אא

רשות החשמל למלונות: תשלמו את התעריף הגבוה עד פי 6 או שהחשמל במלונות ינותק עד ל-8 שעות

במלונות זועמים על התנאי שהעמידה להם רשות החשמל. מנכ"ל התאחדות המלונות לרשות החשמל: "תשלום דרקוני של 4-7 שקל לקוט"ש, מהווה הוצאה כבדה שמעמידה בספק את כדאיות הפעלת המלון".

Shutterstock Shutterstock
המלונות זועמים על רשות החשמל, שהעמידה בפניהם תנאי תשלום עבור השימוש בחשמל בחודשי הקיץ בתעריף הגבוה עד פי 6 מתעריף הפסגה בקיץ, או לחילופין הפסקת חשמל במלונות בהודעה של 4 שעות מראש, שיכולה להמשך עד 8 שעות.

משמעות הדבר, מי שלא מוכן וערוך כלכלית מהמלונות לשלם את התשלום הגבוה, יכול למעשה להכריז על סגירת המלון שלו.

התאחדות המלונות פנתה בתגובה, לרשות לשירותים ציבוריים חשמל וביקשה להזמינה לשימוע, בכדי להציג את עמדת המלונאים בהחלטה זו.

בהתאחדות המלונות מבקשים שלא להחיל הסדר מנדטורי על המלונות, ולתת להם עדיפות במצב של "אירוע מחסור".

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות כתב בתגובה לאסנת מרום, מהרשות לשירותים ציבוריים חשמל, וציין בפניה כי המלונאים מתנגדים נחרצות להחלת הסגר זה: "תוך החלת תעריף דרקוני הגבוה פי 4 יותר, עד יותר מפי 6 מתעריף הפסגה בקיץ, הגבוה גם כך. אופי הצריכה במלונות אינו תלוי אך ורק במלון, אלא בעיקר באורחיו, בשעות שהייתם במלון, בפונקציות שבו ובמיקומו הגיאוגרפי. מרבית צריכת החשמל של המלונות נובעת ממיזוג אוויר. כמו כן, אנו מצווים ע"י משרד הבריאות לחמם מים בטמפרטורה מסוימת, כמו גם לשמור על טמפרטורה באכסון מזון".

צוראל מציין כי לפי האופציות של רשות החשמל: "הפסקת החשמל בהודעה של 4 שעות מראש, משמעותה אין מיזוג, אין הכנת אוכל ו/או חימום/ קירור מזון ומשקאות. כלומר נזק אדיר כלכלי ו/או בריאותי וצפי לתביעות רבות מצד האורחים. או תשלום דרקוני של 4-7 שקל לקוט"ש, המהווה הוצאה כבדה שמעמידה בספק את כדאיות הפעלת המלון. למותר לציין, שגם כיום מהוות הוצאות האנרגיה כ-6% מסך פדיון המלונות, ובאזורים כמו אילת וים המלח מגיעה ההוצאה אף ליותר מ-10%".

עוד מציין בפנייתו, מנכ"ל התאחדות המלונות כי: "לאורחים מחו"ל, לא ניתן להודיע מראש או לפנותם בהתראה כל כך קצרה. באקלים הקשה השורר באילת ובים המלח בקיץ הפסקת החשמל עלולה להיות מסוכנת בריאותית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: