט 'האביב הערבי' והמתיחות מול אירן, פגעו בתיירות לטורקיה.
בנוסף, טורקיה מתמודדת עם תוצאות המשבר הכלכלי באירופה . עליית מחירי הנופש בטורקיה והתייקרות מחירי הטיסות גרמו לנופשים רבים להחליף יעדי נופש ולהעדיף לנסוע בתחבורה יבשתית לאתרי נופש קרובים יחסית לארצות מגוריהם .
אזור הנופש של אנטליה - הידוע גם בשמו הריביירה הטורקית הוא הנפגע העיקרי מירידת ביקושים מהמדינות המוסלמיות בדגש על סוריה ואיראן .
על פי התחזית שהציג משרד התיירות הטורקי הם צופים ל: 30  מיליון תיירים בשנת 2012 זאת לעומת 31.46 מיליוני תיירים בשנת - 2011 ירידה של קרוב ל:5%  במספר המבקרים.


בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2012 עמד מספר המבקרים בטורקיה על 1.98 מיליון, ירידה של 3.7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2011. הירידה באיזור אנטליה גדולה בהרבה ועומדת על כ:10%.
ניתן לשער שכעת ינסו שוב הטורקים לפנות אל השוק הישראלי בניסיון להחיות את התיירות .
סנונית ראשונה ניתן לראות בהודעה על הפעלת קו הטיסות בקיץ של חברת התעופה פגאסוס בין איסטנבול לת"א במחיר של 70 $ לכיוון שש פעמים בשבוע. השאלה הגדולה היא האם עם ישראל יתפתה הקיץ הקרוב לשוב למועדוני 'הכל כלול' של אנטליה, או ימשיך בחרם ויישאר במלונות 'הכל-כלול' סטייל טורקיה באילת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: