אא

ראש ממשלת מולדובה: "שמים פתוחים בין ישראל למולדובה"

ראש ממשלת מולדובה ביקר היום [ג'] בבית יהודי בסרביה, שהוקם בתל אביב ע"י יוצאי מדינות מולדובה, במעמד שרת הקליטה סופה לנדבר ונשיא האיגוד העולמי של יהודי בסרביה.

Shutterstock Shutterstock
ראש ממשלת מולדובה, ולאד פילאט ופמלייתו, הכוללת את שר החוץ המולדובי, לורי ליאנקה, שרת העבודה, ואלנטינה בוליגה ואת שגריר מולדובה בישראל, מיכאיל בילאן, ביקרו היום בבית יהודי בסרביה בת"א.

לבית יהודי בסרביה הגיעו מכל רחבי הארץ מאות יהודים יוצאי מולדובה, מתוך קהילה גדולה בישראל, המונה כמאה אלף איש, וזאת במטרה לייצג את מדינת ישראל ולהוות גשר בין מולדבה וישראל. 

ד"ר דן קורן, נשיא האיגוד העולמי של יהודי בסרביה, פתח את הביקור ואמר: "אני מודה לראש ממשלת מולדובה ולפמלייתו על שנענו למפגש הזה היום בבית יהודי בסרביה. בית זה משמר את המסורת של יהודי מולדובה ואני בטוח שהקהילה הגדולה של יהודים יוצאי מולדובה מהווים כגשר בין מדינת מולדובה ומדינת ישראל".

ראש ממשלת מולדובה, ולאד פילאט, אמר: "אני שמח להיות בין יהודים יוצאי מולדובה לרגל ציון 20 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין מדינת ישראל ומולדובה. בואי לישראל מאשרר את הבטחתנו להקים אגף לזכר יהודי מולדובה במוזיאון הלאומי שבקישינב. נפגשתי עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו וסיכמנו כי כבר בזמן הקרוב, שתי המדינות ישתפו פעולה בפרויקטים מתחום התקשורת, הרפואה והחקלאות. מר נתניהו הבטיח כי הוא יגיע לביקור במולדובה".

ראש הממשלה המולדובי הפתיע את הקהל כאשר בישר להם שב-7 ביוני מולדובה תצטרף להסכם "שמים פתוחים" של האיחוד האירופי, דבר שיוביל להוזלה משמעותית במחירי הטיסה בין מולדובה וישראל. "אין לי ספק שהסכם זה יעודד לא רק את הקשר בין המשפחות אלא יאפשר לפתח קשרי כלכלה, תיירות ותרבות בין מולדובה וישראל", אמר ראש ממשלת מולדובה, ולאד פילאט.

ההיסטוריה של בית יהודי בסרביה:
בשנת 1941 קבוצה של משפטנים צעירים ילידי בסרביה הקימו את הפדרציה העולמית של יהודי בסרביה. הארגון סייע לעולי בסרביה, הוציא לאור עיתונים וספרים ויזם מפגשים בין החברים. בראש הפדרציה עמד יצחק קורן ו- 30 שנה לאחר מכן הוקם בת"א בית יהודי בסרביה. מטרתו של בית יהודי בסרביה היא לשמר את הפעילות והתרומה של יהודי בסרביה למען מדינת ישראל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: