אא

שר התיירות ההודי: "ביטול הויזות להודו קשור לשאלת הביטחון של התיירים מישראל"

זו הייתה תגובתו של השר, סובוד קנת סאהאי, בתשובה לשאלת 'פספורטניוז', לגבי אפשרות ביטול הויזות לתיירים מישראל. "נושא הויזות נשאר כבעבר, למרות ניסיוני לשנות זאת, אך הביטחון קודם לכל".

Shutterstock Shutterstock
בכירי ענף התיירות נפגשו עם שר התיירות ההודי בהילטון ת"א.

עדיין מהדהדים דבריו של הכלכלן הבכיר שלמה מעוז, בנאומו בפני סוכני הנסיעות בכנס אילת 2012: "בהודו מגיע החיסכון של האזרח ל-35% משכרו, אני רואה בהודו פוטנציאל אדיר של אנשים הרוצים לטייל בעולם, ועדיין לא נוצל, תתחילו להשקיע בהודו".

ואכן בימים אלה עורך שר התיירות ההודי, סובוד קנת סאהאי ואנשי פמלייתו, ביקור עבודה וחיזוק קשרי התיירות עם ישראל. במסגרת סיורו נפגש עם עמיתו הישראלי, סטס מיסז'ניקוב, והשתתף בקוקטייל מיוחד שערכו לכבודו התאחדות סוכני הנסיעות ותיירות בישראל והחטיבה לתיירות נכנסת של ההתאחדות, במלון הילטון תל-אביב .

לערב החגיגי הגיעו 20 מבכירי הענף, שהקשיבו לדבריו של המארח, מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל: "להודו יש מקום מיוחד בהוויה הישראלית, בשנים האחרונות ביססה הודו את מעמדה כגורם דומיננטי בולט, בתעשיית התיירות היוצאת מישראל, במקביל אנו עדים, להתחזקות ולשגשוג של התיירות הנכנסת מהודו. בסיפור אהבה הזה טמון פוטנציאל עסקי אדיר, שנמצא רק בראשית מימושו. אני קורא לממשלות הודו וישראל לתמוך בחיזוק והרחבת התיירות ההדדית בין הודו לישראל".

שר התיירות ההודי, סובוד קנת סאהאי, לחץ את ידו של מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל ופנה לבכירי הענף: "יש לנו רצון לפתח ולשפר את העסקים בצורה הטובה ביותר עם ישראל, בכך נוכל להטיב את היחס עם המוסלמים החיים בארצנו. יש לנו מסורת והרבה דתות, אך לכולנו יש אלוהים אחד וכול הדתות בארצנו מקבלות אותו יחס, גם ההינדים כמו המוסלמים, הולכים באותה הדרך, למסגד או לכנסיה, וזוהי הסיבה שהם מעוניינים להגיע לירושלים, בה חיים יחדיו הרבה דתות. ציירנו קו לשנה הבאה והמטרה היא להביא תיירים מכול מדינות העולם, ובכללם ישראל, בה מפתח שגריר ארצנו קשרים הדוקים וחיוביים עם משרד התיירות בישראל. נעזור לכם להגיע ביתר קלות לארצנו, באופן אישי יש הרגשה שרבים מכם יגיעו לסייר בהודו, המציעה מגוון רחב של טיולים, ביניהם לצעירים ובמיוחד תיירות דתית, אך חייבים תחילה לשפר את שיתוף הפעולה בהשקעות ביוזמות תעשייתיות ומסחריות".

בסיום דברי השר ובאדיבות שגריר הודו בישראל, נאבטאל סארנז', השיב השר ההודי לשאלות מערכת "פספורטניוז":

ברוך בואך לישראל אדוני השגריר, כידוע לך רבים מהתיירים מישראל נמנעים להגיע להודו, בשל הפרוצדורה היקרה והמסובכת לקבלת וויזות לארצך.

"זאת שאלה ביטחונית, ואשיב לך עליה במלוא האחריות ובכול הקשור לסמכותי כשר התיירות. לפני כחצי שנה , במסגרת חיזוק הקשרים הכלכליים וציון 20 שנות יחסים בין הודו לישראל, ביקר בישראל שר הביטחון של ארצי, ביקור בו נפגש עם ראשי הביטחון בישראל, באותה פגישה, עלתה שוב ושוב שאלת הביטחון לתיירים מישראל, במיוחד לאחר 'ליל הדמים' במתקפת הטרור בנובמבר 2008 בבומביי. מאז אותה מתקפה ארורה, יש שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל להודו ותחושת הביטחון לתייר המגיע מישראל התחזקה ואנו גם רואים במספרים ההולכים וגדלים של התיירים המגיעים מישראל להודו את האמון שהם נותנים בנו, לכן בינתיים נושא הויזות נשאר כבעבר, למרות שאני מנסה לשנות זאת, אך הביטחון כידוע לך קודם לכול".

האם אתה פועל למען כך שחברת תעופה הודית תטוס ישירות לישראל?

"ככול שיהיה ביקוש גדול יותר של אזרחים תושבי מדינתי, לבקר בישראל, נעלה את הנושא בפני מנכ"לי חברות התעופה הגדולות בהודו, "אייר אינדיה" ו"ג'ט איירוויס" . בסופו של דבר, הם רואים 'ביזנס' מול עיניהם, וברגע שתהיה הצדקה אני מקווה שיהיו בעתיד טיסות ישירות בין הודו לישראל, בינתיים אנו נמצאים בראשית תהליך, שכולנו רוצים שיצליח".


שר התיירות ההודי, סובוד קנת סאהאי


מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל, השר ההודי וקובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות


צילום תמונות: ניסים קלדרון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: