אא

השיא של כל הזמנים: 3 מיליון תיירים בישראל בשנת 2008

30% יותר תיירים בישראל השנה מאשר בשנת 2007. עיריית מוסקבה תקים מלון בים המלח. משרד התיירות השיק היום קמפיין מיוחד לעידוד תיירות הפנים בישראל בחורף 2009 תחת הסיסמא: "תפתיעו את עצמכם - חופשת חורף בישראל".

Shutterstock Shutterstock
שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא, הציגה היום במסיבת עיתונאים את סיכום הנתונים הסטטיסטיים לשנת 2008. בראשית דבריה אמרה השרה: "בטח יגידו למה כעת אני עושה את מסיבת העיתונאים כשיש בחירות. שקלתי זאת, ובגלל הנתונים המדהימים החלטתי לקיים את מסיבת העיתונאים". במהלך דבריה מתחה השרה ביקורת על מה שקורה למדינה בגלל אי היציבות השלטונית: "אני השרה הרביעית שנמצאת במשרד מהתחלת הקדנציה. בטח שזה לא מצב בריא".

מבחינת הנתונים הסטטיסטיים, התיירות הנכנסת לישראל בשנת 2008 תסתכם ב- 3 מיליון מבקרים, שיא של כל הזמנים. 30% יותר משנת 2007, 65% יותר משנת 2006. מתוך 3 מיליון מבקרים, 2 מיליון הגיעו לישראל דרך האוויר, כ- 500 אלף דרך היבשה, 42 אלף באוניות שייט, ועוד 450 אלף הגיעו לישראל לביקורים יומיים, בעיקר מרוסיה, פולין, צ'כיה ואוקריאנה. מאז ביטול הויזות לתיירים מרוסיה הגיעו לארץ 120 אלף תיירים מרוסיה וכיום פועלות 7 טיסות שכר מיוחדות מרוסיה לישראל.

כמידי שנה, גם השנה מהווה התיירות מארה"ב מקור ראשון לתיירות הנכנסת לישראל, עם 625 אלף מבקרים שהגיעו מצפון אמריקה , עלייה של 10% לעומת שנת 2007. במקום השני ניצבת התיירות מרוסיה, עם 370 אלף מבקרים יותר מפי 2 בהשוואה לשנת 2007 . במקום השלישי נמצאת התיירות מצרפת עם כ- 270 אלף מבקרים. 66% מן התיירות הנכנסת הייתה נוצרית, 25% תיירות יהודית. 58% מהתיירים ביקרו בישראל בפעם הראשונה.

ירידה של 3% נרשמה בתיירות הפנים, אשר תסתכם ככל הנראה ב- 2008 ביותר מ- 14 מיליון לינות. הירידה ניכרת בעיקר במלונות.

במהלך מסיבת העיתונאים ציין מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, כי עיריית מוסקבה זכתה במכרז להקמת מלון בים המלח הכולל 250 סוויטות. עיריית מוסקבה גם תהיה אחראית להביא את התיירים למלון, כך שהדבר יגדיל עוד יותר את תנועת התיירים הצפוייה מרוסיה. במהלך השיחות עם מינהל התעופה הרוסי, הוסכם כי לראשונה חברה ישראלית תפעיל קו טיסות סדיר בין מוסקבה לעובדה. לחברת ישראייר יש את הזכות הראשונית לכך.

השרה רוחמה אברהם-בלילא ציינה כי היא פנתה לשרות התיירות, הירדנית והפלשתינאית, בהצעה לקיים ועידה איזורית מיוחדת. הפלשתינאית נתנתה כבר את הסכמתה, כעת מחכים לאור ירוק מהשרה הירדנית.

כמו כן, משרד התיירות השיק היום קמפיין מיוחד לעידוד תיירות הפנים בישראל בחורף 2009. הקמפיין, שיעלה בסוף השבוע, תחת הסיסמא: "תפתיעו את עצמכם - חופשת חורף בישראל", כולל תשדיר בו בני זוג השוברים שגרת יום חורפי ויוצאים לנפוש יחדיו. בקמפיין הושקעו כ- 4 מיליון שקלים ומטרתו להעלות את רמת המודעות של הישראלים לאפשרות של חופשה ישראלית גם בתקופה החורף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: