אא

נשיא לוט: "אנחנו משלמים 7% עמלה לסוכנים בישראל ומתכוונים להמשיך לשלם"

הגיליון החדש של פספורט, אשר יופץ היום, כולל ראיון מיוחד ובלעדי עם מרצין פירוג, נשיא חברת התעופה הפולנית, בו דיבר על התוכניות של החברה, על הקשר עם הסוכנים בישראל ועל הפעילות הנוכחית של החברה. כמו כן, הגיליון כולל גם מוסף מורחב על קפריסין.

Shutterstock Shutterstock
מרצין פירוג ביקר בישראל לראשונה לפני כ-14 שנה במסגרת פרטית, והפעם הוא הגיע במסגרת תפקידו כנשיא חברת לוט הפולנית.

פירוג נראה מחוייך, מרוצה מאד מהתוצאות של החברה בקו בין ת"א לוורשה, ומציין לטובה את הפעילות של המנהל שלו בישראל, יונתן בוברוב, הפועל במסגרת ה-GSA של חברת אופן סקיי.

פירוג הגיע לחברת התעופה לוט לפני כשנה וחצי. היו לו שני תפקידים עיקריים: לעזור לחברה להבריא ממצב כלכלי לא טוב, בו היא היתה שרויה, ומנגד למצוא קונה לחברה, שנמצאת בבעלות ממשלתית. הפולנים הגיעו למסקנה, שהגיע הזמן להפריט את חברת התעופה שלהם.

פירוג, אגב, מציין בתחילת השיחה, כי הוא רואה ישראל אחרת, בניגוד לתדמית שיש לנו באירופה, ואומר: "בשדה התעופה ובעיר אתה לא רואה כמעט אנשי צבא. זה שונה מאד ממה שחושבים על ישראל. אני לא מרגיש משהו שונה בין סידורי הביטחון בישראל לבין מדינות אחרות באירופה, וזה יותר ידידותי מאשר בארה"ב".

יש לך ניסיון גדול בניהול, כמי שניהל מערכות גדולות לפני שהגעת ללוט. מה התוכניות לגבי לוט?
"הצטרפתי ללוט לפני שנה וחצי, ולוט הייתה במצב קשה בגלל המצב הכספי. מה שעשינו במהלך השנתיים האחרונות, גם עוד לפני שהצטרפתי לחברה, שיפרנו בצורה דרמטית את מצבנו הכספי. בין 2010 ל-2012 ה-EBITDA של החברה שופר ב- 250 מיליון דולר. השנה גדלנו ברבע הראשון של השנה ב-10.5%. גם צמחנו מבחינת אחוזי הנוסעים שלנו, כאשר יש לנו כיום חלק של 55% ממספר הנוסעים בשדה התעופה, בו אנחנו פועלים בוורשה. היה לנו רבע ראשון טוב של השנה. הכל לפי התכנון. האסטרטגיה כיום של החברה מבוססת על לתת שירות פרימיום לכל נוסע. המטרה להפוך את החברה לפרימיום. החל מעבודת הצוות, דרך המטוסים, דרך השירות, העיצוב של החברה, מדים חדשים. אנחנו מחכים בקוצר רוח לאביב 2014.

את המשך הכתבה ניתן לקרוא בגיליון פספורט, מתאריך 13/5/2012, שהופץ בימים האחרונים.

כמו כן כולל הגיליון מוסף מורחב על קפריסין וראיון עם רונן שי, מנכ"ל אזור אילת ברשת מלונות פתאל, שאומר: "התחרות בין מלונות אילת גורמת לרמת שירות גבוהה יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: