אא

הקב"ט הראשי של משרד התחבורה למקורביו: "התרעתי מפני פיגוע בכל בולגריה"

דני שנער הזהיר מפני פיגוע אפשרי בבולגריה, בתחילת ינואר. המטה ללוחמה בטרור: "אין קשר בין האירוע בינואר לפיגוע בבורגס. בינואר לא היה מדובר באירוע שהתבקשה בו אזהרת מסע לציבור".

Shutterstock Shutterstock
דני שנער, הקב"ט הראשי של משרד התחבורה, הזהיר כבר בחודש ינואר השנה מפני אפשרות של פיגוע בבולגריה, אך במטה ללוחמה בטרור חשבו אז שאין כל מקום להתריע. מבחינת המטה ללוחמה בטרור, ההתרעה בחודש ינואר הייתה קונקרטית לאותו חודש.

שנער פנה בתחילת ינואר לגורמי ביטחון, הקשורים לנמלי תעופה באירופה וביקש מהם להגביר את האבטחה סביב הישראלים, לבצע סריקות. לשנער הייתה התרעה בפני פיגוע בסופיה, אך הוא לא פסל אפשרות של פיגוע במקום אחר בבולגריה.

שנער אמר למקורביו בסוף השבוע כי: "התרעתי על פיגוע אפשרי בבולגריה, כאשר זו הייתה אפשרות בכל בולגריה, בלי לדעת מתי זה יקרה. במטה ללוחמה בטרור חשבו אחרת, המצב מאד לא נעים. יש לציין כי כאשר התרעתי, הבולגרים נקטו בסידורי אבטחה". עוד אמר שנער למקורביו כי: "מה שקרה אחר כך כבר אי אפשר היה לדעת, כבר לא הייתה לי שליטה על כך".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "מהמטה ללוחמה בטרור נמסר כי אין קשר בין האירוע בינואר לפיגוע השבוע בבורגס. בינואר לא היה מדובר באירוע שהתבקשה בו אזהרת מסע לציבור, על דעת כל הגורמים המעורבים".

יגאל פרסלר, ששימש בזמנו יועץ למלחמה בטרור לראשי ממשלות ישראל אמר, כי בזמנו הוא חייב את חברות הטיולים לקחת אחריות באמצעות המדריכים והנציגים המקומיים שלהם בסביבת האוטובוסים: "אם היה אחראי שהיה עומד בכניסה לאוטובוס ובודק מי עולה, מזהה את האנשים וכמו כן, הנהג היה יודע שהוא לא יכול לעלות כל אחד, אז המפגע אולי לא היה מצליח להגיע לאוטובוס ונרתע. אם היו יודעים שישנן בדיקות כאלה, אז אולי בכלל לא היו עושים פיגוע כזה. חייבים להעביר את האחראים על קבוצות המטיילים, הכשרה בסיסית, שיקחו אחריות על מה שקורה בסביבת האוטובוסים".

בשל החשש לפיגוע, חברות תיירות ביטלו קבוצות של צעירים לקפריסין. בחברות תייירות שונות לא רצו לקחת אחריות במקרה של פיגוע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: