אא

התאחדות סוכני הנסיעות לשר כץ : גביית יתר מופרזת מתיירים עבור מוניות מנתב"ג

תגובת משרד התחבורה: "שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, הנחה את מנכ"ל משרדו לבחון את הנושא ולהציג בפניו מסקנות והמלצות בתוך שבוע ימים",תגובת משרד התיירות:"פעילותם של נהגי המוניות בנתב"ג נעשית בכפוף לכללים ולנהלים שמוכתבים על ידי רשות שדות התעופה"

Shutterstock Shutterstock

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל  שלח בשם ההתאחדות מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, בנושא גביית יתר מופרזת מתיירים נכנסים עבור שירותי מוניות מנתב"ג.

במכתבו כתב: "החטיבה לתיירות נכנסת של התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל רואה בדאגה את המגמה הרווחת של גביית תעריפים גבוהים במובהק בנתב"ג מתיירים אשר מגיעים לישראל, ומשלמים עבור פעולותיהם הראשונות כאן מחירים מופרזים, שלא לומר מופקעים.

במיוחד בולט הדבר בתעריפי הנסיעה במוניות מנתב"ג, שם עבור כל נסיעה גובים מן התיירים שזה עתה נכנסו לישראל מחירים הגבוהים מאלה הנגבים עבור נסיעה בכוון השני – אל נתב"ג – בשיעור שבין 30% ל-50%, כפי שנבדק ופורט לאחרונה במספר פרסומים.

לא זו אף זו, אל שולחן החטיבה לתיירות נכנסת בהתאחדות מגיעות עדויות על מנהג נוסף הרווח בין נהגי המוניות אשר אוספים תיירים נכנסים מנתב"ג ומסיעים אותם למקומות שונים בארץ: הנהגים אינם מאפשרים לנוסעים להכניס עמם למונית את מטען היד שאיתו טסו , ומנחים את הנוסעים להכניס פריטים אלה לתא המטען של המונית, כדי – בסיום הנסיעה – לגבות תמורה נוספת עבור הובלת כל תיק ששהה בתא המטען.

גם זה הינו כלל שאינו מופעל בנסיעות של אותן מוניות בדיוק אל נתב"ג. למותר לציין כי התנהגויות כאלה אינן נהוגות במדינות אחרות בהן רבים מאיתנו מבקרים באופן תדיר.

ידוע היטב כי הרושם הראשוני משפיע רבות על יחסו של אדם לסביבתו, וכך אף בעת כניסתו של תייר שהגיע לביקור בישראל מארץ אחרת. מצער מאד ומרגיז לגלות, כי בפגישתם הראשונה של התיירים הנכנסים עם מדינת ישראל הם נתקלים במחיר יקר במיוחד ובשירות לקוחות נצלני.

אדוני שר התחבורה, אנו קוראים לך להפעיל את השפעתך החשובה על הגורמים השותפים למגמה נפסדת זו כדי לשים לה סוף, ובוודאי לגנותה בריש גלי.

החטיבה לתיירות נכנסת של ההתאחדות תסייע ותתמוך ככל שיידרש בהסדרת היחס הנאות וקבלת הפנים הצרכנית ההוגנת והראויה לתיירים הנכנסים לישראל".

תגובת אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה: "שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנחה את מנכ"ל משרדו עוזי יצחקי לבחון את הנושא ולהציג בפניו מסקנות והמלצות בתוך שבוע ימים".


תגובת משרד התיירות:"פעילותם של נהגי המוניות בנתב"ג נעשית בכפוף לכללים ולנהלים שמוכתבים על ידי רשות שדות התעופה. ידוע לנו גם כי קיים נציג של רשות שדות התעופה שמפקח פיזית על הנהגים ומוודא שבעלי המוניות פועלים על פי התקנות .
כמו כן, משרד התחבורה הוא שקובע את התעריפים שרשאים נהגי המוניות לגבות .
עם זאת, משרד התיירות מחזיק במחלקה לפניות הציבור במטרה לשפר את השירות לתייר המבקר בישראל. לכן בעקבות פנייה זו, מנהל המוצר התיירותי במשרד התיירות יקיים בדיקה מחודשת מול רשות שדות התעופה בשאלת תעריפי הנסיעה משדה התעופה וכן בשאלה כיצד ניתן למנוע גביית תשלום עבור תיקי יד". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: