אא

חברת הייעוץ הבינלאומית דלויט: ''מלאי החדרים בים המלח מיושן, בלוי''

החברה כותבת את הדברים בדוח מקיף שהוגש למשרד התיירות ובו היא קוראת לשדרג את האזור במותגי מלונות בינלאומיים.

| |
חברת הייעוץ הבינלאומית דלויט, בראשות ניק ואן מרקן, מותחת ביקורת על המלונות הקיימים בים המלח, במסגרת דוח בן 150 עמודים, שהוגש למשרד התיירות.

הדוח נעשה במסגרת עבודתה של החברה, לתכנון הפרוגרמה לפיתוח התיירותי של האזור שבין חמי זוהר לעין בוקק, לחוף ים המלח.

דלויט כותבת בין השאר בדוח, אשר כולל המלצות מקיפות, כי: "חלק גדול ממלאי החדרים הקיים כיום באזור ים המלח, מיושן, בלוי, ורואים את הדבר גם בתשתיות התומכות".

בשיקום ים המלח אמורים להיות מושקעים כ-833 מיליון שקל, בחמש השנים הקרובות.

דלויט ממליצה בין השאר לעזוב את תיירות הפנים, שמיצתה את עצמה באיזור ולהתרכז בתיירות הנכנסת, בשוק הקונגרסים. עם זאת הדוח מותח ביקורת על העדר מתקני אירוח לקונגרסים בים המלח.

כמו כן, בניגוד לדעה הרווחת, הדוח מציין כי תיירות המרפא לים המלח היא לא שוק עם פוטנציאל גדול, וקורא לא להתרכז בתחום זה, וגם לא לנסות להתחרות בשוק של מחוץ לתיירות הנופש.

הדוח ממליץ שהאזור החדש שיוקם ימוצב ברמות אירוח של מלונות בני 4 כוכבים עד רמת 5 דלקס. הדוח גם קורא לשדרג את האזור הקיים במותגי מלונאות בינלאומיים, כדי שיהיה אפשר לקשר בין האזור הישן לזה החדש. הדוח ממליץ להתרכז בשוק האירופאי.

כמו כן הדוח מציין כי יש כמות משמעותית של תיירים, שעוברים בים המלח לשימוש יומי ויש לפעול להשאיר אותם ללינת לילה, אך מצוין כי הדבר יבוא על חשבון אזורים אחרים בישראל.

הדוח מתייחס גם לחוסר הוודאות במצב הבטחוני בישראל שלא מאפשר במשך השנים השקעות בינלאומיות בפרויקטים בישראל, ולכן מעט מאד חברות בינלאומיות מפעילות בתי מלון בישראל.

הדוח גם עוסק בקושי להגיע לישראל מחלק מן המדינות בשל פרוצדורה בקבלת ויזות ואישורים שונים, הגורם לקיטון במספר התיירים, המגיעים לישראל ולים המלח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: