אא

עמי פדרמן: "אי חתימה על הסכם השמיים הפתוחים היה מחטף"

נשיא התאחדות המלונות תקף את הממשלה על אי אישור ההסכם ודורש לאשר מיידית תקציב של 100 מיליון שקל לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם. כמו כן דורש פדרמן מהממשלה הבאה למנות שר חדור אמונה

Shutterstock Shutterstock
נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, תקף היום את הממשלה על כך שלא אישרה את הסכם השמיים הפתוחים.

במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הוועידה השנתית של התאחדות המלונות, שתתקיים מחר, אמר פדרמן בין השאר כי: "זה נפל כרעם ביום בהיר, הכל היה סגור. אי החתימה זה מחטף ואסור היה שזה יקרה. נכנעו לקבוצת לחץ קטנה".

עוד אמר פדרמן על הממשלה כי: "ערב הבחירות אנשים יוצאים בהצהרות לא פופולאריות לישראל בעולם וזה לא עוזר לתיירות".

עקב הפגיעה הקשה בתיירות, בעקבות מבצע 'עמוד ענן' והטילים ששוגרו אל ת"א וירושלים, דורש פדרמן מהממשלה להקצות סכום של 100 מיליון שקל לטובת קמפיין לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם.

סגן יו"ר ההתאחדות, רפי פרבר, אמר שהפגיעה בתיירות תהיה קשה מאד. כמו כן הוא ציין כי המלונאים בירושלים מרגישים היטב את התיירות לבית לחם, שלוקחת מהם לינות.

על מחירי המלונות בארץ אמר פדרמן כי הם "גבוהים, אבל לא הכי גבוהים באירופה. זה תלוי מתי ואיך עושים השוואה. מה קורה באותה עיר ביום ההשוואה".

מ"מ מקום היו"ר, רוני פיבקו, אמר כי: "אני לא מבין מדוע אנשים לא באים לעבוד בתיירות. יש שנתיים קשות של שכר מינימום, אבל אחרי זה מנהלות מחלקה מרוויחות 12,000-15,000 שקל לחודש, והמשכורות מגיעות עד 25-30 אלף שקל. הבת שלי, שהיא רופאה, מרוויחה 7,500 שקל בחודש".

פדרמן ציין כי שווי כלל המלונות בישראל מגיע לכ-40 מיליארד שקל, וב-5 השנים האחרונות תרמה תעשיית התיירות לתמ"ג כ-180 מיליארד שקל.
פדרמן קרא לממשלה הבאה למנות שר תיירות חדור אמונה ובעל יכולת, שיוביל מהלך לאומי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי והחברתי של התיירות. פדרמן גם קרא לממשלה לפעול ליישום המלצות ועדת בר ניר.

מנתונים של המחלקה הכלכלית בהתאחדות המלונות עולה כי בשנת 2012
סך הלינות הסתכמו ב-22.1 מיליון, עליה של 1% לעומת שנת 2011 ,
לינות תיירים הסתכמו ב-9.7 מיליון, ירידה של 3% ירידה בעקבות מבצע 'עמוד ענן' ולינות ישראלים עמדו על 12.4 מיליון, עלייה של 4% .

היעדים העיקריים בתיירות הנכנסת: ירושלים-31%, ת"א-23% , אילת 9%, טבריה-10% וים המלח-6%. היעדים העיקריים בלינות ישראלים: אילת-47%, ים המלח-13%, טבריה-10% וירושלים כ-6% .

תפוסת החדרים עמדה על כ-66%, ים המלח-78%, ת"א-72%, אילת-69%, חיפה ומערב ירושלים-66%, הרצליה-62%, טבריה-59%, נתניה-58% ונצרת-55%.

השכר הממוצע למשרת בכיר במלונאות עמד על כ-6,700 שקל, לעומת 6,500 שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 3% .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: