אא

ההתאחדות קוראת למפלגות לכלול את נושא התיירות במצע הבחירות שלהן

חטיבת תיירות נכנסת לישראל של התאחדות סוכני נסיעות, מגיבה לדוח מבקר המדינה לפרק שעסק בנושא התיירות. בחטיבה מציינים כי הכשל המהותי לקידום התיירות הנכנסת, נובע בעיקרו מבעיות תשתית המתגלגלות מממשלה אחת לרעותה, ללא טיפול אמיתי.

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות מגיבים לדוח מבקר המדינה שפורסם בשבוע שעבר, לפרק שעסק בתיירות. ההתאחדות עושה זאת במסגרת חטיבת תיירות נכנסת לישראל ומציינת כי: "התאחדות סוכני הנסיעות ותיירות בישראל, כשותפה בתעשיית התיירות כולה, רואה בעיסוקו של המבקר בתחום התיירות הנכנסת משום הכרה בערכה הרב של התיירות הנכנסת לישראל ומברכת את המבקר ואת צוות משרדו על העבודה הרצינית שנעשתה.

בד בבד עם אימוץ מסקנות המלצות המבקר, אנו מברכים את שר התיירות ח"כ סטס מיסז`ניקוב, את מנכ"ל המשרד נועז בר-ניר ואת צוות משרד התיירות על העבודה הרבה שהושקעה במהלך הקדנציה הנוכחית. אין ספק שתוצאות פעילותם זו משתקפת בגידול המשמעותי במספר התיירים שהגיעו לישראל בשלוש השנים האחרונות".

דו"ח המבקר לשנת 2012 בעניין פעולות משרד התיירות מצביע על תשעה ממצאים עיקריים בניתוח פעילות משרדי הממשלה, ובראשם משרד התיירות, בתחום התיירות הנכנסת לישראל.

בהתאחדות מציינים ומסבירים מדוע לדעתם יש כשל בטיפול בתיירות נכנסת: "במסמך זה נתייחס לשלוש נקודות שאנו רואים בהן כשל מהותי לקידום התיירות הנכנסת לישראל, הנובע בעיקרו מבעיות תשתית המתגלגלות מממשלה אחת לרעותה, ללא טיפול אמיתי:

1. מחסור מצטבר בחדרי מלון חדשים וזמינים באזורי הביקוש המרכזיים, מתגבר משנה לשנה. המחסור נובע ממספר רב של גורמים, ואלה המרכזיים שבהם:
- חוסר כדאיות כלכלית בבניית בתי מלון. את זאת ניתן לדעתנו לפתור על ידי מתן אפשרות ליזמי נדל"ן להציע עירוב יעודים. משרדים ומלונאות, דירות ומלונאות וכמובן גם דירות נופש.
- בנוסף, יש לדאוג ל 'רשת ביטחון' ליזמים כך שההלוואות המסחריות שיתקבלו לבניית בתי המלון יגובו בערבות מדינה למשך 10 שנים. באופן זה ניתן יהיה לעודד את הבנקים לתת מימון לבניית בתי מלון וכן להבטיח ליזם 'שקט תעשייתי' בתקופה הקריטית הנדרשת לביסוסו של המלון בשוק.
- עדכון הליכי תכנון ורישוי כך שיאפשרו הסדרה מהירה של בניית בתי מלון ואטרקציות תיירות – בתוך תקופה של מספר חודשים עד שנה, במקום בתהליך של שנים, כיום.

2. שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג - ממשלות ישראל לדורותיהן דנות בצורך בהקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג. עד כה, לאחר קרוב לעשרים שנה, לא התקבלה החלטה ממשלתית בנושא. אנו רואים חשיבות לאומית ראשית ועליונה בקבלת החלטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים, באופן המהיר ביותר. זהו פרויקט תשתיות לאומי מהדרגה הראשונה וככזה יש לזרז יישומו ולהפנות אליו את המשאבים הנדרשים. עד שיוחלט ויוקם שדה תעופה בינלאומי משלים ועל מנת להקל על העומס הקיים בנתב"ג, יש להשמיש את שדה התעופה בחיפה ולהופכו לשדה תעופה אשר ישרת טיסות אזוריות וטיסות LOW COST מאירופה. באופן זה נוכל גם לווסת תנועת תיירות יוצאת מאזור הצפון, שתאפשר טיסה לנופש מחיפה, במקום לבזבז מיליוני שעות בשנה בנסיעות לאזור המרכז.

3. גיבוש תכנית אסטרטגית לפיתוח התיירות הנכנסת לישראל - תיירות היא תעשיה הנבנית לאורך שנים. להקמת תשתית תיירות נאותה נדרשות שנים רבות. בעשרים השנים האחרונות, הקדנציות של ממשלות ישראל הן קצרות ואף קצרות מאד. לפיכך אנו מייחסים חשיבות עליונה להכנת תוכנית אסטרטגית לפיתוח התיירות לישראל. תוכנית חומש ואולי אף תוכנית לעשור, כפי שעשו שכנינו הירדנים. תוכנית כזו אשר תאושר ע"י ממשלת ישראל, תהווה בסיס מנחה לעבודת משרדי התיירות בממשלות הבאות.

תעשיית התיירות בישראל מפרנסת באופן ישיר ועקיף למעלה מ-100,000 בתי אב. מחזור המכירות של תעשייה זו עולה על 30 מיליארד ₪ בשנה, והיא מהווה את אחת התעשיות בעלות הפוטנציאל הגדול ביותר לצמיחה ולקידומו של המשק בישראל".

בהתאחדות מנצלים את הבחירות שבספטמבר הקרוב, וקוראים למפלגות לכלול במציעהן התייחסות לתעשיית התיירות: "לנוכח ההחלטה על הקדמת הבחירות הכלליות בישראל לחודש ספטמבר 2012, קוראת התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל לכל המפלגות לכלול במצעיהן הכלכליים את עמדתן בנושא פיתוחה של תעשיית התיירות בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: