שמואל צוראל: "ההתבטאויות כנגד פתיחת השמים הן תקיעת מקל בגלגלי פיתוח תעשיית התיירות הישראלית"
מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל מגיב להתבטאויותיו של יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות בכנס השנתי בנוגע לשמים הפתוחים
Shutterstock
בתגובה לדבריו של קובי קרני בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות אמר שמוליק צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות:
"פעם אחרי פעם אנחנו מופתעים לגלות כי הגורם המודאג ביותר ממחירי המלונות בישראל ביחס להגעת תיירים ארצה הוא: התאחדות סוכני הנסיעות, שעניינה בעיקר תיירות יוצאת מישראל, כלומר: שליחת ישראלים לתייר בעולם. ההתבטאויות כנגד פתיחת השמים לתחרות ונגד החתימה על ההסכם עם האיחוד האירופי הן תקיעת מקל בגלגלי פיתוח תעשיית התיירות הישראלית. צר לנו על כך שהתאחדות סוכני הנסיעות, בראשות קובי קרני, מבקשת לשמר את הסטטוס קוו בשמים, שהוא למעשה מצב מונופוליסטי שבו גורל התיירות הנכנסת לישראל מוכרע על ידי פחות מ- 60 מטוסי חברות התעופה הישראליות. גם התאחדות המלונות בישראל מצדדת בפיתוח תעשייה ישראלית כחול – לבן, ברם להסכם הצפוי עם האירופאים יתרונות מהותיים: 1. יגדיל את היצע הטיסות לישראל, 2. יגדיל את מספר נמלי התעופה לישראל מאירופה, 3. יגדיל את מספר משווקי ישראל באירופה. במקום לייחל לתחרות בתחום התעופה, שמשמעה בפועל: הפחתת מחירי הטיסות והפחתת עמלות סוכני הנסיעות, התאחדות סוכני הנסיעות מעדיפה את טובת המיעוט, קרי: טובת עובדי חברות התעופה המקומיות וסוכני הנסיעות של התיירות היוצאת, על פני טובת מאות אלפי המתפרנסים מתיירות בישראל.
לדאבוננו, המניע שעומד מאחורי ההתבטאויות של קרני מהיום הוא סוד גלוי וידוע: החברות האירופאיות, שעתידות לטוס לישראל לאחר אישור ההסכם, הן בעיקר חברות לאו קוסט, שאינן משלמות עמלות סוכן, במטרה להוזיל את המחיר ללקוח.
בעניין כך שרק 400 חדרי מלון ניבנו בארץ לאחרונה, התאחדות המלונות בישראל מתריעה בנושא זה זמן רב ואף הוקמה עקב כך ועדה מטעם משרד התיירות שהגישה המלצותיה בעניין. בכל מקרה, זכותו המלאה של קובי קרני לבנות מלון בישראל ואף ליהנות ממענקי מדינה. התאחדות המלונות בישראל מזמינה אותו להפוך ליזם מלונאי ולהצטרף לענף".
"פעם אחרי פעם אנחנו מופתעים לגלות כי הגורם המודאג ביותר ממחירי המלונות בישראל ביחס להגעת תיירים ארצה הוא: התאחדות סוכני הנסיעות, שעניינה בעיקר תיירות יוצאת מישראל, כלומר: שליחת ישראלים לתייר בעולם. ההתבטאויות כנגד פתיחת השמים לתחרות ונגד החתימה על ההסכם עם האיחוד האירופי הן תקיעת מקל בגלגלי פיתוח תעשיית התיירות הישראלית. צר לנו על כך שהתאחדות סוכני הנסיעות, בראשות קובי קרני, מבקשת לשמר את הסטטוס קוו בשמים, שהוא למעשה מצב מונופוליסטי שבו גורל התיירות הנכנסת לישראל מוכרע על ידי פחות מ- 60 מטוסי חברות התעופה הישראליות. גם התאחדות המלונות בישראל מצדדת בפיתוח תעשייה ישראלית כחול – לבן, ברם להסכם הצפוי עם האירופאים יתרונות מהותיים: 1. יגדיל את היצע הטיסות לישראל, 2. יגדיל את מספר נמלי התעופה לישראל מאירופה, 3. יגדיל את מספר משווקי ישראל באירופה. במקום לייחל לתחרות בתחום התעופה, שמשמעה בפועל: הפחתת מחירי הטיסות והפחתת עמלות סוכני הנסיעות, התאחדות סוכני הנסיעות מעדיפה את טובת המיעוט, קרי: טובת עובדי חברות התעופה המקומיות וסוכני הנסיעות של התיירות היוצאת, על פני טובת מאות אלפי המתפרנסים מתיירות בישראל.
לדאבוננו, המניע שעומד מאחורי ההתבטאויות של קרני מהיום הוא סוד גלוי וידוע: החברות האירופאיות, שעתידות לטוס לישראל לאחר אישור ההסכם, הן בעיקר חברות לאו קוסט, שאינן משלמות עמלות סוכן, במטרה להוזיל את המחיר ללקוח.
בעניין כך שרק 400 חדרי מלון ניבנו בארץ לאחרונה, התאחדות המלונות בישראל מתריעה בנושא זה זמן רב ואף הוקמה עקב כך ועדה מטעם משרד התיירות שהגישה המלצותיה בעניין. בכל מקרה, זכותו המלאה של קובי קרני לבנות מלון בישראל ואף ליהנות ממענקי מדינה. התאחדות המלונות בישראל מזמינה אותו להפוך ליזם מלונאי ולהצטרף לענף".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}