אא

ההתאחדות לשר התיירות: "אנו צופים בצער בהקפאה אליה נקלע תהליך דירוג בתי המלון"

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני והמנכ"ל יוסי פתאל, שלחו מכתב לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בו הם קוראים לו להניע את תהליך דירוג בתי המלון. "יש מעט מאד בתי מלון בישראל העומדים בקריטריונים הבינלאומיים של המלונאות המודרנית".

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות סוכני הנסיעות פנו לשר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על מנת שיפעל להתנעת מהלך דירוג בתי המלון בישראל .

יו"ר ההתאחדות, קובי קרני והמנכ"ל יוסי פתאל, כותבים בין השאר לשר התיירות כי :"כידוע היטב, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל תומכת מאז ומתמיד בעמדה שביטאת בעבר, אודות החשיבות העליונה שאתה רואה בנושא זה לטובת ענף התיירות כולו. עמדה אשר לא נותרה על הנייר בלבד, אלא זכתה לביטוי חשוב ומחייב של הקמת הוועדה הציבורית בראשות מנכ"ל משרד התיירות מר נועז בר ניר, על מנת לבחון ולהחליט על שיטת הדירוג המתאימה למלונות ישראל, וכן הקצאת כספים ע"י משרד התיירות שבראשותך, לטובת קרן לשיפוץ בתי מלון על מנת לעודדם להצטרף לדירוג, ולמימון הדירוג בפועל כדי שהמעמסה הכספית תיחסך מן המלונות אשר יבחרו להיות מדורגים עפ"י שיטה בינלאומית".

כמו כן מציינים קרני את פתאל כי:

כזכור, הוועדה הציבורית, אשר ההתאחדות השתתפה בו באופן פעיל ותומך, החליטה:
• לאמץ את מודל הדירוג האירופי על 270 הקריטריונים שבו.
• לצאת למכרז בינלאומי על מנת לבחור את החברות שיבצעו בפועל את בדיקת המלונות ודירוגם על פי הקריטריונים של Hotelstars Union.
• להשאיר את תהליך הדירוג וולונטרי, כך שמלונות שיבחרו לא להיות מדורגים יהיו רשאים לעשות כן.
• לא להחיל חקיקה בנושא דירוג בתי המלון.

במכתב מציירים קרני את פתאל תמונה עגומה על המצב הקיים של בתי המלון בישראל מבחינת הדירוג שלהם: "אנו בהתאחדות צופים בצער בהקפאה שאליה נקלע התהליך כולו, עובדה המותירה את השוק פרוץ. בתל אביב יש יותר מלונות המתיימרים ל-5 כוכבים מאשר בערים כניו יורק או פריז. מלונות אלה, אשר בתחילת שנות ה-90 דורגו עפ"י קריטריונים מיושנים, עדיין מציגים עצמם או יוצרים רושם כי זוהי רמתם, כאשר בפועל יש מעט מאד בתי מלון בישראל העומדים בקריטריונים הבינלאומיים של המלונאות המודרנית כגון הגודל הפיזי של החדרים, שטחי הציבור, מספר העובדים ביחס למספר החדרים ועוד.

די לקרוא מה נכתב מפי אורחים על חלק ניכר מהמלונות הישראליים "המדורגים 5 כוכבים" באתרי תיירות פופולאריים דוגמת Trip Advisor, כדי להבין את חשיבותו העליונה של התהליך. ללא החלת דירוג מוסדר, ימשיכו הבלבול ואי שמירת החוק האוסר על שימוש במונח כוכבים ".

השניים מציינים בסיום מכתבם כי: "בשם התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, הרשה לי לחזק את ידיך ולהציע את תמיכתנו המלאה וסיוענו ככל שיתאפשר, להתנעת תהליך דירוג בתי מלון בישראל בשיטת דירוג מתקדמת העונה לסטנדרטים בינלאומיים ולקידומו, לטובת הציבור ותחום התיירות כולו בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: