אא

סוכנות הנסיעות אייטרוול חויבה לשלם 9,000 ש"ח במה שהוגדר ע"י השופט "עסקת נפל" בעידן האינטרנט

בית המשפט לתביעות קטנות בת"א, קיבל תביעה נגד החברה, והשופט ירון בשן בפסק דין שיש לו השלכות: "במסחר הוגן קיימת התאמה בין הכוח למנוע תקלה, לבין נשיאה באחריות לה, כאשר היא מתרחשת".

בית המשפט לתביעות קטנות בת"א, קיבל תביעה נגד החברה, והשופט ירון בשן בפסק דין שיש לו השלכות: "במסחר הוגן קיימת התאמה בין הכוח למנוע תקלה, לבין נשיאה באחריות לה, כאשר היא מתרחשת".



בית המשפט לתביעות קטנות בת"א פסק נגד סוכנות הנסיעות אייטרוול שתצטרך לשלם כ-9,062 שקל לעו"ד מורן מאירי ולאביו מאמן העבר, משה מאירי.

בפסק דין מעניין ותקדימי עם השלכות בעידן האינטרנט, ציין השופט בשן כי: "במסחר הוגן קיימת התאמה בין הכוח למנוע תקלה, לבין נשיאה באחריות לה, כאשר היא מתרחשת".

עו"ד מאירי ביקש לרכוש להוריו כרטיסים למופע בברלין של האומן, אנדרה ריו, ופנה לאייטרוול לאחר ששוחח עם עובדיה, ורכש כרטיסים וחבילת תיור. כשהגיעו הוריו לברלין, התבשרו שהאומן חולה והמופע בוטל. עו"ד מאירי אישר שלא היה מגיש את התביעה אילו היה מדובר במחלה פתאומית שהנתבעת לא ידעה ולא הייתה יכולה לדעת אודותיה, אלא, שלדעתו לא זהו המקרה. אמנם בעת שרכש את הכרטיסים עדיין לא בוטל המופע, אך כבר בוטלו באותה עת
מופעים אחרים של אותו אומן שנקבעו לימים שבהם התנהל המו"מ, ומעט לפני המופע שאת הכרטיסים לו רכש.

השופט בשן קבע כי עו"ד מאירי ואביו משה, הוכיחו שבתקופת המו"מ לכריתת החוזה, בעת כירתו ובטרם החל ביצועו, עד למועד ההמראה לברלין, אכן בוטלו מופעים אחרים של אותו אמן, ריו. "המפיק אישר בכתב שעם קבלת החלטה על ביטולו של מופע נשלחת הודעה מיידית למפיצים. לכאורה, מעת המו"מ לכריתת החוזה ועד תחילת ביצועו, היה בידי הנתבעת מידע שמופעים סמוכים של אותו אומן בוטלו בשל מחלתו. מכאן שהנתבעת כלל לא נדרשה "לנחש" שקיום המופע בסכנה, וגם לא להסתמך על "שמועות" ועל "אתרי מעריצים". השופט בשן כתב ביקורת על אייטרוול: "כל שנדרש ממנה היה לחבר את המידע שקיבלה בפועל מהמפיק בנוגע לאירוע אחד ולחברו למידע שהיא מסרה לתובעים בנוגע לאירוע אחר, סמוך מאד בזמן".

שימו לב מה השופט בשן כותב על עידן האינטרנט: "השינוי במציאות העסקית עם תפוצת הסחר באמצעות האינטרנט, מחייב דיוק בתיאור חובות המתווך ודומה שאם המתפרנסים מתיווך בעסקות תיירות רוצים להמשיך להתפרנס מעיסוק, זה הוא מעל לכל אינטרס שלהם עצמם. כיום נדרשים מתווכים של שירותי תיירות לעשות את מה שהלקוח אינו יכול לעשות בעצמו".

השופט בשן כינה את העסקה "עסקת נפל. התובעים לא מימשו את התכלית שלשמה התקשרו בעסקה. אף שטסו לברלין ושהו במלון, לא הביא להם הדבר כל הנאה, אלא גרם להם אי נעימות". השופט בשן חייב את אייטרוול להשיב לתובעים את דמי העסקה בסך של 6,062 שקל ופיצוי של 3,000 שקל בגין הנזק הלא ממוני שנגרם להם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: