אא

מחלוקת בין חלק מסוכני הנסיעות ליאט"א על גובה הערבויות

חלק מסוכני הנסיעות והרשתות התבקשו להעביר ליאט"א ערבויות בגובה של מאות אלפי דולרים, לאחר בדיקות ספרי החשבונות שלהם. הסוכנים זועמים. מנגד יש סוכנים שיאט"א החזירה להם את הערבויות. יאט"א: "אנחנו עושים הכול בשקיפות, הגינות, והודענו על כך כבר בתחילת השנה".

Shutterstock Shutterstock
מחלוקת פרצה בין חלק מסוכני הנסיעות ליאט"א, לגבי גובה הערבויות שהסוכנים וחלק מהרשתות התבקשו להעביר ליאט"א,  בגובה של מאות אלפי דולרים. אותם סוכנים ורשתות זועמים אמרו ל'פספורט' :"איך אנחנו יכולים פתאום להעמיד ערבויות כל כך גבוהות, אין לנו את הכסף. זה לא הגיוני לבקש את הכסף הזה".

ביאט"א מציינים כי בשנת 2011 חברות התעופה הפועלות בישראל נאלצו לשלם כ-1.5 מיליון דולר על התמוטטות סוכני נסיעות, בעוד שהסוכנים נפגעו מהתמוטטות חברות תעופה בגובה של כ-499 אלף דולר.

יאט"א צריכה מצידה להגן על חברות התעופה, אך עדיין אין תשובה מי מגן על הסוכנים כאשר מתמוטטות חברות תעופה.

יאט"א הגיעה להחלטה על גובה הערבויות הנדרשות לאחר שהדוחות הכספיים של הסוכנים עברו ביקורת של רו"ח.

בגלל אותה ביקורת יש אף סוכנים שיאט"א החזירה להם את הערבויות שהם נתנו בעבר כי הדוחות שלהם היו חיוביים.

קובי זוסמן, מנהל יאט"א בישראל, אומר בתגובה כי: "כבר בתחילת השנה הודענו לסוכנים על כך שלפי הדוחות הכספיים שלהם תקבע גובה הערבות. אנחנו עושים הכל בשקיפות, הגינות. יאט"א צריכה להגן על חברות התעופה שאם מחר סוכן נסיעות יתמוטט תהיה לחברות הגנה על כך. כל החלטה כזו נקבעת בהתאם לפרמטר של הדוחות הכספיים, הכול מתבצע בצורה הכי מקצועית שיש".

גורם ביאט"א ציין עוד כי: "יש סוכנים שלפני ששיפצו את המשרד שלהם או עשו השקעה כספית כזו או אחרת, ידעו שיש להם צורך לשים כסף בצד לטובת הערבות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: