אא

הנזק של ענף התיירות בעקבות מבצע 'עמוד ענן' מוערך בכמיליארד שקל

הנזק המשמעותי לענף נגרם בעקבות ביטולים של תיירים, שהיו אמורים להגיע לישראל, ומאידך, ביטולים רבים ביציאות מישראל, בעיקר עקב גיוס המילואים. מתוך גיליון פספורט החדש, שמופץ היום

Shutterstock Shutterstock
נזק כולל של כמיליארד שקלים לענף התיירות, כך מעריכים בכירים בענף בעקבות מבצע 'עמוד ענן'.

עדיין קשה לאמוד את הנזק המתמשך, שעלול המבצע לגרום לענף. בשלב זה הוא גרם לביטולים רבים של תיירים בודדים וקבוצות, שאמורים היו להגיע לישראל, כשבבתי המלון השונים נרשמו ביטולים רבים.

לפי הערכות המלונאים, בנובמבר צפויה ירידה של 10% בלינות של התיירות הנכנסת ו-6% בתיירות הפנים. בחודשים דצמבר, ינואר ופברואר צפויה התיירות הנכנסת לרשום ירידה ממוצעת של 20% בלינות התיירים, כאשר לינות הישראלים צפויים לשמור על רמה מאוזנת ללא ירידה. בסך הכל המלונאים מעריכים נזק מצטבר של כ-400 מיליון שקלים לענף המלונאות.

במקביל לביטולים של תיירים, גם ישראלים רבים ביטלו את יציאתם לחו"ל, אם זה בגלל גיוס למילואים או אנשי עסקים, שלא מוכנים להשאיר את בני משפחותיהם להתמודד עם מטחי הטילים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, סייר ביום שלישי ביישובי הדרום ונפגש עם תיירנים באשקלון וב"ש, עם מלונאים ובעלי צימרים וכן עם בעלי עסקים נוספים בתיירות, שנפגעו במהלך המבצע. מיסז'ניקוב התרשם מהיקף הנזקים לתעשיית התיירות, והודיע על חבילת סיוע, שיעניק משרד התיירות, בעלות של מיליוני שקלים לתיירנים, שרכושם או הכנסתם נפגעו מהמצב.

הסיוע הכלכלי יינתן לתיירנים בב"ש, אשקלון, אשדוד, שער הנגב ואזור סובב עזה ויכלול, בין היתר: מתן סיוע ליזמים בענף התיירות הכפרית ולבעלי עסקים המעוניינים לפתוח עסק חדש ו/או להרחיב את העסק הקיים. הסיוע יכלול מענק של עד כ-24% מעלות ההשקעה הכוללת, וזאת כפוף לתנאים שיפרסם המשרד.

הסיוע יכלול גם מתן ייעוץ לבעלי עסקים תיירותיים באזור עוטף עזה במסגרת חממת תיירות, בדומה לסיוע, שהעניק המשרד לתיירנים בכרמל, לאחר השריפה בשנת 2010. לשם כך אישר מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, להגדיל את תקציב חממות התיירות בכ-200 אלף שקל נוספים. כמו כן יועמדו חממות נודדות, על פי ביקוש, ליישובי עוטף עזה, בשיתוף עם מט"י ב"ש.

עוד הבטיח המשרד להפעיל נוהל ייחודי לאירועים שיתקיימו באזור, בו ישתתף משרד התיירות בעלות של עד כ-50% מסך ההוצאה הכוללת. מטרת הנוהל היא לסייע להשיב את תנועת התיירים לאזורים, שנפגעו מביטולים ומאובדן הכנסות עתידיות. זאת, בדומה לסיוע, שהעניק המשרד לתעשיית התיירות בכרמל לאחר השריפה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: