הנה באה הרכבת
סופו של עידן חברות הלאו-קוסט באירופה במתכונתו הנוכחית נראה באופק. הרכבות המהירות יחליפו בהדרגה את המטוסים באמצעות רשת הרכבות המהירות בין הערים המרכזיות ביבשת.
Shutterstock
על פי דיווח בסוכנויות הידיעות חברת היורו-סטאר מתכוננת להוסיף בחמש השנים הקרובות עוד 10 יעדים לרשת הרכבות שלה. בין היעדים המתוכננים: אמסטרדם, פרנקפורט, קלן, ליון, מרסי, וז'נווה. הודעה זו באה לאחר הודעה קודמת של חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן בה היא הכריזה על כוונתה להפעיל קווי רכבות מהירים - ICE בין יבשת אירופה לאי הבריטי.
הרכבות המהירות הופכות יותר ויותר לאמצעי תחבורה מועדף בעיקר בקישור בין ערים מרכזיות באירופה. עיקר הסיבות לכך הן :
- הרכבות המהירות דוגמת ה - TGV, ICE, EUROSTAR, ITALO, AVE מקשרות בין מרכזי הערים לעומת טיסות המקשרות בין שדות תעופה הממוקמים במרחק מהערים עצמן.
- אין צורך להגיע לנסיעה ברכבות הרבה זמן מראש כפי שנדרש בטיסות.
- אין הגבלה ממשית של מטען ואין ברוב המקרים חיוב על משקל עודף.
- רמת הדיוק של הרכבות עולה לאין ערוך על זו של הטיסות המושפעות ממזג אויר ועומס כבד בשדות התעופה המרכזיים של אירופה.
- הגברת המהירות של הרכבות המהירות באירופה – רק לאחרונה הושקה רכבת סופר-מהירה באיטליה שתשייט במהירות ממוצעת של 300 קמ"ש.
- מחירי הרכבות תחרותיים מאוד למחירי הטיסות, בפרט אם נוסיף לכך שאין צורך בהסעות מחוץ למרכזי הערים כפי שנדרש בטיסות.
על כל אלו יש להוסיף שמחירי כרטיסי הטיסות המוזלות התייקרו השנה באופן משמעותי ביותר, כתוצאה מהעלייה המשמעותית במחירי הדלקים.
לסיכום, חברות ה - LOW COST ששינו את מפת התעופה הפנים אירופאית בעשר השנים האחרונות וגרמו ללא מעט כאבי ראש לחברות התעופה הסדירות, מוצאות את עצמן כעת בפרשת דרכים משמעותית מבחינתן. ללא ספק ידרשו שינוים ברמה האסטרטגית בהם צמצום ציי מטוסים והקטנת קיבולת, ביטול קווי תעופה לערים המרכזיות באירופה להן תשתית של רכבות מהירות ובחירה ביעדי תעופה לנופשים בתוך אירופה. כמו גם, חיבור ערי משנה שבהן אין תשתית של רכבות מהירות.
הרכבות המהירות הופכות יותר ויותר לאמצעי תחבורה מועדף בעיקר בקישור בין ערים מרכזיות באירופה. עיקר הסיבות לכך הן :
- הרכבות המהירות דוגמת ה - TGV, ICE, EUROSTAR, ITALO, AVE מקשרות בין מרכזי הערים לעומת טיסות המקשרות בין שדות תעופה הממוקמים במרחק מהערים עצמן.
- אין צורך להגיע לנסיעה ברכבות הרבה זמן מראש כפי שנדרש בטיסות.
- אין הגבלה ממשית של מטען ואין ברוב המקרים חיוב על משקל עודף.
- רמת הדיוק של הרכבות עולה לאין ערוך על זו של הטיסות המושפעות ממזג אויר ועומס כבד בשדות התעופה המרכזיים של אירופה.
- הגברת המהירות של הרכבות המהירות באירופה – רק לאחרונה הושקה רכבת סופר-מהירה באיטליה שתשייט במהירות ממוצעת של 300 קמ"ש.
- מחירי הרכבות תחרותיים מאוד למחירי הטיסות, בפרט אם נוסיף לכך שאין צורך בהסעות מחוץ למרכזי הערים כפי שנדרש בטיסות.
על כל אלו יש להוסיף שמחירי כרטיסי הטיסות המוזלות התייקרו השנה באופן משמעותי ביותר, כתוצאה מהעלייה המשמעותית במחירי הדלקים.
לסיכום, חברות ה - LOW COST ששינו את מפת התעופה הפנים אירופאית בעשר השנים האחרונות וגרמו ללא מעט כאבי ראש לחברות התעופה הסדירות, מוצאות את עצמן כעת בפרשת דרכים משמעותית מבחינתן. ללא ספק ידרשו שינוים ברמה האסטרטגית בהם צמצום ציי מטוסים והקטנת קיבולת, ביטול קווי תעופה לערים המרכזיות באירופה להן תשתית של רכבות מהירות ובחירה ביעדי תעופה לנופשים בתוך אירופה. כמו גם, חיבור ערי משנה שבהן אין תשתית של רכבות מהירות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}