מלונות 'הכל-כלול' פוגעים באופן ברור בכלכלה מקומית
על פי כתבת תחקיר חוצת יבשות, שערך הבי.בי.סי, הכלכלה המקומית ביעדי נופש דוגמת הרפובליקה הדומיניקאנית, קוסטה דל סול בספרד, ואנטליה - ניזוקה.
על פי כתבת תחקיר חוצת יבשות, שערך הבי.בי.סי, הכלכלה המקומית ביעדי נופש דוגמת הרפובליקה הדומיניקאנית, קוסטה דל סול בספרד, ואנטליה - ניזוקה.
עיקר הפגיעה היא במסעדות, ברים, פאבים והמועדונים המקומיים. הנופשים נשארים באתרי הנופש ולא יוצאים לבלות. מסעדות וברים רבים באתרי נופש, בהם יש ריכוז גדול של מלונות ומועדוני 'הכל-כלול', נקלעו לקשיים ונאלצו לסגור את שעריהם.
עוד צוין שבאזור אנטליה רק כ-10% מהוצאות התיירים, מוצאות מחוץ לאתרי הנופש ומגיעות בסופו של דבר לכלכלה המקומית.
ברפובליקה הדומיניקאנית, הסגירה של מסעדות וברים, גרמה להתגברות היחס השלילי כלפי תיירים.
בבריטניה, הביקוש לתיירות 'הכל-כלול', גדל מאוד בשנים האחרונות. כשליש מחבילות הנופש הנמכרות בבריטניה הם על בסיס 'הכל-כלול'.
חברת TUI המשווקת בבריטניה באמצעות המותג – First Choice תמכור בקיץ זה לנופשים, רק חבילות 'הכל-כלול'.
בישראל קיים מעבר הדרגתי של מלונות למסגרת 'הכל-כלול'. אילת הייתה הראשונה שבמלונותיה הוצעו חבילות 'הכל-כלול'. אחריה הצטרפו מלונות בים המלח ובטבריה.
לאחרונה השיקה רשת מלונות פתאל את המותג החדש שלהם - U קוראל ביץ' אילת במקום מלון ה'קלאב-מד' באילת. גולת הכותרת של המותג החדש היא 'אולטרא הכל-כלול'.
מה יקרה לעסקים באילת עם הפיכת חלק מהמלונות למסגרת 'הכל-כלול'? .
ניתן ללמוד דיי בבירור ממה שקרה במדינות אחרות.
אחד הפתרונות המוצעים: במסגרת התוכניות של 'הכל-כלול', ישתתפו גם מסעדות ומועדונים חיצוניים שיהפכו למעיין קבלני משנה של המועדונים. קשה אבל לא בלתי אפשרי.