אא

מסעדות אילת לשר התיירות: "עקב שיטות המכירה של הכל כלול, המגזר העסקי הפרטי, העוסק בתיירות, נמצא לפני כליה"

העמותה לקידום המסעדות ובתי הקפה והברים באילת התארגנו בעקבות השיווק של רשתות בתי המלון על בסיס הכל כלול, במכתב לשר מיסז'ניקוב: "התארגנו מתוך מצוקה אמיתית ".

Shutterstock Shutterstock
עסקי האוכל בעיר אילת התארגנו תחת עמותה לקידום המסעדות, בתי הקפה , והברים באילת , בראשות אשת התיירות הוותיקה, אהובה זייד .

העמותה שקמה במהלך חודש מרץ, התארגנה לאור מצוקתם, עקב שיטת המכירה של "הכל כלול"/חצי פנסיון, שהחלו בלא מעט בתי מלון בעיר. חברי העמותה הגיעו למסקנה, כי רק באמצעות גוף חזק המאגד את המסעדות, בתי הקפה והברים העצמאיים באילת, הם יוכלו לקדם אינטרסים משותפים מול רשויות וגופים גדולים.

זייד, שלחה לא מכבר מכתב לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. במכתב מציינת בין השאר, זייד כי: "התארגנו מתוך מצוקה אמיתית אשר נוצרה בעיר אילת, בעקבות השיווק האגרסיבי של רשתות בתי המלון, אשר משווקות את הלינות בבתי המלון על בסיס "הכל כלול" או חצי פנסיון. צורת שיווק זאת עוסקת יותר בשוק ההמוני ופחות במוצר התיירותי, וגורמת לבידול התייר מהעיר, מסעדותיה, חניותיה ומחיי הרחוב ההכרחיים במרקם של עיר תיירות". זייד עוד מציינת בפנייתה כי: "אם לפני 10 שנים היו 2-3 בתי מלון שנהגו לשווק עצמם בשיטה זו, הרי שהיום המצב הפך לבלתי נסבל, כאשר כ-80% מהתיירות לעיר משווקת על בסיס הכל כלול או חצי פנסיון. כתוצאה מכך המגזר העסקי הפרטי העוסק בתיירות נמצא לפני כליה מוחלטת. הרגשתנו היא שאילת משווקת ככפר נופש ולא כעיר נופש".

עוד מוסיפה זייד כי: "הרושם שניתן לתייר אשר קונה חבילת תיירות על בסיס פנסיון מלא או חצי פנסיון, היא כי באילת עדיף להישאר בתחומי המלונות. רבים מהתיירים מביעים השתאות בהגיעם לאילת, על המבחר הרב שהעיר מציעה בתחום הקולינאריות והבילוי, אלא שהתייר שילם מראש על חבילת התיור, ומצא עצמו מעביר את ארוחותיו באותו חדר אוכל של מלון כלשהו למשך כל שהותו באילת, ולא נותר לו אלא להביע את אכזבתו".

לזייד, עבר עסקי שיווקי תיירותי עשיר. את העסק הראשון שלה, היא הקימה בשנות ה-80 באי קיימן. מועדון הצלילה שייסדה וניהלה היה הראשון מסוגו שהתמחה בצילום תת ימי. את דרכה בתיירות אילת התחילה כמלונאית ברשת ישרוטל. בהמשך היא כיהנה כמתאמת פרויקטים עבור מנהלת התיירות של אילת, וכיהנה כנשיאת סקול בינלאומי מפרץ הים האדום, כאשר הצליחה לקדם שיתופי פעולה תיירותיים בין עקבה אילת וטאבה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: