אא

סוכני הנסיעות תובעים את לופטהנזה, סוויס ויונייטד על חוב של 63 מיליון שקלים בגין עמלות

81 משרדי נסיעות חברי התאחדות סוכני הנסיעות הגישו תביעה כספית בסך כולל של כ-63 מיליון ש"ח כנגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד

Shutterstock Shutterstock
במסגרת התביעה, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין הרצוג,פוקס, נאמן ושות', טוענות הסוכנויות כי חברות התעופה חייבות להן עמלות בסכום של כ-63 מיליון ש"ח, עבור מכירת כרטיסי טיסה בין השנים 2009-2011, בהתבסס על פסק הדין ההצהרתי שניתן כנגד חברות התעופה בשנת 2008.

זהו השלב השני במאבק הסוכנויות כנגד מהלך חברות התעופה לבטל את העמלות אשר נהגו לשלם עבור מכירת כרטיסיהן. מהלך אשר למעשה אילץ את הסוכנים לגבות את העמלה באופן ישיר מהלקוחות.
כזכור, ביום 5 בדצמבר, 2011 ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי, על פיו הפסקת תשלום העמלה על ידי חברות התעופה מהווה הפרה של ההסכם שלהן עם סוכנויות הנסיעות וכי הניסיון של חברות התעופה לבטל את העמלות, אינו חוקי, אינו תקף ולפיכך בטל.

סוכני הנסיעות קיוו כי פסק דינו של בית המשפט המחוזי ייושם וכי חברות התעופה ישלמו את העמלות המגיעות, ללא כל צורך בהליך משפטי נוסף, אולם לא כך ארע. חברות התעופה הגישו ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי.

לאור זאת, ומכוח פסק דינו של בית המשפט המחוזי, הגישו ביום 6/12/12 81 סוכנויות נסיעות תביעה כספית בסך של כ-63 מיליון ש"ח כנגד חברות התעופה לופטהנזה, סוויס ויונייטד איירליינס. במסגרת התביעה טוענים הסוכנים כי בית המשפט המחוזי קבע כי הודעת חברות התעופה על הפסקת תשלום העמלה אינה חוקית ובטלה. לאור זאת, על פי ההסכם בין הצדדים ועל פי פסק הדין, על חברות התעופה לשלם לסוכנים עמלה בגין מכירת הכרטיסים על פי המודל אשר היה נוהג ערב ביטול העמלות, הסוכנים טוענים כי לופטהנזה, סוויס ויונייטד הפסיקו לשלם עמלות ביום 1 בינואר, 2009, ולפיכך, חייבים בתשלום העמלה על הכרטיסים שנמכרו מאז ועד לסוף שנת 2011 .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: