אא

באליטליה חוששים שהרכבת המהירה בין רומא למילנו תפגע בחברה

בחברת אלאיטליה הובעה תרעומת על אישור ממשלת איטליה להקמת קו רכבת סופר-מהיר בין רומא למילאנו. לדברי החברה, הם אינם מסכימים עם השלטונות על כך שהנזק לקו התעופה בין שתי הערים יהיה מועט. בכוונת חברת התעופה לערער על ההחלטה.

לדברי אלאיטליה החברה איבדה כ-2 מיליון נוסעים וכ-50% מהכנסותיה בשלוש השנים האחרונות כתוצאה מפעילותה של הרכבת המהירה שכבר היום פועלת על הקו. לדברי החברה, הרכבת המהירה הנקראת FRECCIAROSSA הגיעה לנתח שוק של 56% בקרב הנוסעים בין רומא למילאנו.

מאז שהושק קו הרכבת המהיר בית שתי עריה החשובות של איטליה בחודש דצמבר 2008 הצליחה הרכבת להגיע לנתח שוק של 56% לעומת 32% על קווי התעופה בין שני שדות התעופה במילאנו – לינאטה ומאלפנסה לשדה התעופה פיומיצ'ינו ברומא. על פי הנתונים עוד 12% מהנוסעים נסעו ברכבים פרטיים.

התחרות הגדולה בין הרכבת המהירה לבין התעופה בקו זה, חייבה את אלאיטליה להשקיע כ-30 מיליון אירו בשדרוג הקו לטובת הנוסעים, שבא לידי ביטוי בהצערת ציי המטוסים על הקו, הוספת תדירויות טיסה, שדרוג חווית הטיסה והליכי בידוק מהירים לטסים בקו.

על פי הנתונים שמציגה אלאיטליה, החברה אינה פועלת כמונופול על נתיב תעופה זה והתחרות עם הרכבת ועם חברות תעופה אחרות שטסות על הקו קשה ביותר.

נשיא אלאיטליה, אנדריאה רגנטי אמר: "אני מופתע מהחלטת הרשויות המבוססות על השערות לא נכונות ובלתי מקובלות. הרכבת המהירה היא תחרות ישירה לקו התעופה וזו עובדה הידועה לכל אזרח איטלקי . התחרות החזקה מצד קו הרכבת היא אחת הסיבות העיקריות שהביאו אותנו להשקיע עשרות מיליוני אירו בשדרוג הקו והוספת טיסות וזאת למרות שמחירי הכרטיסים בקו זה ירדו בכמעט 20%. אלאיטליה איבדה במשך שלוש השנים האחרונות בין 40-50% מהכנסותיה. כל אלו מוכיחים באופן ברור שאין לחברה מונופול על הקו. ההיפך הוא הנכון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: