אא

חשיפה בלעדית: בעיה חדשה למלונות

ארגון הקונסרבטיבים בארה"ב דורש שהמלונות בישראל יאפשרו לגברים ולנשים להתפלל יחד. הארגון מתריע כי יפיץ 'רשימה שחורה' של המלונות בישראל, שאינם מאפשרים תפילה משותפת או עלייה לתורה של נשים

אם עד היום המלונות נדרשו להוציא סכומים בלתי מבוטלים על נושאי דת וכשרות, כעת 'נפלה' עליהם 'גזירה' חדשה של ארגון הקונסרבטיבים בארה"ב, הדורש שהמלונות בישראל יפעילו בית כנסת, שיאפשר תפילות משותפות לגברים ונשים.


הקונסרבטיבים סבורים כי על ההלכה להיות גמישה ומותאמת לדרישת הזמן. בבתי כנסת קונסרבטיביים בארה"ב הגברים והנשים יושבים במעורב. בשבתות ובחגים משתמשים אף במערכות להגברת קול ובאביזרים חשמליים אחרים. הם אף טוענים כי במציאות של היום, כשנשים מכהנות בכל תפקיד אפשרי, אין כל פגיעה בכבוד הציבור בכך שהאישה תהיה מעורבת ומובילה גם בחיים הדתיים של הקהילה היהודית. כך בחלק מבתי הכנסת נשים עולות לתורה ונשים אף מוסמכות לרבנות.

כעת הקונסרבטיבים דורשים שבבתי הכנסת של בתי המלון בישראל ייושמו אותם כללים: נשים תתפללנה יחד עם גברים ותוכלנה גם לעלות לתורה.

הארגון מתריע כי יפיץ רשימה בקרב חברי הארגון בארה"ב של בתי המלון, שלא מוכנים להיענות לבקשתם. הארגון דורש שבתי המלון יכבדו את כל הבקשות שלהם בקשר לבתי הכנסת, כולל נשים רבניות.

דרישה זו של הקונסרבטיבים תרום 'כאב ראש' לא קטן למלונות, שייאלצו מן הסתם להפעיל שני בתי כנסת, אחד אורתודוקסי ואחד קונסרבטיבי. ומעבר לכך, נשאלת השאלה, כיצד תקבל הרבנות בישראל את הדרישה הקונסרבטיבית וכיצד תתייחס לבתי מלון, שייענו לדרישה ויפעילו בית כנסת קונסרבטיבי. אין ספק שהנושא יחולל מהומה רבה ולא יעבור בשקט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: