אא

שלי טורס: לתכנן חופשת סקי – המלצות והצעות

אלי קלינגר, מומחה הסקי בחברה, מבהיר מושגי יסוד בענף ומפרט מגוון הצעות לטובת היוצאים לחופשת סקי

| |

איך מתחילים? איך בוחרים את הטוב עבור עצמכם או עבור הלקוחות שלכם? הרי יש מאות אתרים במרחק טיסה סביר!
מה עדיף? חבילה מובנית מראש או "תפורה" לצרכי הלקוח? מועדון או מלון? עם שיעורים או בלי שיעורי סקי? העברות או רכב שכור? באתר גבוה? האם יש חיי לילה? האם העיירה קטנה או גדולה? האם יש הרבה ישראלים? מה לגבי הדרכה בעברית? מה זה קרוב למעליות? עם ספא ובריכה? האם יש פארק סנובורד?
זה רק קומץ קטן של שאלות שנהוג לשמוע.
לא אוכל לענות על כולן ועל הרבה יותר במסגרת כתבה קצרה, אבל אנסה לפחות לצייר כמה קווים שעשויים לעזור בבחירתכם.

מושגי יסוד:
מסלולים
שיפוע המסלולים, רוחב וקיום או העדר מהמורות ומכשולים יקבעו את דרגת הקושי שלהם. נהוג לחלקם ל-4 דרגות עם צבע בהתאם: מתחילים - ירוק, קל - כחול, קשה יותר - אדום, קשה - שחור. אם כן, מכאן ניתן להקיש שבחירת אתר סקי צריכה להיות מותאמת לכמות המסלולים שיכולים להתאים לרמת הגלישה של הלקוח/הגולש הפוטנציאלי. טעויות נפוצות הן להציע אתרי סקי עפ"י "המלצה של ידיד", שאינה לוקחת בחשבון את הבדלי רמות בין הממליץ למתכנן החופשה, או "שמעתי שהאתר טוב". טוב למי???


מעליות
ניתן להגדיר כ"מעליות" בהרחבה כל אמצעי המאפשר לגולש להגיע מהאתר/עיירה לנקודות גבוהות בהר, מהן ניתן לגלוש מטה, וכמו כן מאפשרות לו לעלות מחדש מנקודות שבחלקו התחתון של מרחב הגלישה. אז מה? מה זה משנה? הרבה! ככל שהמלון קרוב יותר למעליות הוא בד"כ יקר יותר ממלון ברמה דומה המרוחק כמה מאות מטרים מהמעליות. להבדיל מאירופיים הרגילים ללכת כמה מאות מטרים עד המעליות, הישראלי הממוצע רוצה לקפוץ ישר מחדרו למעליות ולחזור בגלישה ישירה עד דלת המלון – ski in, ski out. הבעיה היא, בעיקר, עם גולשי סקי, שצריכים לנוע עם מגפיים מסורבלות, מגלשיים ומקלות על הכתף.
אנו, ב"שלי טורס" מצאנו פתרון יצירתי, שיאפשר לגולש הישראלי לשהות במלון קצת יותר מרוחק, לחסוך בכסף רב מבלי לשבור את הגב בסחיבת ציוד! מדובר על מנשא חכם וקומפקטי עם גלגלים! . בעלות של 35 יורו ניתן לחסוך פי 3 או יותר על ידי שהיה במלון קצת יותר מרוחק מהמעליות!


שלג
אקסיומה מקובלת היא שאתר גבוה יותר הוא "שלג בטוח", snow sure, מאתר נמוך יותר. אמירה זו לא תמיד נכונה! יש אתרים גבוהים שטופי שמש, בהם השלג נמס במהירות, ומאידך, יש אתרים נמוכים יותר, אשר מיקומם וכלים ליצירת שלג מלאכותי מבטיחים "שלג בטוח". על כן, חשוב מכל לא להיסחף אחרי מספרי גובה, אלא לבדוק "נתוני שלג היסטוריים" של כל אתר.
אצלנו, ב"שלי טורס" מאגר מידע לגבי מאות אתרי סקי, ואתם מוזמנים להיעזר בנו.
אז איך בוחרים "אתר טוב"? איך בוחרים חבילת סקי הטובה ביותר?
התשובה פשוטה: אין דבר כזה!!! כל חבילה צריכה להיות מותאמת לגולש הספציפי, צרכיו ויכולותיו. קודם כל מה התקציב שהוא מוכן להוציא, מה הניסיון הקודם לו בגלישה, האם גולש סקי או סנובורד, האם רוצה או זקוק לשיעורים, באיזה חלק מהעונה רוצה לנסוע, מה רמת המלונות/קלאבים מועדפת, האם טס בשבת, האם רוצה ארוחת בוקר/חצי פנסיון/פנסיון מלא. ככל שתאספו יותר מידע על צרכי הלקוח קל יותר יהיה ל"תפור חבילה" לפי צרכיו.
זו ההתמחות שלנו: למצוא פתרונות מותאמים לדרישות הלקוח!

אז מה אנו מציעים?
אוסטריה
הותיקה שבין המדינות המציעות סקי בעידן המודרני ובה כ-600 אתרי סקי מגוונים, מתאימים לרמות גלישה שונות, עם חיי לילה תוססים. חלק מהאתרים אומנם נמוכים בהשוואה לצרפת, למשל, אך מוכיחים, מדי שנה, שגובה זה לא הכל ושיש להם "שלג בטוח" על פני כל העונה.
יתרון בולט לרוב האתרים האוסטריים הוא "שער הכניסה": שד"ת מינכן. ממינכן ניתן להגיע בזמן סביר לרוב האתרים המוכרים בחבלי טירול וזלצבורג. בנוסף, בתי ספר לסקי באתרים השונים נחשבים למצוינים והסקי פס המוצע הוא, לרוב, למרחב גלישה גדול.
"שלי טורס" מציע חבילות באתרים הידועים: SAALBACH-HINTERGLEMM, KAPRUN, ZELL AM SEE, ISCHGL, MAYRHOFEN, ST. ANTON, SCHLADMIG ועוד. מוצר חדש ובלעדי הם בתי מלון לצעירים ומשפחות של רשת JUFA.

אנדורה
הנסיכות הקטנה בין ספרד לצרפת באזור הפירינאים מציעה 2 אזורי גלישה טובים, חיי לילה בשפע וקניות ללא מיסים , על כן, היא מקור משיכה לקהל צעיר, בעיקר בריטי.
אזור VALLNORD המרוכב מ-3 אתרי סקי: Ordino/Arcalis, Pal ו-Arinsal מכיל 94 ק"מ של מסלולים.
אזור GRANVALIRA המורכב מ-6 אתרים: Canillo, Encamp, Pas de la Casa, Soldeu, El Tarter, Grau Roig . עם 205 ק"מ ו 106 מסלולים. אזור זה יכול להתחרות עם הרבה אתרים במרכז אירופה.
באנדורה ניתן ליהנות מאירוח ידידותי, אוכל מצוין, סקי פס/שיעורי סקי/ציוד סקי במחירים זולים וטיסות נוחות לברצלונה.
"שלי טורס" מציע חבילות בשני האזורים ובמלונות שלושה וארבעה כוכבים, הכוללות סקי פס מרחבי.

צרפת
הכי גדול! הכי גבוה! הכי מלהיב! הכי קרוב למסלולים!
להבדיל מהאתרים הוותיקים שבאוסטריה/שווייץ, שהוקמו מתוך עיירות קיימות, הרבה מאתרי סקי הצרפתיים נבנו במחצית השנייה של המאה ה-20 במטרה לשרת את הגולשים, ועל כן רוב המלונות נמצאים במרחקים קצרים למעליות. מאידך, חלק מהעיירות מאוד קטנות ומשעממות למי שאינו גולש, המלונות והשירותים יקרים יותר מאשר המקבילים באוסטריה או אנדורה, יש מעט מלונות 3 כוכבים, יש ספא/בריכה להבדיל ממלונות דומים באנדורה או באוסטריה.
"שלי טורס" מציע חבילות עם טיות סדירות לג'נבה לטובי האתרים הצרפתיים: Tignes, Val d'Isere, Val Thorens, Menuires, Arcs, La Plagne, Meribel, Courchevel, Chamonix, Avoriaz, La Tania.

איטליה
עבור האיטלקים גלישה הוא דבר מענג הדומה לאוכל, ועל כן מתייחסים לשניהם באותה צורה, עם הרבה שמחת חיים, קלילות וידידות. כמה אתרים הם רבי מסלולים ומכילים הרבה קילומטרים של גלישה מהנה: MILKY WAY, SUPER DOLOMITI.
"שלי טורס" מציע חבילות עם טיסות סדירות למילנו או מינכן לאתרים הידועים:
Madonna di Campiglio, Val di Fassa, Val Gardena, Sestriere, Cervinia, Bormio, Cortina D'Ampezzo.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: