אא

מועצת המלונאים תתכנס היום לישיבת חירום בנושא דירוג בתי המלון

המלונאים, המתנגדים לדירוג בתי המלון, אינם מעוניינים בעימות עם שר התיירות ויתכנסו היום אחר הצהרים כדי לאשר את תקנות הדירוג.

Shutterstock Shutterstock
מועצת התאחדות המלונות תתכנס היום אחר הצהרים לישיבת חירום, כדי לאשר את תקנות דירוג בתי המלון בישראל. התקנות אמורות עוד לעבור את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

מרבית רשתות המלונות הגדולות, מתנגדות לתקנות הדירוג. ברשתות חוששים שלתקנות, מלבד הדירוג, יהיו השלכות של הוצאות כספיות גדולות בעתיד, כמו הגדלת תשלומי ארנונה וכו'.

בנוסף, המלונאים כועסים על הרכב הוועדה המייעצת לשר התיירות. לצד בחירת חברה בינלאומית שתבצע את הדירוג, תפעל וועדה מייעצת לשר התיירות, שבהרכבה רוב למשרד התיירות. הוועדה אמורה להיות מורכבת משני עובדי משרד התיירות, שני חברים שתמליץ עליהם התאחדות המלונות, ונציג הציבור, הבקיא בנושאי הגנת הצרכן בתחום המלונאות, בו יבחר משרד התיירות.

הדירוג אמור להתבצע באופן וולונטרי. חשוב לציין כי מספר מלונות, המדרגים את עצמם כיום כבעלי 4 כוכבים, יתקשו לעמוד בסטנדרטים של הדירוג, שיחייב אותם להגדיל את גודל המיטות, דבר העלול לגרום לאי נוחות וצפיפות בחדרים בשל גודלם הקטן יחסית, כך שאם הם ייגשו לדירוג, הם עלולים לרדת בדרגה. מלונאי בכיר אמר בעניין כי: "יש לנו בעיה, נצטרך לגשת לוועדת הערער בנושא הזה כדי לעמוד בסטנדרטים". 

מלונאי נוסף אמר ל'פספורטניוז': "אין לנו בעיה לגשת לדירוג הזה, המלונות שלנו יעמדו בכל הסטנדרטים, אך אנו חוששים מההשלכות של הדירוג לאחר שייצא לפועל. עשויים לדרוש מהרשתות תוספת תשלום גדולה, דוגמת ארנונה וכו', ולכך איננו מוכנים, אך שר התיירות לוחץ למען אישור הדירוג".

ואכן המלונאים יודעים שבכוונת השר מיסז'ניקוב להעביר את התקנות ואם יתנגדו למהלך, הדבר ישליך על היחסים בין המלונאים למשרד התיירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: